Quadkennis

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
nickon
Quadrider
Quadrider

Quadkennis

Bericht door nickon »

Hallo beste modderberen! :tongduim:

Ik heb hier sinds mijn bezoek al flink zitten rondneuzen en al heel wat bijgeleerd over quads en alles wat er maar mee te maken kan hebben!
Ook heb ik al gemerkt dat je er heel ver in kan gaan, als ik de projecten zie van de quads van bepaalde gebruikers, chapeau :afgestudeerd: !

Zelf ben ik nog vollop de centjes aan het verdienen voor mijn eigen beestje te kunnen kopen :quad: we komen er wel :spieren:
Graag had ik in die tussentijd zovéél als mogelijk bijgeleerd over alles wat ook maar met een quad te maken heeft,
en dan vooral de technische gedeelten lijken me zeer interessant.
Hoe werkt een quad nu precies, wat zorgt voor wat... etc

Nu de vraag aan jullie natuurlijk hoe zijn jullie aan jullie kennis hieromtrent gekomen?! :applaus:
Waar hebben jullie al je kennis gehaald?!
Boeken, online artikels, of andere dingen, noem het maar op! Ik zou het graag van jullie horen! :D

Cheers! :duimhoog:
de_jerre
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door de_jerre »

punt 1: door de tandwielen heb je ene overbrenging die je as doet draaien en dus ook je wielen :afgestudeerd: (veel te veel om op te noemen wa voor wa dient)
maar ik denk dat de meesten hier al doende wijs hebben geleerden door vrienden te laten helpen die je dit leren :afgestudeerd:
grtzzz de_jerre
kzen de snelste hier kem alleen gene quad
rappy 700 rijder
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door rappy 700 rijder »

uitelkaar halen en dan proberen weer inelkaar te zetten en dan kijken of hij het weer goed doet :p
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

je doet vooral ervaring op door te rijden en als er iets aan scheeld het zelf te vinden en/of maken
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
DaZoe
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door DaZoe »

denk dat je toch ook beetje handig moet zijn :p lopen typekes rond die er niet aan moeten beginnen :lol:
denk zoals gezegd dat meeste komt van elkaar te ontmoeten/helpen en ervaringen/ideetjes uitwisselen
zelf ben ik nog verre van ervaren maar heb al véél bijgeleerd vooral door te durven praten met mensen ...

Grtz :wink:
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Goed kijken en veel vragen aan de mensen die er wel verstand van hebben. Niet dat ik veel kan, maar het standaard onderhoud toch zeker wel, en blokje wisselen word ook steeds makkelijker :P
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
nickon
Quadrider
Quadrider

Bericht door nickon »

Alvast bedankt voor de tips, maar denken jullie dat het iets zal afdoen moest ik nu bepaalde dingen lezen over motoren van auto's? Deze basiskennis zal toch ook wel toe te passen zijn op een quad neem ik aan?

PS: Zijn er hier veel quadrijders van limburg?! Misschien kan ik van hen nog wat leren ooit :D
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

ik won in limburg ( nederland) maar ben momenteel even quad loos. over stappen van een brom quad (70cc power) naar een zwaardere.
nickon
Quadrider
Quadrider

Bericht door nickon »

haha, sry voor de onduidelijkheid, maar ik bedoelde vooral belgisch limburg dan :oops: :p
Danny
Quadrider
Quadrider

Bericht door Danny »

Ik ken der ook niks van (buiten het onderhoud) maar van het moment da der iets aan scheelt dan vraag ik het hier ook gewoon. Kheb hier al heel veel gelezen en ze lossen hier veel probs op precies. Kan u veel centen uitsparen.
nickon
Quadrider
Quadrider

Bericht door nickon »

ma ist ook ni zo da als ge der zelf aan begint te prutsen uw garantie naar de knoppen is ?
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Dat klopt, zoalng je garantie hebt, kan je het beste bij je dealer langsgaan, anders vervalt je garantie.

Ik heb je topic ook even verplaatst naar "algemeen", want dit was niet echt een vraag over de werking van het forum...

Erwin
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
fastrogeke
Quadrider
Quadrider

Bericht door fastrogeke »

apa222 schreef:Alvast bedankt voor de tips, maar denken jullie dat het iets zal afdoen moest ik nu bepaalde dingen lezen over motoren van auto's? Deze basiskennis zal toch ook wel toe te passen zijn op een quad neem ik aan?

PS: Zijn er hier veel quadrijders van limburg?! Misschien kan ik van hen nog wat leren ooit :D
hoi.het zal zeker bijdragen aan je kennis als je boeken leest over automotoren.zaken als onsteking,carburator,injectie en nog andere zaken zijn nagenoeg hetzelfde.misschien heb je er meer aan als je boeken leest over motoren van bijv. weg en crossmotoren.dan leer je meer over de versnellingsbak.en hier vragen op het forum.daar leer je veel van.
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408

mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar

voor de MODS, kijk maar ff in de garage
spoor!
Quadracer
Quadracer

Bericht door spoor! »

ervaring op doen en natuurlijk veel op qfb lezen :wink:
nickon
Quadrider
Quadrider

Bericht door nickon »

fastrogeke schreef:
apa222 schreef:Alvast bedankt voor de tips, maar denken jullie dat het iets zal afdoen moest ik nu bepaalde dingen lezen over motoren van auto's? Deze basiskennis zal toch ook wel toe te passen zijn op een quad neem ik aan?

hoi.het zal zeker bijdragen aan je kennis als je boeken leest over automotoren.zaken als onsteking,carburator,injectie en nog andere zaken zijn nagenoeg hetzelfde.misschien heb je er meer aan als je boeken leest over motoren van bijv. weg en crossmotoren.dan leer je meer over de versnellingsbak.en hier vragen op het forum.daar leer je veel van.
bedankt voor je antwoord fastrogeke :buig:
ga morgen eens kijken in de bib vant unief of ze iets van materiaal hieromtrent hebben :)
wat leesvoer voor in de vakantie :afgestudeerd:

cheers :)
Plaats reactie