helmplicht nederland indien je een gordel hebt?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Ruff Ryder
Quadrunner
Quadrunner

helmplicht nederland indien je een gordel hebt?

Bericht door Ruff Ryder »

titel zegt genoeg he,
op de kypco mx'er hoef je geen helm te dragen omdat hij een gordel heeft, althans in nederland is dit zo,
zie link
http://www.2dehands.nl/quad-kenteken-go ... ml?qq=quad
wie weet hier iets van?
en k bedoel niet van horen en van eens gezien te hebben,
wie weet hier effectief van hoe het ineen zit, of je zo een gordel mag monteren en zo je helmplicht omzeilen en of belgische rijders in nederland probleemloos met gordel en zonder helm mogen rijden aangezien we geen technische keuring hebben en deze ook niet verplicht zijn voor bezoekjes aan onze buurlanden,
kortom, mag ik zo een gordel monteren en mijn helm aan mijn arm hangen in nederland en wie kan me dat aantonen zwart op wit, greetz :wink:
...DONT EVER TAKE MY KINDNESS FOR WEAKNESS...
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

lol heb ik nog nooit van gehoord maar is wel een belachelijk ding :p
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruff Ryder
Quadrunner
Quadrunner

marco van jumpingjet wist hier ook iets van dus t bestaat wel degelijk maar k wou ff de EXACTE wetgeving weten, als iemand t weet zeg t want k woon op 2 km van de grens :D :D :D :D :D :D :D
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

larie en monkeycabbage :roll:

70cc als bromfiets :roll:

die gordelregel is er voor bugsters NIET voor quads
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
IzzY
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door IzzY »

ik geloof dat dit alleen van toepassing is bij van die grote trikes.

oh en ik zie net dat het een brommer is, dat is het helemaal boelshit, op elke brommer ist verplicht een helm te dragen, tenzij het een snorfiets is.

wat trouwens ook nog het geval ken zijn, is dat deze bromfiets quad als 45 km/h karretje is verzekerd.
ik weet niet of jullie belge dat hebbe.
Afbeelding

je kan een quad hier ook zo verzekere misschien dat je dan alleen ee gordel hoeft te dragen.

maar buiten om, ik vind het eigenlijk alleen maar stommer om een gordel op een quad te dragen.
als je over de kop gaat jonge, dan wil je echt niet aan je quad vast zitte hoor..[/img]
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

en dan nog, veiligheid boven alles, ik draag liever een helm dan een gordel.
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

het klopt, dat je in NL geen helm op hoeft, als je een gordel hebt
maar als ik kan kiezen tussen een helm of een gordel, dan voor mij een helm
wat gebeurt er als je quad om rolt, en je zit aan je quad vast :shock:
never drive faster then your angel can fly
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

Het klopt idd dat je in Nederland als Nederlander, met een op Nederlands kenteken staande quad zonder helm zou mogen rijden indien je een gordel monteerd.(op een driewielig motorrijtuig)

DIT GELDT NIET VOOR BROMQUADS, DIE HEBBEN EEN HELMPLICHT! en moeten dus altijd een helm op.

Of het ook opgaat voor Belgen die even over de grens rijden durf ik dus niets te zeggen.
Binnen Quadclub Erasmus weet ik van een aantal leden dat ze in het zuiden van het land met mooi weer zonder helm maar met gordel rijden en geen gedoe krijgen met de politie.

Ik persoonlijk wil voor geen goud aan mijn machine vastzitten om de diverse redenen die jullie allen zelf ook wel kunnen verzinnen :wink:
DaZoe
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door DaZoe »

voor zover ik weet is dat zever in pakskes ivm die gordel
is altijd geweest indien je niets bescherming boven u kop hebt dat ge nen helm moet dragen
nen buggy en dergelijk zit ge in een kooi en is dat niet nodig , zelfs niet op nen moto met overkoepeling
zie maar naar de bmw moto's dat de smurfkes met rondrijden :knikblij:

ps: in Belgie althans , hollanders das andere koek :p :p
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
ticoquad
Quadrider
Quadrider

Bericht door ticoquad »

DaZoe schreef:voor zover ik weet is dat zever in pakskes ivm die gordel
is altijd geweest indien je niets bescherming boven u kop hebt dat ge nen helm moet dragen
nen buggy en dergelijk zit ge in een kooi en is dat niet nodig , zelfs niet op nen moto met overkoepeling
zie maar naar de bmw moto's dat de smurfkes met rondrijden :knikblij:

ps: in Belgie althans , hollanders das andere koek :p :p
In Nederland is het zelfde met die motor's met een dakje op je hoofd daar hoef je ook geen helm op en trike,buggy,quad. minstens dat je een gordel in je voertuig heb zitten en het moet toonbaar zijn op je papieren anders heeft het geen zin om eentje zomaar erop te zetten.
Ik heb het mee gemaakt met een vriend van me die had een gordel erop gezet op zijn quad en die is aangehouden en hij moest mee naar met de politie omdat ze dat niet vertrouwden.
En omdat het een quad is wisten ze niet wat ze moesten doen dus hij mee met die politie agenten.
Toen we daar waren moesten we zijn quad daar laten en 2 weken verder kon hij zijn quad op halen maar dan wel met een helm en hij heeft ook gelijk een boete gekregen van € 250.
Geloof me je moet het echt aantonen anders ben je echt de pieneut.

Gr tico
Afbeelding
Ruff Ryder
Quadrunner
Quadrunner

owkeey, dat is zo een beetje duidelijk dus,
maar toch niemand die dit geschreven terug heeft gevonden...
maaar, aangezien ik belg ben en geen technische keuring heb kan ik in principe probleemloos een gordel monteren zonder dat de politie in nl mij er iets mee kan doen want ik ben een belgisch burger en mijn voertuig is in belgie ingeschreven en hoef dus geen keuring te ondergaan in belgie en dus ook nie in nl,

iemand moet toch een achterdeurtje weten he mannen, kom op waar zijn die wiseguys? :D :D :D
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

hij moet gekeurd zijn ( dus op papier staan)
doe je dit niet en je wordt in nl aangehouden heb je een groot probleem en kan je naar huis lopen met je quad.

het is zo dat als je in nederland een gordel om wilt. dan moet deze gekeurd zijn bij bv rdw of waar dan ook. en het zal ook bij je verzekering door gegeven moeten worden.

laat staan je maakt een ongeluk zonder helm en bij de verzekering weten ze er niks van af :duimlaag:
alfa164
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door alfa164 »

in nl is het zo :
je moet een driepuntsgordel dragen indien mogelijk te bevestigen is dus niet mogelijk op een quad of je wilt me zo'n rolbeugel rond willen rijden en een stoel ?
dus gewoon helmpje op op de quad
btw je gaat geen machine van 200 kilo op je lichaam binden
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Dozo schreef:Het klopt idd dat je in Nederland als Nederlander, met een op Nederlands kenteken staande quad zonder helm zou mogen rijden indien je een gordel monteerd.(op een driewielig motorrijtuig)

DIT GELDT NIET VOOR BROMQUADS, DIE HEBBEN EEN HELMPLICHT! en moeten dus altijd een helm op.
dit heb je fout. het geld ook voor bromquads.

De quad die een typekeuring heeft als bromfiets.

Deze heeft een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 kilometer per uur en een ledige massa van minder dan 350 kilogram (de massa van de batterijen in elektrische voertuigen niet inbegrepen) en heeft een motor met elektrische ontsteking met een cilinderinhoud van niet meer dan 50 kubieke centimeter óf een dieselmotor met een netto maximumvermogen van niet meer dan 4 kW óf een elektromotor met een nominaal continu maximumvermogen van niet meer dan 4 kW.
De leeftijd van de bestuurder is tenminste zestien jaar. Het bezit van een bromfietscertificaat is bij dit type quad verplicht. Het is verplicht om met een helm op te rijden, tenzij deze quad voorzien is van goedgekeurde veiligheidsgordels.

link: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... dex.aspx#1
Ruff Ryder
Quadrunner
Quadrunner

dank je wel quad-racerrr
eindelijk iemand die weet wat er precies is met die wetgeving, k apprecieer iedereens mening en gedacht maar ik wou ff weten hoe t ECHT in mekaar zit en bij deze weet ik dit nu,
dank je wel en nee ik was niet van plan om zonder helm tegen 100 per uur te razen maar t is wel eens fijn om met je quadje tegen 30 per uur door de stad te kuieren maar helaas pindakaas...
allen een goeienavond en denk erom helm op, ook achterop
Plaats reactie