jullie weten dat de yfz dezelfde banden heeft als de suzuki z400/kfx400 maar dan in de andere draai richting. wel teun had zijn voorbanden omgewisseld zodat de draairichting hetzelfde was als die van de yfz en met als resultaat dat hij veel soepeler kon draaien, hier het voorbeeld: teun had zijn voorbanden omgewisseld, ik nog niet:
ik heb het ook gedaan en resultaat: veel beter dan ervoor!
omwisselen die handel!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Mika schreef:Had ze dan in één weg van velg verwisseld zodat je breder kwam te liggen, of is dit niet nodig?
neu de ene zegt dat hij niet breed genoeg is (standaard), de andere (o.a. ik) vind dat hij standaard vooraan echt ideaal ligt, nu met die andere velgen issie 2,5cm aan elke kant breder, ik vind het ideaal zo!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
dus gewoond e wielen verwisselen van (links -> rechts) en omgekeerd en het is gebeurd? het lijkt me idd wel logischer dat de quad beter bolt als je de wielen omdraait...
Ja inderdaad want zoals ze origineel staan werken ze zegmaar "tegen".
Ik merkte dat echt goed met draaien dan had hij veel meer de neiging om rechtdoor te gaan. Ook het sturen gaat wat zwaarder.
Om te wisselen gewoon de velgen wisselen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
jup, niets gemerkt van de mod. Kdenk dat het meer psychologie is, normaal zouden de banden zoals ze origineel staan beter moeten zijn in de modder, zoals ze nu bij Teunie en de rest van de KFX/Z-ers staan beter in het mulle zand. Dus tis niet echt een kwestie van "verkeerde draairichting", deze opvatting kan inderdaad lijden tot een ingebeelde verbetering van het stuurgedrag
Nee alle gekheid op een stokske, ik heb er nog niet veel van gemerkt.
Dat gaat alleen op als het wiel was aangedreven en dat is het niet dus is het zaak dat ie zo soepel mogelijk draait dus lijkt de mod mij wel slim maar of je het nu direct merkt weet ik ook niet.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Rik350 schreef:Dat gaat alleen op als het wiel was aangedreven en dat is het niet dus is het zaak dat ie zo soepel mogelijk draait dus lijkt de mod mij wel slim maar of je het nu direct merkt weet ik ook niet.
toch niet echt, bij een voorband moet het profiel net omgekeerd zijn aan een achterband, want deze wordt itt de achterkant door de grond aangedreven (denk ook aan remmen op voorbanden als analogon aan gas geven bij de achterbanden).
Enkel bij 4WD (let op profiel bij trekkers/traktors met 4WD) zijn de banden in dezelfde richting gemonteerd, want daar is de sliprichting van voor en achterwielen identiek.
Eerlijk gezegd zal het mij allemaal worst wezen maar als ik kijk naar hoe ze origineel staan dan lijkt me dat gewoon onlogisch, in pijlvorm geef je je banden toch gewoon veel meer richting?
Ochja het zal allemaal weinig uitmaken denk ik
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"