Project "Stil"
Project "Stil"
Als het goed is zijn jullie al op de hoogte van mijn situatie nu.
We mogen nu nog wel rijden maar het geluid moet dus wel minder.
We hebben de bestaande uitlaatpijp open gemaakt en er staalwol in gestop. De demper er weer op geplaatst en vandaag ff getest.
Nou...uhm... na ongeveer 2 minuten was de demper van binnen rood gloeiend, het staalwol stond dus in de fik. Al het staalwol was binnen een paar minuten helemaal opgebrand en de quad maakt nu weer een aardig kabaaltje, maar nog niet zo erg als zonder demper.
Mijn vader gaat het nu maar eens proberen met een demper van een auto, auto's hebben veel grotere cilinder inhouden en maken nauwelijks lawaai (behalve de 300PK mercedes van mijn vader)
De bestaande uitlaatpijp bewaren we voor de crossbaan zoals bijvoorbeeld Budel ofzow.
We mogen nu nog wel rijden maar het geluid moet dus wel minder.
We hebben de bestaande uitlaatpijp open gemaakt en er staalwol in gestop. De demper er weer op geplaatst en vandaag ff getest.
Nou...uhm... na ongeveer 2 minuten was de demper van binnen rood gloeiend, het staalwol stond dus in de fik. Al het staalwol was binnen een paar minuten helemaal opgebrand en de quad maakt nu weer een aardig kabaaltje, maar nog niet zo erg als zonder demper.
Mijn vader gaat het nu maar eens proberen met een demper van een auto, auto's hebben veel grotere cilinder inhouden en maken nauwelijks lawaai (behalve de 300PK mercedes van mijn vader)
De bestaande uitlaatpijp bewaren we voor de crossbaan zoals bijvoorbeeld Budel ofzow.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
-
- Quad Expert
rofl dat kon je wel vermoeden he
probeer misschien es van die matten speciaal voor uitlaten, die branden niet.
hoe maak je een stille demper: zorg voor turbulentie dmv "baffles" in je demper (schijven met een gat in, evt. excentrisch). Dat in combinatie met die "wol" en een groot volume en contactoppervlak zorgen voor een goede demping.
noot: cc's en lawaai hebben weinig met elkaar te maken
![Schater Lachen :lol:](./images/smilies/icon_schater.gif)
probeer misschien es van die matten speciaal voor uitlaten, die branden niet.
hoe maak je een stille demper: zorg voor turbulentie dmv "baffles" in je demper (schijven met een gat in, evt. excentrisch). Dat in combinatie met die "wol" en een groot volume en contactoppervlak zorgen voor een goede demping.
noot: cc's en lawaai hebben weinig met elkaar te maken
White LTZ-450 - powered by MSD -
Maar het komt op het volgende neer :Teunie schreef:Niets.Fré schreef: noot: cc's en lawaai hebben weinig met elkaar te maken
Zet maar eens een racepijp op een 50cc brommertje....
Mercedes van mijn vader maakt zonder de dempers VEEL MEER lawaai dan de Cannondale zonder demper.
Met de dempers maakt de Mercedes VEEL MINDER lawaai dan de Cannondale met demper.
En zet Precies diezelfde Racepijp voor de 50cc eens op een Banshee ofzow, wat is dan het geluid ?
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
No hard feelingsSlOoT schreef:Teunie schreef:Ja gaat natuurlijk nergens over wat Ice zegt over die scooterpijp op een Banshee enzoSkicks schreef: wat een antwoordje gaat voor het-meest-messages-posten zeker?
![]()
![Wink ;)](./images/smilies/icon_knipoog.gif)
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"