Ik heb net een Vario kit besteld waarin een andere variohuls en lichtere rollen zitten (zie foto)
Mijn vraag is nu, als ik die kit steek, moet ik dan ook een andere / sterkere vario riem steken ?
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Yep , k'zou ze volgende week moeten hebben ..nu nog ergens de Vario riem vinden in België want anders moet ik hem vanuit Duitsland bestellen en zijn er veel verzendingskosten bij
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Je veranderd alleen je vario dus veel vermogen komt er niet bij ( haast niks denk ik)
Dus die sterkere riem zal niet nodig zijn. Voordeel als je sterkere riem hebt en veel vermogen dat die niet oprekt en dus gelijk direct je power overbrengt. Hij pakt dan dus iets directe op het gas.
Ok thanks voor de reply, ik heb gehoord dat hij toch wat in snelheid zal winnen met die kit, en er gaan ook nog andere tandwielen op komen en een k'ga ook nog een andere sproeier steken en hem dan laten rejetten (als ik iemand vind die het kan doen in mijn streek)
wel ik denk dat ik een bestelling moet doen op die duitse site voor een sterkere vario riem, en den dan met den ene een andere spoeierset to kopen voor mijn carbu, en daarna zou ik graag willen rejetten. Het zal dus voor ergens eind dees maand zijn.
Enorm bedankt voor het voorstel want ik vond niemand.
Heb de variokit vandaag ontvangen en ga zaterdag mijn vario eens openen om te zien of ik dit zelf kan installeren ter is een planneke bij dus ik denk wel dat het zal lukken. Ik moet hem toch eens opensmijten wat er rammelt iets in de motor en ik denk dat het afkomstig is van ergens in of rond de vario. Onlangs heb ik hem eens in gang moeten trekken (ja zoals een gras machine ) en toen is er iets binnenin afgebroken waar de kabel rond is gewikkeld. Ik heb het toen geopend en zag daar inderdaad een stukske plastiek dat was afgebroken. Ik dacht dat ik het daarmee zou opgelost hebben, maar blijkbaar is er nog iets
Moest ik er zaterdag niet aanuit geraken zal ik eens wat foto's nemen en alles laten openliggen tot ik het gevonden heb, ofwel terug ineensteken zoals het is en hem dan eens binnendoen.
goed om weten, zal mijn buurman eens aanspreken, die heeft wel zo een sleutel in zijn garage.
Thx
Een vario monteren is echt niet moeilijk hoor
Je kan ook gewoon een "bouloneuse" gebruiken voor die moer los te vijzen. Dat is een soort van boor maar dan met hogedruk.
Nieuwe riem zal niet echt noodzakelijk zijn ( maar is beter als je het wel doet ) Zal niet zoveel sneller gaan , maar wel duidelijk sneller optrekken !
t'probleem is dat ik geen bouloneuse heb, en mijn buurman kan me vandaag niet helpen.. dus k'zal wel zien hoe ver ik geraak zonder..
De kit komt op een Kymco250