Ik heb een Trailtech Endurance teller op mijn Raptor 700. Deze quad heeft nog de standaard Raptor banden derop zitten (vind ik goede banden voor hetgeen ik mijn quad gebruik). Kameraad van mij heeft een LTZ400, ook met de standaardbanden die geleverd worden op dat model...
Op mijn eerste indruk na verschilt de bandenmaat van een LTZ400 niet zo erg van die van een Raptor 700 (type is zelfs bijna hetzelfde, zelfde producent enzo, enkel een ander profiel en een cijfertje anders in de modelcode van de band). Toch is zijn Endurance teller ingesteld op een andere bandenmaat dan de mijne.
Na zoeken en meten geraak ik er echt niet meer wijs uit zenne! Quadcentrale heeft deze twee quads afgeleverd, maar het zou me verbazen dat de tellers goed zijn ingesteld.
Weet er soms iemand de correcte instelling die ik moet ingeven in de teller zodat mijn km eindelijk ne keer juist beginnen te lopen
mijn raptor staat nu ingesteld op 16,79 en de LTZ op 17,50. Weet er dus iemand of dit correcte waarden zijn?
Vraagje ivm Trailtech Endurance op Raptor700
-
- Toeschouwer
uw WS (wheel size) kan je eenvoudig zelf berekenen.
Formule
Werkelijk gereden km * huidige WS / gereden Km op teller = Correcte WS
Voorbeeld
Mijn gereden km zijn 5 km
mijn huidige WS 1600
mijn gereden km volgens teller 5.4 km
5 * 1600 / 4.8 = 1666.66(afgerond 1667)
hoe kan je nu weten hoeveel km je juist hebt gereden.
Je rijdt naar bv een express baan deze is voorzien van kilometer palen. Dus je start aan 1 paal en rijdt zo verder en daar lees je dan je correct gereden kilometers af
Formule
Werkelijk gereden km * huidige WS / gereden Km op teller = Correcte WS
Voorbeeld
Mijn gereden km zijn 5 km
mijn huidige WS 1600
mijn gereden km volgens teller 5.4 km
5 * 1600 / 4.8 = 1666.66(afgerond 1667)
hoe kan je nu weten hoeveel km je juist hebt gereden.
Je rijdt naar bv een express baan deze is voorzien van kilometer palen. Dus je start aan 1 paal en rijdt zo verder en daar lees je dan je correct gereden kilometers af
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Je kan toch gewoon de omtrek van je wiel berekenen..
- markeer met bv een krijtje een streepje aan de zijkant van je band, waar deze de grond raakt
- markeer hier op de grond ook een streepje
- duw de quad recht vooruit todat je wiel 1 maar rond is (let op het gemarkeerde streepje op je band )
- markeer dit weer op de grond
- meet de afstand tussen de 2 streepjes op de grond
voila, de exacte wielomtrek
Ik weet niet of je teller invoer in cm of inch verwacht, maar dat zie je wel..
- markeer met bv een krijtje een streepje aan de zijkant van je band, waar deze de grond raakt
- duw de quad recht vooruit todat je wiel 1 maar rond is (let op het gemarkeerde streepje op je band )
-
- Easy Quadrider
Met de formule ben je 100% zeker.outl@w schreef:Je kan toch gewoon de omtrek van je wiel berekenen..
via bovenstaande methode niet.
LTR-450
Goes 520 max
Goes 520 max
Dit staat er op de site van Trailtech zelf :
All ATVs with stock 21” front wheels: 1580mm
All ATVs with stock 23” front wheels: 1676mm
To make your own measurement:
Use a flat, hard surface (e.g. driveway, sidewalk), and a piece of chalk or a marking pen.
Mark the sidewall of the tire and the ground at the same point. Roll the vehicle one full revolution until the mark on the sidewall returns to the ground (Tip: for best accuracy, have someone push you while your weight is on the vehicle.) Mark the ground again.
Use a tape measure to calculate the distance between the two marks on the ground. If the measured units are inches, multiply by 25.4 to convert to millimeters.
Meer info hier -> http://www.trailtech.net/endurance_inst ... glish.html
Grtzz
All ATVs with stock 21” front wheels: 1580mm
All ATVs with stock 23” front wheels: 1676mm
To make your own measurement:
Use a flat, hard surface (e.g. driveway, sidewalk), and a piece of chalk or a marking pen.
Mark the sidewall of the tire and the ground at the same point. Roll the vehicle one full revolution until the mark on the sidewall returns to the ground (Tip: for best accuracy, have someone push you while your weight is on the vehicle.) Mark the ground again.
Use a tape measure to calculate the distance between the two marks on the ground. If the measured units are inches, multiply by 25.4 to convert to millimeters.
Meer info hier -> http://www.trailtech.net/endurance_inst ... glish.html
Grtzz
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~