tv vlaanderen

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Plaats reactie
tim 01
Quadrider
Quadrider

tv vlaanderen

Bericht door tim 01 »

hoy wie heeft er tv vlaanderen want ik denk er over om mij een te kopen en werkt het goed of niet laat maar horen :? :?
nerfbars
veerhoezen
van hasselt lijn

www.ep-fun.be
wippermx5
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door wippermx5 »

Denk dat het er een beetje vanaf hang waar je zit.
Ik heb reeds 2 kenissen die niet altijd kunnen zien of toch zeker niet
al de posten.
Zij wonen in een bosrijke omgeving, met slecht weer duiken meestal de
problemen op.
Dat is het enigste wat ik je erover kan vertellen.
Ben trouwens zelf ook aan 't twijfelen of ik het me aanschaf.

grts
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Even verplaatst naar de juiste sectie...

Ikzelf heb TV Vlaanderen, samen met 'n aantal kameraden, nog geen enkel probleem opgemerkt.
je moet zorgen dat je vanop de plaats waar de schotel gaat komen, vrij zicht hebt op 't zuiden, meer bepaald op 160 graden.
Ook al lijkt de schotel horizontaal te staan, ze "kijkt" ongeveer 30 graden omhoog. je hebt dus vrij zicht nodig vanuit het punt waar de schotel komt staan, 30 graden schuin omhoog.

Is dit het geval, dan ga je onder normale omstandigheden geen enkel probleem hebben met ontvangst.

Bij zware windstoren of zware regenval kan het wel eens tegenvallen met een kleine schotel.
Ik geloof dat bij de TVvlaanderen setjes een 40cm schotel ofzo wordt meegeleverd.
Als je in moeilijke omstandigheden ook nog goeie ontvangst wil hebben, raad ik toch minstensn 60cm, en liefst 80cm diameter aan, en een goeie LNB.

Ikzelf heb een MTI Blueline, op een 120cm triax schotel, en bij mij blijft het beeld altijd optimaal.
Ik heb een 120cm omdat ze draaibaar is, en ik wil wat moeilijk bereikbare satelieten ook kunnen ontvangen.

En bij satteliet ontvangst, zeker bij TVvlaandern is 't nie mogelijk om "niet alle" zenders te ontvangen. Ze zitten allemaal op een even sterke transponder, dus de ontvangststerkte is voor alle zenders gelijk.

Het is zeker een goed alternatief voor de kabel, voor 9€ per maand heb je alle zenders, aan een meer dan voldoende kwaliteit.

heb je vragen, of wil je het eens zien (als limburg niet te ver is) dan laat je maar iets weten.

Erwin
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
typhoon
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door typhoon »

kan je dan ook naar PRIME kijken ?
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Nee, dit is (voorlopig) nog niet mogelijk. Prime heeft een contract met de kabeldistributeurs wat ze nog niet kunnen verbreken.
Afbeelding
Danny
Quadrider
Quadrider

Bericht door Danny »

En hoeveel kost nen goeie ontvanger waar ge mee kunt opnemen? Want ik zit nu bij telenet en heb de digicorder en zou toch graag zoiets in de plaats terug willen dan. Of moete dan al echt naar nen dreambox gaan (deze vind ik toch redelijk moeilijke boxen omda da met linux werkt)? Ben er namelijk ook al een paar maand hene aant uitkijken.
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Als je een héél klein beetje technisch bent aangelegd (je moet ercht niets van Linux kennen hoor, beetje weten hoe 'n netwerk in mekaar zit, en FTP is een pluspunt), Dan zou ik zeker voor de dreambox gaan, ik heb deze ook, de DM7000S, deze moet je eigenlijk aan je netwerk hangen, en bij voorkeur ook internet verbinding geven, dat opent interesante perspectieven :)
Afbeelding
Danny
Quadrider
Quadrider

Bericht door Danny »

Ik heb veel gelezen over de 7025+ en voor deze zou ik dan gaan maar als ge leest wa ge eerst moet instaleren voor da ge tv vlaanderen kunt ontvangen enzo :? . Tzal nie simpel zijn. Maarja, al doende leert men he :)
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Danny schreef:Ik heb veel gelezen over de 7025+ en voor deze zou ik dan gaan maar als ge leest wa ge eerst moet instaleren voor da ge tv vlaanderen kunt ontvangen enzo :? . Tzal nie simpel zijn. Maarja, al doende leert men he :)
Stelt nieveel voor hoor, echt nie, op en kwartierke gedaan, ik zie da je van Balen bent, als je een 7000 zou hebben, kan ik da zo voor je doen hoor, 7025 zal ook wel lukken, maar dat heb ik nog nooit gedaan.
Afbeelding
Danny
Quadrider
Quadrider

Bericht door Danny »

nog tot het eind vant jaar. Tussen kerst en nieuw gaan we verhuizen naar langdorp. Das een eindje verder he :). Maar ik lees der nu veel op andere sites over. Namelijk: http://www.interactieve-digitale-tv.be/ ... d57c0e5ed6 . Ik weet nie of ik deze link hier mag posten anders verwijder ik hem dadelijk wel. Maar hier vinde wel veel ja. Alleen zetten die mann der nogal wa op zenne.
quadmanerik
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door quadmanerik »

AlfA schreef:Als je een héél klein beetje technisch bent aangelegd (je moet ercht niets van Linux kennen hoor, beetje weten hoe 'n netwerk in mekaar zit, en FTP is een pluspunt), Dan zou ik zeker voor de dreambox gaan, ik heb deze ook, de DM7000S, deze moet je eigenlijk aan je netwerk hangen, en bij voorkeur ook internet verbinding geven, dat opent interesante perspectieven :)
Heeeel goeie keuze , ik heb vandaag de 7025 + besteld.

Ben je nou niet van plan om veel te gaan hobbyen ( Linux ) vind ik de Topfield een hele goeie keuze , ook een twin-tuner en PVR ( harde schijf voor opname.)

Groetsels Satmanerik.
One life-Live it !
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Kijk hier maar eens :

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php

Aparte onderdelen met allemaal weetjes over alle mogelijke modelen, ook een subforum over TVVlaanderen enzo.

Als je het systeem eens wil zien werken, laat iets weten, dan kan je gewoon even langskomen, geen probleem, ik ben van Bree, da's zover niet.
Afbeelding
Danny
Quadrider
Quadrider

Bericht door Danny »

quadmanerik schreef:
AlfA schreef:Als je een héél klein beetje technisch bent aangelegd (je moet ercht niets van Linux kennen hoor, beetje weten hoe 'n netwerk in mekaar zit, en FTP is een pluspunt), Dan zou ik zeker voor de dreambox gaan, ik heb deze ook, de DM7000S, deze moet je eigenlijk aan je netwerk hangen, en bij voorkeur ook internet verbinding geven, dat opent interesante perspectieven :)
Heeeel goeie keuze , ik heb vandaag de 7025 + besteld.

Ben je nou niet van plan om veel te gaan hobbyen ( Linux ) vind ik de Topfield een hele goeie keuze , ook een twin-tuner en PVR ( harde schijf voor opname.)

Groetsels Satmanerik.
Int begin zal het gewoon zorgen worden da we da aan de praat krijgen en na nen tijd begin ik daar toch aan te prutsen. Ik ken men eigen. Ik kan van zo'n dingen met men vingerkes nie afblijven :D.

En spijtig da ge op dieje sat4all niet kunt zoeken. Anders konde in het tvvlaanderen stuk alles zoeken van de 7025.
tim 01
Quadrider
Quadrider

Bericht door tim 01 »

ok bedankt al mannen voor de uit leg
nerfbars
veerhoezen
van hasselt lijn

www.ep-fun.be
Plaats reactie