Hallo,
Heb mij zonet een Raptor 700 gekocht, nu heb hier al eens aan het zoeken geweest en de ene zegt dat het geen kwaad kan dat je de demper eruit haalt en de andere zegt dan weer van wel.
Wat is nu eigenlijk het enige juiste antwoord?
Kan ik hem er zomaar zonder enig probleem uithalen?
Zoniet, welke aanpassingen moet ik doen? Kleppen regelen, injectie regelen, carburator afstellen?
Als ik iets moet regelen, kan ik dit zelf doen of raadpleeg je beter de dealer?
Hopenlijk kan mij nu iemand de juiste oplossing geven.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Sparkarrestor Raptor 700
Sparkarrestor Raptor 700
‰ Quad racing team
Je snapt er idd niet veel van ... das wel duidelijk.
Je 700 heeft een injectie motor , (heeft dus geen carburateur
).
De spark arrestor kan eruit.
zonder al teveel gevolgen.
wil je buiten dat hij meer herrie maakt en wat minder trek heeft, maximaal gebruik maken van het feit dat hij nu meer kan uitblazen zal je er er ook meer in moeten stoppen.
dit doe je door een powercommander te plaatsen.
Ik heb een maand ofzo zonder spark arrestor gereden. en dat doen er veel meer.
als je echt op de limiet gebruik maakt van je motor zal je idd bij elke verandering je motor opnieuw moeten "tunen"..
maar gewoon zomaar zal het niet echt gek een probleem ziijn , let wel op na verloop van tijd gaat de boel "knallen"dat is een van de gevolgen als je je spark arrestor eruit haald...
Je 700 heeft een injectie motor , (heeft dus geen carburateur
De spark arrestor kan eruit.
zonder al teveel gevolgen.
wil je buiten dat hij meer herrie maakt en wat minder trek heeft, maximaal gebruik maken van het feit dat hij nu meer kan uitblazen zal je er er ook meer in moeten stoppen.
dit doe je door een powercommander te plaatsen.
Ik heb een maand ofzo zonder spark arrestor gereden. en dat doen er veel meer.
als je echt op de limiet gebruik maakt van je motor zal je idd bij elke verandering je motor opnieuw moeten "tunen"..
maar gewoon zomaar zal het niet echt gek een probleem ziijn , let wel op na verloop van tijd gaat de boel "knallen"dat is een van de gevolgen als je je spark arrestor eruit haald...
Re: Sparkarrestor Raptor 700
Hello Maarten,
ten eerste proficiat met je nieuwe aankoop.
Ten tweede heb je voor een groot deel al zelf op je vraag geantwoord:

Als je hem gewoon verwijdert, zonder andere aanpassingen te doen, denk ik niet dat
je machine van de ene dag op de andere zal kapot gaan. Het zal meer gaan over gevolgen
op langere termijn.
Wil je toch safe spelen, dan wordt er minstens aangeraden dat je een powercommander steekt
die de inspuiting van je machine regelt. Door het verwijderen van de spark arrestor zal de
uitvoer 'vlotter' gaan waardoor de machine ook meer invoer zal moeten krijgen.
Ikzelf heb ook enkele maanden gereden alvorens de powercommander te installeren
en heb toen (en nu nog) geen enkel probleem ondervonden.
Greetz,
D.
ten eerste proficiat met je nieuwe aankoop.
Ten tweede heb je voor een groot deel al zelf op je vraag geantwoord:
Dus je zult hier van de ene gaan horen dat het geen kwaad kan en van de andere wel.Maarten schreef:de ene zegt dat het geen kwaad kan dat je de demper eruit haalt en de andere zegt dan weer van wel.
Als je hem gewoon verwijdert, zonder andere aanpassingen te doen, denk ik niet dat
je machine van de ene dag op de andere zal kapot gaan. Het zal meer gaan over gevolgen
op langere termijn.
Wil je toch safe spelen, dan wordt er minstens aangeraden dat je een powercommander steekt
die de inspuiting van je machine regelt. Door het verwijderen van de spark arrestor zal de
uitvoer 'vlotter' gaan waardoor de machine ook meer invoer zal moeten krijgen.
Ikzelf heb ook enkele maanden gereden alvorens de powercommander te installeren
en heb toen (en nu nog) geen enkel probleem ondervonden.
Greetz,
D.
Mijn dealer vertelde me ,als je alleen de einddemper veranderd is het geen enkel probleem ,maar als je de voorbocht ook veranderd is het zeker aan te raden om een powerkomander te steken !
@Delriva,was het een groot verschil, met of zonder kwa rijden ,trekkracht of verbruik
Alvast bedankt!
Grtz Dirk
@Delriva,was het een groot verschil, met of zonder kwa rijden ,trekkracht of verbruik
Alvast bedankt!
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Als je de sparkarrestor verwijdert eventueel ook de luchtfilterdeksel weg doen.den dj schreef: @Delriva,was het een groot verschil, met of zonder kwa rijden ,trekkracht of verbruik![]()
![]()
Alvast bedankt!
Grtz Dirk
Dan rijdt hem iets beter, maar kan ook wel komen door het kabaal.
Als je er dan ene pcIII op aansluit zal je weer wat verbetering merken.
Kwa trekkracht, herneming en vlotter optrekken.
Als je dan ook nog eens een fatsoenlijke uitlaatlijn steekt, is het plaatje compleet.
En zal het tov origineel een groot verschil zijn.
Men moet natuurlijk niet gaan verwachten dat men er ineens vanaf gaat vliegen hé.
Maar origineel tegen de 3 mods (pcIII, luchtfilter, uitlaatlijn) is toch wel duidelijk merkbaar.
Greetz,
D.
-
fastrogeke
- Quadrider

hoi.de ene zal gaan zeggen dat het geen zak uitmaakt en de andere zal juist het tegenovergestelde gaan zeggen.dit is al meerdere keren gevraagd hier op het forum.en het is en zal denk ik ook altijd een discussie blijven.ik heb persoonlijk geprobeerd te rijden zonder.daarbij merk je dat hij van onderuit iets feller is.maar daarintegen vond ik hem hoger in toeren iets trager.ik heb er een leo-vince slip on demper op, en op de testbank gehad.dit met en zonder powercommandor.zonder liep de motor te arm.dit is standaard afgesteld vannuit de fabriek om aan de emmissie norm te voldoen.met de powercommander kregen ze hem helaas niet afgesteld.ik heb er nu een kastje(vergelijkbaar met de powercommander)op van jumping jet.is wat goedkoper is,minder plaats kost, en net zo goed is.de quad loopt hier perfect op.het luchtfilter deksel zou ik niet zomaar verwijderen.de motor zuigt dan meer en makkerlijker lucht aan,maar de ingespoten brandstof blijft hetzelfde.dit omdat er geen lamdasonde aanwezig is.dus loopt de quad te arm waardoor je kleppen kunnen verbranden.als je besluit zonder spark arrestor te gaan rijden hou dan de bougie in de gaten.deze moet koffiebruin zijn.dus niet wit/grijs of zwart.op korte termijn zal het niet zoveel kwaad kunnen,maar mischien wel op langere termijn.
MVG fastrogeke
MVG fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
Luchtfilterdelsel eraf is te compenseren met een fuel injection controller.
Evenals andere uitlaat of verwijderde spark arrestor.
Het is bekend dat de Raptor standaard arm is afgesteld vanwege de emissie dus je moet wel heel dom zijn om te gaan rijden zonder filterdeksel en sparkarrestor. Op de korte termijn zal er niets aan de hand zijn maar uiteindelijk zullen de gevolgen meer kosten dan het aanschaffen van een PowerCommander.
Evenals andere uitlaat of verwijderde spark arrestor.
Het is bekend dat de Raptor standaard arm is afgesteld vanwege de emissie dus je moet wel heel dom zijn om te gaan rijden zonder filterdeksel en sparkarrestor. Op de korte termijn zal er niets aan de hand zijn maar uiteindelijk zullen de gevolgen meer kosten dan het aanschaffen van een PowerCommander.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"