BQR @ Saint Denis
BQR @ Saint Denis
Eerst dag zit erop. Op naar morgen en hopelijk ook naar de titel.
Lees meer op www.planetquadracing.be
Lees meer op www.planetquadracing.be
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Jan is vice kampioen geworden bij de INTERS BQR.
In elk geval heeft Jan meer dan de verwachtingen ingelost. Tot begin dit jaar had Jan quasi geen ervaring op harde banen. De putten en sporen op de MCLB crossen waren zijn favoriete speelplein, hoe zwaarder het lag, hoe liever hij het had. Op de eerste BQR wedstrijd werd hij 4de en stelden we ons tevreden als hij op het einde van het seizoen het podium zou halen. Jan evolueerde echter verbazend snel op de bijna beton banen en leerde vlug uit de sporen van de andere toppers zoals Meertens, Mohring, Hieff, Piron,...
Door de crash in de chronoreeks van Warsage werd Jan verwezen naar de B reeks en verloor zo heel wat kostbare punten. Door het wegvallen van diverse proeven kon Jan het puntenverlies nog moeilijk goedmaken. Bovendien zaten de parcours met grote springers in het begin van het seizoen en net daar kan Jan het verschil maken met Meertens die vooral sterk is op de snelle bijna supermotard pistes.
De opdracht voor de start van het finaleweekend was loodzwaar : 5/5 halen. Jan bleef telkens in het wiel hangen van Meertens maar moest zich tevreden stellen met 1/5.
Het BQR seizoen zit erop, nu direct naar het zand van Fort Mahon en Berck en dan een verdiende rust van een paar weken. Intussen is zijn quad aan vervanging toe, zowat 70 uur gereden in 6 maand, er zijn maar weinigen die het hem nadoen. Volgende week start Jan met een splinternieuwe W-tec in Fort Mahon.
In elk geval heeft Jan meer dan de verwachtingen ingelost. Tot begin dit jaar had Jan quasi geen ervaring op harde banen. De putten en sporen op de MCLB crossen waren zijn favoriete speelplein, hoe zwaarder het lag, hoe liever hij het had. Op de eerste BQR wedstrijd werd hij 4de en stelden we ons tevreden als hij op het einde van het seizoen het podium zou halen. Jan evolueerde echter verbazend snel op de bijna beton banen en leerde vlug uit de sporen van de andere toppers zoals Meertens, Mohring, Hieff, Piron,...
Door de crash in de chronoreeks van Warsage werd Jan verwezen naar de B reeks en verloor zo heel wat kostbare punten. Door het wegvallen van diverse proeven kon Jan het puntenverlies nog moeilijk goedmaken. Bovendien zaten de parcours met grote springers in het begin van het seizoen en net daar kan Jan het verschil maken met Meertens die vooral sterk is op de snelle bijna supermotard pistes.
De opdracht voor de start van het finaleweekend was loodzwaar : 5/5 halen. Jan bleef telkens in het wiel hangen van Meertens maar moest zich tevreden stellen met 1/5.
Het BQR seizoen zit erop, nu direct naar het zand van Fort Mahon en Berck en dan een verdiende rust van een paar weken. Intussen is zijn quad aan vervanging toe, zowat 70 uur gereden in 6 maand, er zijn maar weinigen die het hem nadoen. Volgende week start Jan met een splinternieuwe W-tec in Fort Mahon.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Jan is fysiek op topniveau momenteel. Alle settings van vering en quad hebben we van Le Touquet dus denk dat het wel goed komt, maar zwaar wordt het in elk geval...
Ben vorige week eerste keer terug gaan rijden sinds Touquet en heb het 4 dagen aan de lijve ondervonden... Woensdag krijg ik de eer om Jan zijn quad in te rijden in Loon
Ben vorige week eerste keer terug gaan rijden sinds Touquet en heb het 4 dagen aan de lijve ondervonden... Woensdag krijg ik de eer om Jan zijn quad in te rijden in Loon
-
- Quadracer
Het ging verdomd zeer hard daar in saint-denis,Meertens en Jan zijn elkaar meer dan waard...als je bijna elke reeks met nog geen 10 meter ertussen over de eindstreep rijdt..Probleem was ook dat de inhaalmogelijkheden bijna geen waren doordat er maar 1 snelle lijn was ,wanneer je ervan afweek werd je door het slijk naar de zijkant geslorpt
Ze hebben inderdaad alle twee een andere stijl van rijden,echt, mooi om die strijd te volgen.
Er lag ook een TAFEL in waar ze gewoon los over sprongen,de sporen van de bodemplaat kon je mooi volgen op de afzet dus de snelheid waarmee ze lanceerden was al eens de moeite
Het plein zelf vond ik een beetje overroepen,is niet zo spectaculair als ik me had ingebeeld bij het lezen van sommige berichten over Saint-Denis.
Ze hebben inderdaad alle twee een andere stijl van rijden,echt, mooi om die strijd te volgen.
Er lag ook een TAFEL in waar ze gewoon los over sprongen,de sporen van de bodemplaat kon je mooi volgen op de afzet dus de snelheid waarmee ze lanceerden was al eens de moeite
Het plein zelf vond ik een beetje overroepen,is niet zo spectaculair als ik me had ingebeeld bij het lezen van sommige berichten over Saint-Denis.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Terrein van St Denis viel idd tegen, zoals bijna alle terreinen van september. Airche en Florennes zijn gelijkaardig. De mooiste BQR pleinen zijn : Comines, Libin, Floyon en Warsage. Laat ons zeggen dat de helft van de proeven op mooie pleinen worden gereden, de rest is kalendervulling
We moeten kalender nog afwachten maar denk dat volgend jaar paar mooie nieuwe zaken komen. Als ik goed heb komt Erasmus op de proppen met BQR cross, Comines gaan we proberen twee dagen van te maken, een extra proef in Axel is in aanvraag en Libin gaat ofwel tweedaagse worden of twee keer op kalender komen. Samen met Floyon en Warsage heb je dan al heel mooie basis.
Ook zijn er onderhandelingen met andere bond om paar extra wedstrijden voor Inters bij andere bond te rijden om zo tot 15-tal proeven te komen.
We moeten kalender nog afwachten maar denk dat volgend jaar paar mooie nieuwe zaken komen. Als ik goed heb komt Erasmus op de proppen met BQR cross, Comines gaan we proberen twee dagen van te maken, een extra proef in Axel is in aanvraag en Libin gaat ofwel tweedaagse worden of twee keer op kalender komen. Samen met Floyon en Warsage heb je dan al heel mooie basis.
Ook zijn er onderhandelingen met andere bond om paar extra wedstrijden voor Inters bij andere bond te rijden om zo tot 15-tal proeven te komen.
Ze hadden geeist om de eerste bocht plat te trekken, maar dat wilden ze eerst niet. Maar bij ons wordt dat gedaan als die eerste bocht er redelijk gevaarlijk bijligt. Na wat woorden trokkenz e dan ineens een heel stuk plat wat niet moest.Dutje#82 schreef:die geruchte heb ik al horen cirkuleren in de mclb... maar helaas de organisatoren van de mclb zullen niet speciaal voor de bqr mensen het plein effen trekken zoals ze eisten in de vmcf vorig jaar...(dacht lignes)
Eerste bocht moet goed liggen want veiligheid is nog altij het belangrijkste.
Dus veel is dat niet gevraagd eh. (want nu klinkt het alsof de bqr speciaal voor hun piloten platte banen gelijk ne biljart eist, maar dat is niet waar)
-
- Easy Quadrider
Erasmus is pas gestart met een mx-team.
Dit staat nog in een vroeg stadion.
In ieder geval hebben we al een Belgisch kampioen die ervaring heeft in het crossen. Dus dat zal wel goed komen.
Wat we volgend jaar gaan rijden staat nog niet echt vast.
En of we een BQR cross gaan organiseren moet ook nog overlegd worden.
We zien nog wel
In ieder geval gaat Erasmus volgend jaar veel meer te zien zijn op wedstrijden, zowel gewone cross als endurance.
Hopelijk kunnen we met een paar mensen mooie resultaten neerzetten.
Dit staat nog in een vroeg stadion.
In ieder geval hebben we al een Belgisch kampioen die ervaring heeft in het crossen. Dus dat zal wel goed komen.
Wat we volgend jaar gaan rijden staat nog niet echt vast.
En of we een BQR cross gaan organiseren moet ook nog overlegd worden.
We zien nog wel
In ieder geval gaat Erasmus volgend jaar veel meer te zien zijn op wedstrijden, zowel gewone cross als endurance.
Hopelijk kunnen we met een paar mensen mooie resultaten neerzetten.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Het gaat niet om de MCLB Dutje, en begin ze niet allemaal af te lopen nuDutje#82 schreef:die geruchte heb ik al horen cirkuleren in de mclb... maar helaas de organisatoren van de mclb zullen niet speciaal voor de bqr mensen het plein effen trekken zoals ze eisten in de vmcf vorig jaar...(dacht lignes)