Ik was al even aan het zoeken naar een grotere quad, dus heb ik gisteren een bijna 1 jaar oude smc captain gekocht.
Deze is al redelijk gebruikt zo te zien aan de uiterlijke staat, maar dan kun je tenminste weer prutsen om het geheel naar eigen wens te krijgen...
Dit weekend eerst de voorremmen remmend krijgen, olie vervangen, alles sweren, eventueel nieuwe ketting en tandwielen, verlichting goed nakijken(plinkers achter werken niet)
Vorige eigenaar heeft er ledlampjes opgemaakt, maar ja, ik wil die kermis niet dus dat moet er nog af, verder zal ik eens een poging wagen om foto's te posten.
Ik zal mijn ervaringen met deze relatief nieuwe machine met jullie delen.
nieuwe aankoop
nieuwe aankoop
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
barossa is verkocht/ingeruild. Staat bij racecentrum in veenendaal te koop. Ik heb nog geen foto's, maar dat komt nog wel.
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
Ik heb nu een aantal keren op de smc gereden (beetje koud momenteel)
Maar hij bevalt best wel...Het grote verschil is dat de barossa feller was, maar dit kan te maken hebben met de modificaties die er op toegepast waren.
De smc is een stuk stabieler, je minder snel het gevoel dat je op kant gaat. Ik bedoel dat je nu dus harder de bochten door kunt...
Lekke achterband gehad( spijker)
Voor de verandering andere uitlaat...
Tip: Laat de bochten die je krijgt bij het extreem uitlaatsysteem bijbuigen, dan past alles net iets beter! Orgineel past wel, maar dan moet je het hele zaakje onder spanning er onder zetten met als gevolg dat de bochten eerder scheuren en zoals bij mij de bevestigingspunten van de einddemper afscheuren.
Bij de betere onderdelenboer met werkplaats kunnen ze dit normaal wel doen, ga niet zelf lopen buigen en brekenl, zou je veel geld kunnen kosten( je kunt de bochten niet los nabestellen!)
Maar hij bevalt best wel...Het grote verschil is dat de barossa feller was, maar dit kan te maken hebben met de modificaties die er op toegepast waren.
De smc is een stuk stabieler, je minder snel het gevoel dat je op kant gaat. Ik bedoel dat je nu dus harder de bochten door kunt...
Lekke achterband gehad( spijker)
Voor de verandering andere uitlaat...
Tip: Laat de bochten die je krijgt bij het extreem uitlaatsysteem bijbuigen, dan past alles net iets beter! Orgineel past wel, maar dan moet je het hele zaakje onder spanning er onder zetten met als gevolg dat de bochten eerder scheuren en zoals bij mij de bevestigingspunten van de einddemper afscheuren.
Bij de betere onderdelenboer met werkplaats kunnen ze dit normaal wel doen, ga niet zelf lopen buigen en brekenl, zou je veel geld kunnen kosten( je kunt de bochten niet los nabestellen!)
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90