een handdige tip voor de juiste benzine in je quad
pak wa olie (wat je normaal in de quad doet) en wat benzine (die je normaal in de quad doet )doe het op een plaat of in een bakje als de olie wordt afgestoten dan is het de verkeerde benzine of olie
ik weet nie of dat het overal bij werkt.
Gr stefan
tip voor de juiste benzine of olie
-
- Easy Quadrider
tip voor de juiste benzine of olie
HØKEN = NORMAAL
Re: tip voor de juiste benzine of olie
het is niet de beste manier van onderzoek, en wel hierom;YAMAHA-BLASTER schreef:een handdige tip voor de juiste benzine in je quad
pak wa olie (wat je normaal in de quad doet) en wat benzine (die je normaal in de quad doet )doe het op een plaat of in een bakje als de olie wordt afgestoten dan is het de verkeerde benzine of olie
ik weet nie of dat het overal bij werkt.
Gr stefan
bij ZELF mengen zit het zo.
ALLE oliën lossen op in benzine, ook al zie jij dit niet als zodanig, wat echter veel belangrijker is, is dat de olie niet bezinkt in de benzine, maar blijft zweven tezamen met de brandstof.
dit voorkomt dat je bij een volle tank onderin een "vette" smering hebt, en wanneer je tank leeg geraakt je een steeds "armere" smering krijgt.
gebruik gewoon een goede (voorgeschreven) meng olie en je bent overal van af.
indien men rijdt met een aparte oliepomp voor toevoeging aan de brandstof (2 takt) is het veel belangrijker een goede olie toe te voegen, dan een slechte brandstof omdat de olie toch wel oplost in de brandstof, maar hooguit het vermogen van de motor wat af zal nemen door die slechte brandstof.
Ja ja dat kan DE BESTE overkomen, anders kan het MIJ niet overkomen.