Vering supermotard

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
vdm88
Quadrider
Quadrider

Vering supermotard

Bericht door vdm88 »

Hallo,

ik ben op zoek nr supermotardvering voor een yfz 450.
Welke merken zijn aan te raden?
Wat is de kostprijs?

Greetz VDM.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

volledige veren zijn duur zit je al rap op de 1500 tot 1800 €

je kunt ook KW spiralen steken dan ben je gesteld voor 300 € hij zakt dan al 5 à 6 cm je kan dan nog verlagings blokjes zetten wat ook nog eens rond de 350 € komt en nog eens 5 cm zakt voor te crossen is het minder geschikt maar voor op de baan ideaal
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

fourtec veren kostten maar 500 euro , voorste + achterste + je kan kiezen welke lengte en kleur
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
vdm88
Quadrider
Quadrider

Bericht door vdm88 »

Bedankt vr de snelle reactie.
Ja, ik had ook al aan de kw spiralen gedacht.
Maar ik zou in de toekomst (volgend jaar) misschien aan supermotard wedstrijden willen meedoen.
En vandaar dat ik eens wou kijke naar een volledige set.
Want ik denk dat er toch nog een heel verschil is tussen de kw's en een volledige set.

Greetz VDM.
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

Fourtec idd gelijk ik erop heb , super goed , geen klagen van ! :knikduim:
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

@vdm88: als je wedstrijden wil gaan rijden denk ik dat je meteen beter uitkijkt naar een setje Öhlins, WP, Elka, Technoflex...

Ik heb nog een setje "korte" WP dempers liggen die weg mogen voor een zacht prijsje.
Zijn ingaand hi en low speed instelbaar en rebound.
Zijn als nieuw.

Bij interesse stuur je maar een pm of bel me op 0473/69 63 62.

Groeten, Bert.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

fourtec is de zusternaam van technoflex ...
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

http://www.quadforum-rnz.de/forum/archi ... 10758.html
Na een beetje lezen hoort ge toch van anderen dat de kwaliteit voor wedstrijd veren toch een beetje hoger ligt als fourtec.
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

maar volgens mij wil hij er geen wedstrijden mee gaan rijde :wink:
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

vdm88 schreef:Bedankt vr de snelle reactie.
Ja, ik had ook al aan de kw spiralen gedacht.
Maar ik zou in de toekomst (volgend jaar) misschien aan supermotard wedstrijden willen meedoen.
En vandaar dat ik eens wou kijke naar een volledige set.
Want ik denk dat er toch nog een heel verschil is tussen de kw's en een volledige set.

Greetz VDM.
Oh nee !
of toch :wink:
Wild & Wicked
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

@ Flipmode

Hetgeen ik vooral lees is dat men er spreekt over dat de vering nogal hard is. Wat ik echter ook lees is dat de meesten nog met originele a armen rijden en hun spoor niet hebben ingesteld. Als dit alles eerst eens is ingesteld zoals het hoort en de hardheid en in- en rebound is afgesteld, zullen die FOURTEC veren heel zeker voldoen.

Trouwens de firma Fourtec krijgt de onderdelen van Technoflex geleverd en zijn daardoor een zusterbedrijf van Technoflex.

Nu ik denk dat ge zelf niet de ervaring hebt om aan den lijve de Fourtec vering hebt kunnen testen, en dus moet ge ook niet oordelen.

Ikzelf oordeel altijd pas als ik het zelf heb kunnen testen. Net zoals met banden, de 1 heeft liever het merk X en de ander het merk Y.

Het is tenslotte de rijder zijn eigen keuze met welk soort materiaal hij het meest tevreden is.

Iedere rijder zijn vereiste is anders net zoals zijn rij stijl.

Als morgen iemand van 100 kg op iemand zijn quad stapt met Technoflex veren die ingesteld zijn op 60 kg, gaat hij ook zeggen : die veren trekken op niets. Simple as that :wink:
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Dus ge wilt zeggen dat ge met uw FOURTEC veren al een supermoto wedstrijd hebt gereden?
Anders hebt ge zelf geen reden tot praten wegens geen ervaring (en als ze zo goed waren om wedstrijden te rijden reden er wel wat meer mee rond).
:wink:
Wild & Wicked
Castelli
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Castelli »

wat is de website van fourtec?
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

FLIPmode

Met ervaring bedoel ik niet wedstrijden rijden. Ik bedoel ermee dat ge zelf de ondervinding niet hebt gehad om deze te testen. Ik heb nergens gezegd dat ik ervaring heb met WEDSTRIJDEN.

Ik heb idd geen SM wedstrijden gereden zowel niet met Technoflex, Fourtec of een ander merk veren/schokdempers. Maar ik kan wel van ervaring spreken doordat ik het Fourtec systeem uitvoerig heb getest hoor.
Ik kan u wel zeggen dat ik op het gebied van veren en schokdempers enorm veel ervaring heb. En als het goed is dan zeg ik het ook, en als het slecht is evenzeer.

Ik heb in mijn verleden ook al dingen aangekocht waarvan ik dacht dat ze goed waren, maar na het getest te hebben was de werkelijkheid anders. Ik ben dan ook helemaal niet te fier om het toe te geven dat het slecht materiaal was. Integendeel ik probreer mijn bevinding aan anderen door te geven zodat zij niet hetzelfde slechte spul zouden kopen.

Men moet altijd open staan voor nieuwe merken, en deze merken ook de kans geven om hun degelijkheid te bewijzen. Dat is met die grote merken ooit ook zo geweest. Het is enkel jammer dat die grote merken van de situatie misbruik maken om voor hun producten zoveel te tellen.

Dus anders gezegd kan ik voor de prijs wat 1 set Technoflex of bvb Reiger kost, 3 tot 4 x een set van Fourtec zetten en dan rijd ge wel altijd met nieuwe veren en schokdempers rond.

MVG, Guido.
vdm88
Quadrider
Quadrider

Bericht door vdm88 »

Ik heb mijn keuze al gemaakt.
Toch bedankt voor de reacties. Het was helemaal niet de bedoeling om zo een discussie te laten onstaan.
Mijn keuze is gevallen op een merk met naam, maar toch is het niet alledaags.
Wie meer wil weten, mag gerust mijn projectje volgen.
En als ik er de tijd toe vind, zal ik er een review over schrijven.
Zodat we beetje bij beetje een beter inzicht krijgen over de supermotardvering.

MVG Vdm.
Plaats reactie