Ik heb vandaag Acerbis handguards gekocht voor mijn quad, het staat heel mooi .
Ik had ze eigenlijk gekocht zodat mijn handen iets minder koud zouden worden, maar volgens mij helpt het niets, ik heb nog even koude handen.
Hebben jullie dit ook, of heb ik ze verkeerd gemonteerd, of zijn het misschien de verkeerde?
Hoe heten die dingen? handbeschermers toch?
Deze beschermen je handen anders hadden het wel handverwarmers geheten...
Je hebt ze hoogst waarschijnlijk goed gemonteerd en je zult er vrijwel even koude handen van krijgen misschien dat het nu ietstjes langer duurt maar koud zullen ze worden...
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
het vershil met of zonder mijn powermadds is toch wel erg groot.
zonder zitten mijn handen in de rijwind.
met worden mijn handen uit de rijwind gehouden door mijn handguards...
nee het zijn geen verwarmers , maar schelen doet het zeker
Handguards dienen vooral om je handen te beschermen tegen opvliegende modder of stenen als iemand voor je rijdt. Er zijn ook een soort kousen waar je je handen in kan steken, maar dat ziet er persoonlijk niet uit vind ik.
Heb echt nog nooit gehad dat handbeschermers mij hielpen, staat er eigenlijk meer voor de sier bij mij op. Beste bij koude handen vind ik: van die plastic doktershandschoentjes aandoen, en dan je normale handschoenen. Zweet wel als de tering maar als je maar een kwartier crosst ofzo is het goed te doen. Die handwarmers zien er echt lomp uit, en handvaten verwarmd is weer zo'n gedoe.
gewoon de standaard beugels van powrmadd.
het klopt dat je met 60 km per uur bijna geen verschil voelt.
al je net als ik elke dag op desnelweg boven de 110 zit , voel je echt wel het verschil.
de cossers onder ons draaien rondjes op een baan en halen zeker de snelheden niet die ik wel draai op de snelweg.
op die manier heb ik er voordeel van.
op de corssbaan , dienen ze vooral om je handen te beschermen tegen dat ene steentje wat onder het wiel van je voorganger wegschiet en mogelijkerwijs je vinger zou kunnen breken.
Allemaal bedankt voor de info!
Ik hou ze er maar gewoon op, en ga het nog een keer testen met hoge snelheden.
Ik denk dat het nooit verkeerd is om ze erop te hebben en met het koude weer doe ik wel handschoenen aan, niet van die lelijke dingen.
Handvatverwarming helpt volgens mij niet echt goed, want de bovenkant van je handen wordt nog wel koud.
Tegen de kou daar, heb ik winterwanten voor.
Zijn een pak dikker maar kou heb ik er nog niet mee gehad, deze heb ik al van lang geleden toen ik nog een baanmoto had.
Dus snel of traag het zijn goei. ( ik denk zelf dat de zwaantjes in belgie dezelfde hadden)
En die handbeschermers die zijn goed tegen steentjes en takken en dergelijke.
op die acerbissen die je hebt kan je nog een extra kapje voorvijzen,komt wat hoger en helpt wel. maar natuurlijk zijn het beschermkappen tegen stenen en dergelijke.
greetz