onderhoud 2-4takt?
onderhoud 2-4takt?
iedereen zegt altijd dat er meer onderhoud nodig is bij een 2 takt?
verbaast mij wel een beetje want je hebt geen motorolie, geen kleppen, geen distibutieketting en dergelijke...
mss dat een 2 takt wa meer toeren draait en dat de zuiger wa rapper verslijt maar als je de quad gebruikt op een deftige manier maakt het toch zoveel verschil niet uit?
of ben ik mis? kan ook hé!
verbaast mij wel een beetje want je hebt geen motorolie, geen kleppen, geen distibutieketting en dergelijke...
mss dat een 2 takt wa meer toeren draait en dat de zuiger wa rapper verslijt maar als je de quad gebruikt op een deftige manier maakt het toch zoveel verschil niet uit?
of ben ik mis? kan ook hé!
-
epix no-fear
- Quad Expert

Re: onderhoud 2-4takt?
een 4takt draait net zo veel toeren aleen ontsteekt maar de helft van een 2takt daarom lijkt het of hij minder toeren maakt.
het aantal omwentelingen is het zelfde.
het aantal omwentelingen is het zelfde.
CustomCoatingsHelvoirt
-
Robby
- Quad Expert

- Contacteer:
inderdaad, maar dit maakt tegenwoordig de viertakt in onderhoud veel duurder. velen wijzen je met de vinger maar no way, 2takt is goedkoper in alles.
zuigertje en pakkingset setje lager op de krukas je mag er zelf nog een drijfstang bijnemen kosten je hoog en al 300€ begin daarvoor al is bij een 4takt...bij 2t steek je ook om de 50u een zuiger (enduro gebruik en dergelijke langer) maar een 4takt zuiger kost meer en die steek je ook op dezelfde tijdstippen, dan heb je nog geen distributieketting, pastillen om je kleppen te regelen en hopelijk geen probleem aan je kleppen...
geef mij dus maar een 2taktje
greetz
zuigertje en pakkingset setje lager op de krukas je mag er zelf nog een drijfstang bijnemen kosten je hoog en al 300€ begin daarvoor al is bij een 4takt...bij 2t steek je ook om de 50u een zuiger (enduro gebruik en dergelijke langer) maar een 4takt zuiger kost meer en die steek je ook op dezelfde tijdstippen, dan heb je nog geen distributieketting, pastillen om je kleppen te regelen en hopelijk geen probleem aan je kleppen...
geef mij dus maar een 2taktje
greetz
-
zilladude
- Pro Quadrider

idd 2-takt is goedkoper en makkelijker
de meeste 4 takten gaan gewoon langer mee daarom dat ze dat zeggen
de meeste 4 takten gaan gewoon langer mee daarom dat ze dat zeggen
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
-
epix no-fear
- Quad Expert

- sjmallie94
- Quadverslaafde

- Contacteer:
haha iddRobby schreef:daarmee weet je dat het tijd is om uit de weg te gaanSg6 schreef:Da noem ik geen lawaai da noem ik 'janken'LeOke schreef:en het voordeel voor je oren van een 2 taktda lawaaiken die daaruit komt, Brrrrrrrrrrrr
![]()
exstra uitlaat, en horen je van een paar km al aan komen
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . 
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
-
Vyrena
- Pro Quadrider

- Contacteer:
Whahaha, daar hou ik nou vanepix no-fear schreef:ik ben dan wel 4takt gaan rijden maar 2takt blijft m'n favoriet.
ik bedoel wat klinkt nou gevaarlijker? een zwerm wespen die op je af komt of een machine die het geluid maakt van een slechte scheet?
geef mij er maar een extra quadje bij met een 2takt blokje er in