quad trekt naar links

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
LeOke
Quadrider
Quadrider

quad trekt naar links

Bericht door LeOke »

als ik op men achterwielen rijd trekt men quad naar links, zeer gevaarlijk is het!

ik ben bang dat men chassis geplooit staat of moet ik me zoveel zorgen niet maken en kan ik dit nazien/verhelpen...

het is een okkazie dusjah...

heb het trouwens over een kawa KSF 250 mojave.
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

kdenk niet dat het aan je frame ligt , valt te zien als de 1 band iets harder opgepompt is dan de andere dan ga je ook al scheef gaan , dit kan aan een beetje vanalles liggen hoor
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

zilladude schreef:kdenk niet dat het aan je frame ligt , valt te zien als de 1 band iets harder opgepompt is dan de andere dan ga je ook al scheef gaan , dit kan aan een beetje vanalles liggen hoor
in het begin was het idd zeer slecht en heb dan gezien dat de bandespnning niet klopte en heb ik ze perfect gelijk geblazen. het is inderdaad VEEL verbeterd maar hij doet het nog altijd...

Mss nog dingen die ik kan checken? andere banden leggen ofzo ?
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

bwa niet iets waar ik direct kan op komen , maar ik denk dat elke quad dat heeft hoor , je moet dat proberen te controleren denk ik , ken zelf geen wheely expert dus kzou et ni wete :p
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Soms komt dat ook omdat de weg naar een kant afloopt (om het water te laten aflopen).
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

is dat met ketting of cardang aangedreven?
als het met ketting i kan de carrier ietsje scheef staan, dit komt doordat ze de ketting gespannen hebben, en de wielen niet gelijk gezet hebben.
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

kan het ook niet zijn door speling op de achteras wanneer de lagers versleten zijn?
raptor 660 power
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

zoals ik ervoor al gezegd heb , het kunnen 100 dingen zijn je kan alles een checken en testten maar dat duurt even natuurlijk
banshee power !

LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

OpticalNicolas schreef:is dat met ketting of cardang aangedreven?
als het met ketting i kan de carrier ietsje scheef staan, dit komt doordat ze de ketting gespannen hebben, en de wielen niet gelijk gezet hebben.
hoe moet ik ze dan gelijk zetten? de ketting aanspannen gebeurt niet met bouten maar zoals je camberbouten regelt, als je begrijpt wat ik bedoel :)
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

neem eens een foto van de achterkant (achteras en dergelijke.)
want op de microfiche's lijk het alsof je em spant met het conische systeem.
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

hier VOORBEELDfoto's
Afbeelding

Afbeelding

als je dus die 2 bouten van 14 lost kunt ge in uw achteras een pen steken en de achteras verdraaien om de katting op te spannen...
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

dacht het dus tog juist, met dit systeem zou je je achteras niet scheef kunnen zetten, of er moet al iets aan je achterbrug zijn, maar dit zal hier het geval wel niet zijn. voor derest weet ik ook nix.
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

je rechterband is wel fel plat :p
banshee power !

vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

denk dat de onderste foto de zijne is zet je quad eens met de achterbrug op een sjandel en en zie eenof er geen speling op de achteras zit dit kan je doendoor de as op en neer te bewegen als er spel op zit ookeens zien of er op je remschijf en tandwiel speling zit zoja moet je je contermoeren aanspannen als deze ophet uiterst staan dan zijn je lagers aanvervanging toe en zal daar wel het probleem zitten.

greets
raptor 660 power
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

speling heb ik ook al gecontroleerd en had er geen op de achteras (met eigen maak quadlift :)). als er een speling opzit zouden de lagers toch moeten goed zijn?
Plaats reactie