toch weer een vraag over de uitlaat

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
ericyfz
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 29 okt, 2007 16:09
Locatie: achterhoek

toch weer een vraag over de uitlaat

Bericht door ericyfz »

hallo ,ik zal me eerst voorstellen.ik ben eric 41 jaar agrarier woon in zieuwent das in de achterhoek en al 4jaar met het quad virus besmet.eerst adly300 rijder nu yfz rijder.ik lees al een lange tijd mee op dit geweldigeforum waar ik al veel aan heb gehad.ik heb de volgende vraag.ik heb nog een open lazer demper liggen deze wil ik onder m'n yfz zetten [met een paar kleine aan passingen] moet ik nu de sproeiers ook aanpassen.de 1 zegt van wel de ander van niet.de bocht blijft orgineel.ik heb de zoek funktie al gebruikt maar kan nog geen echt antwoord op m'n vraag vinden.

b.v.d. eric
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Als je zoekt met de juiste woorden had je wel wat moeten vinden. Antwoord: Ja.
Dozo
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 00:00

Bericht door Dozo »

Je MOET niets, maar als je een eindstuk monteerd zonder de sproeier aan te passen , zal het alleen meer kabaal maken en mischien iets beter/slechter lopen.
Als je het maximale uit de uitlaat wil halen moet je idd je sproeier aanpassen.
(er kan meer uit , dan kan er ook meer in)

Ik wijzig de setting van mijn motor vrij vaak en moet bij elke verandering (wil ik wat aan de verandering hebben) de boel aanpassen, nu
heb ik de mazzel dat ik een injectieblok heb en dus heel veel met de powercommander kan regelen
anders had ik een boel sproeiers nodig en een hoop gesleutel gehad.
GiePilaar
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 15
Lid geworden op: di 23 okt, 2007 19:17
Locatie: Denderhoutem

Bericht door GiePilaar »

Orginele motors staan meestal toch an te rijk. Dus met wat geluk moet je niets varanderen :)
Ma in theorie moet ge bij elke veranderding aan de motor (vb uitlaat, luchtfilterkast openwerken, ...) sowiso de carburatie aanpassen.
Plaats reactie