wolverine 350

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
WolV3rIn3
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 jun, 2007 20:29
Locatie: HEERS METTEKOVEN

wolverine 350

Bericht door WolV3rIn3 »

Hallo, ik heb onlangs een nieuw beestje bijgekocht, een wolverine 350, mooi beest maar wat langzaam op de weg rij er zo'n 80 km per uur mee zou dit toch willen opdrijven maar heb mij al laten wijsmaken dat er niet zo heel veel aan te doen is. Kameraad van mij ( die juist de zelfde heeft als mij) heeft er onlangs een nieuwe uitlaat onder laten plaatsen met gevolg mooi geluidje maar geen xtra snelheid. En hoe zit het met die ATV powerkits haalt dit iets uit als ik er zo eentje zou opzetten THX :hot:
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

hmm , een wolverine is zeer moeilijk op te voeren , onder andere door de vario .

verder zou ik niet weten hoe je hem rapper kan laten lopen , mss een andere vario ?
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Timmy@kawasaki
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 11 dec, 2006 20:12
Locatie: Waterland-Oudeman

sneller rijden

Bericht door Timmy@kawasaki »

Grotere banden monteren. Nadeel is wel dat je moet inleveren op trekkracht.

Gr Timmy
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

zit zo een beetje met hetzelfde probleem, mijne doet ook maar 80km/u :cry:
op de website van kini-tec.de zijn er een massa aan tuning parts te krijgen, maar naar het schijnt kost het veel teveel voor het effect dat je gaat halen. Misschien een combinatie van carbu, luchtfilter, uitlaat en tandwielen :? Maar dan spreek je al snel van minimum 1000€ kosten. Ik denk wel dat je het koppel kan opvoeren, maar de snelheid zal toch maar beperkt blijven heb ik me laten vertellen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

als je tandwielen hebt kan je daarmee gaan spelen vooraan groter en/of achteraan kleiner steken. je gaat trekkracht verliezen maar die kan je terug winnen met een andere uitlaat te steken en de luchtfilterbak openlaten of twinairfiltertjes in het deksel steken, en niet vergeten te rejetten.

als het een cardanas is dan zit je met meer problemen om op te voeren grotere banden maar trekkracht verlies. andere uitlaat, luchtfilter en rejetten, je gaat misschien 5km/u winnen en veel geld kwijt zijn.
raptor 660 power
WolV3rIn3
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 jun, 2007 20:29
Locatie: HEERS METTEKOVEN

Bericht door WolV3rIn3 »

En zo'n kit is da te doen zonder achteraf problemen te hebben ik wil ook ni da mijne motor het gaat begeven na 1 jaar :ster:
LET"S PLAY THE GAME % CALL ON ME
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

tja, dat is alrijd een risico he :? valt te zien wat je van plan bent, en ook te zien door wie dat gezet is ..
Heb al veel rare verhalen gehoord ivm motor tuning, maar dan wel bij wagens, vb, chiptuning, allemaal leuk dat extra koppel, maar het kost hem wel jaarlijks een nieuwe koppeling ...

Ik denk dat je beter af bent om te geniet van je quad zoals hij is, en sparen voor een snellere machine, dat ben ik ook bezig. :D Het enige wat ik nog ga doen is eventueel een andere sproeier steken in combinatie met een k&n luchtfilter en uitlaat om iets meer koppel te hebben, maar daar ga ik het bij houden.

Het belangrijkste is dat je nu ervan kan genieten, en als je wat redelijke mede-quad liefhebbers hebt waarmee je gaat rijden, dan zitten die er niet mee in om nu en dan eens op u te wachten of hun snelheid aan te passen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

als je in groep rijd moet je dat gewoon respecteren he en het is aangenaam rijden zeer relaks. anders kan je elkaar kwijtraken. heb het al eens voor gehad met men schoonbroer die was rechtdoor gereden en ik was afgeslagen.
raptor 660 power
Plaats reactie