Zondag de voorlaatste wedstrijde tellende voor de Grand Ouest gehad.
Dit op een nieuw en met hoogteverschillen overgoten circuit waarbij tijdens de aanleg ook rekening gehouden was met de quads.
Er lagen wel 18 springschansen in waarvan 10 tafelbergen maar op 1 na allemaal te nemen met de quad. Was echt knap van de organnisatie.
Opnieuw de belgische delegatie aanwezig, wat in de chronotraining al onmiddelijk duidelijk werd.
Chronotraining
Op het circuit kon je vrij je gang gaan dus werd je niet snel gehindert door andere rijders zodat je snel een goeie ronde kon neerzetten. En al in de 3de ronde kon ik de snelste tijd neerzetten. Toen Vincent Vassel zen tijd iets verbeterde ging ik er nog een keer voor en verbeterde men tijd van 2min19 naar 2min17 terwijl Vassel bleef hangen op 2min20.
1 Brems, 2 Vassel, 3 Grand-Jean, 4 Remacle, 5Piron en 6 A. Piron
1ste manche
Wegens het overdreven stof werd er voor de manche serieus gesproeid wat wel opletten was. Er was namelijk ook gesproeid op de start die na een lang recht eind overging in een korte chicane.
Ikzelf was niet meteen goed weg en zat halfweg het pakt. Maar in de 1ste bocht vd chicane ging Grand-Jean over de kop en was er een opstropping. Hierdooe kwam ik als 3de weg achter Alex Hamm en Stephane Piron. Na enkele bochten ging ik Piron voorbij en halfweg de eerste ronde ging ik in een afdaling met enkele afsprongen naar de leiding. Aangezien Vassel toen pas 6de hing kon ik makkelijk een voorsprong opbouwen. Zodat ik na 15min wedstrijd een voorsprong van 30 sec had. En eens Vassel zen 2de plek veilig was ging die ook niet echt meer door. Aan de aankomst had ik zo 43sec voorsprong.
1 Brems, 2 Vassel, 3 S. Piron, 4 Remacle, 5 A Piron
2de manche
Deze maal liet ik er gaan gras over groeien en nam meteen de holeshot. Gevolgd door Eric Daniel en Stephane Piron. Dus ging ik meteen in de aanval om een voorsprong op te bouwen. Vincent Vassel kon pas aan het eind van de eerste ronde oprukken naar 2 waardoor ik al een 5tal sec voorsprong had. Dit bleef zo gedurende een 3tal ronden. Daarna gaf Vincent het op en kon ik steeds verder uitlopen. Z wist ik te winnen met 25sec voor. S Piron remde zich halfweg de manche stil voor een afdaling en ging met stilligende motor van een afsprong waardoor hij ten val kwam en mooi resultaat verdween.
1 Brems, 2 Vassel, 3 Remacle
3de manche
Opnieuw lukte het van de holeshot te nemen. Deze keer met Vassel in men wiel. En nu was hij niet van plan om te lossen. Zo gingen we gescheiden door een 5tal meter tot halfweg de manche over het circuit. Op halfweg moest hij stilaan beginnen lossen en besloot ik van nog even door te puchen om de overwinning zeker te stellen. Na de 2àmin en 1ronde wist ik te winnen met 20sec voor op Vassel en opnieuw Thomas Remacle mooi op 3. S. Piron gaf op door teveel pijn na de 2de manche. A. Piron wist elke manche mooi in de top 5 te eindigen.
1 Brems, 2 Vassel, 3 Remacle was uiteindelijk het podium.
Greets Bremske
Grand Ouest te Edern
Ik sta momenteel 3de als we de punten samen tellen met 14 punten achter de tweede. Ik heb 3 wedstrijden niet meegedaan. 1 samen met de kiezing, 1 samen met Frans kampioenschap en 1 samen met Bastogne. Vassel is reeds zeker van de titel.
En uiteindelijk tel ik toch niet mee voor het kampioenschap.
Greetz Bremske
En uiteindelijk tel ik toch niet mee voor het kampioenschap.
Greetz Bremske
-
- Toeschouwer
grand ouest te edern
wauw wat een prachtige prestatie , Davy
doe zo voort!
op een dag wordt je nog kampioen in Frankrijk!
zijn er ook foto's?
grtjes quadgirl ( en' teamleider') Ann
doe de groetjes aan je ma en pa
doe zo voort!
op een dag wordt je nog kampioen in Frankrijk!
zijn er ook foto's?
grtjes quadgirl ( en' teamleider') Ann
doe de groetjes aan je ma en pa