aankoop Derbi DXR200

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
kwadrant
Toeschouwer
Toeschouwer

aankoop Derbi DXR200

Bericht door kwadrant »

Op dit moment zit ik er sterk aan te denken om een Derbi DXR200 aan te schaffen.

Afbeelding

Waarom ik bij deze uit kom? Nou omdat het een 4takt is, bekend merk (Derbi), blokje is een namaak Honda als ik het goed begrepen heb, niet heel duur (3400euro).

Alleen heb ik hier natuurlijk een paar vragen over...

Voornamelijk wat betreft de kosten. Wat verbruikt zo'n ding bij normaal gebruik op de openbare weg? En hoeveel k km gaat hij dan mee? Niet dat ik hem dadelijk na 10k km al weg moet doen omdat de motor gewoon op is.. Moet hij vaak onderhoud?

En met wat voor snelheid valt zo'n ding te berijden? Hij zal gebruikt worden voor het plezier :) Maar een snelheid van 80 oid lijkt me toch wel fijn..

Zou de DXR200 een goede keuze zijn of kunnen jullie een betere optie noemen?
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik denk niet het hij veel zal verbruiken, mijn 250 (automaat) verbruikt 5.5l en zijn top is nu 80km/u.
Ik weet niet of die derbi ook een automaat is of niet, als het met versnellingen is zal hij misschien iets sneller rijden ..
Als je hem bij een officiele dealer koopt denk ik dat ze verplicht zijn om 2 jaar garantie op te geven, dus ik denk wel dat je er enige kilometers zult kunnen mee doen.

Denk nog een goed na of je een 200 cc wil kopen want als je vrienden hebt met zwaardere machienes zul je wel het verschil merken en misschien snel teleurgesteld zijn van je aankoop. Het valt allemaal een beetje te zien wat je van plan bent om ermee te doen. Er zijn nog een paar andere merken die ook nog meevallen van prijs, zoals masai, TGB, GOES, Kymco en die hebben een 300 of 400 cc.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
kwadrant
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door kwadrant »

Bedankt voor je antwoord!

De quad zal ik voornamelijk gebruiken om te rijden op B-wegen, niet om te crossen door het zand of wat dan ook :)
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

dan zou ik toc iets zwaarder nemen hoor , die 200cc gaat niet echt super presteren , ieder zen keuze natuurlijk he :)
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

voor het zelfde geld koop je een blaster
*meer rest waarde
*meer vermogen
*onderdelen genoeg (ook gebruikt)
*bewezen betrouwbaar
never drive faster then your angel can fly
PeRReWePS
Quadrider
Quadrider

Bericht door PeRReWePS »

Hoi,

deze derbi is een SMC quad. 200cc schakel als ik het goed heb. Deze loopt +/- 75-80 km/h en is gewoon goed betrouwbaar...
Gewoon een nette prijs voor een opstapquad... Echteris een 250cc (automaat of Schakel) meer geschikt voor jouw doeleinden...
Laatst gewijzigd door PeRReWePS op zo 02 dec, 2007 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

ik zou persoonlijk ook een zwaardere quad nemen als je hem gebruikt voor op de baan . wat is je budget ? ;)
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

meschien een barossa 250 cc , dat gaat ook hard genoeg , en wie coolboyke zij wat is je budget ? en heb je al eens op een quad gereden ?
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Tegazo
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tegazo »

Zelf rijd ik ook een Barossa Cheetah 250 en bevalt tot nu toe uitstekend. Verbruik valt reuze mee, zo'n 1 op 14 ongeveer. Ik rijd er veel mee op weg en kan prima meekomen met het verkeer, topsnelheid is zo'n 100 km/u.
Suzuki Z400
thomas.vc
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door thomas.vc »

ik zou voor een 2dehandse blaster gaan staan er genoeg op kapaza
of een kawasaki klf250 voor 1500 op kapaza
of je gaat voor een honda trx250ex
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

beste quad in die prijsklasse is naar mijn mening de blaster :wink:
( en als je naar blaster gaat zoeken kijk hier eens na:http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=20511) :p
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Is dat niet dezelfde als de Goes en de Polaris Phoenix? Ik heb nog nooit iets slechts gehoord over Derbi en als het inderdaad hetzelfde is als die Goes en Phoenix, dan is het een goed ding. De snelheid zal misschien wat tegenvallen, maar op het forum staat hoe je die omhoog kan brengen.
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

=quote="Ralph"]Is dat niet dezelfde als de Goes en de Polaris Phoenix? Ik heb nog nooit iets slechts gehoord over Derbi en als het inderdaad hetzelfde is als die Goes en Phoenix, dan is het een goed ding. De snelheid zal misschien wat tegenvallen, maar op het forum staat hoe je die omhoog kan brengen.[/quote]

Dat wil ik graag bevestigen van de Polaris. Mn pa heeft er eentje.

Loopt prima maar door zijn cardannes (Dat op de andere merken gewoon ketting is) valt niks mee te doen rijd moeilijk 65 km/h die Phoenix.

Zoek anders op marktplaats de onze is te koop voor e 2800 kmag je m ophalen in prima staat. WEg omdat ie niet echt hard rijd. Maarja dan maak ik slechte reclame

Groot voordeel van de polaris is dat ie geen enkel onderhoud nodig heeft. en erg fijn is ook dat de motor altijd goed loopt net nieuwe achtervering erop (die ouwe van me gaat met zn ding springen op een crossbaan ... dus ...)

Ik raad je echt aan ketting te kopen kun je zo even grotere tandwielen inzetten en dan rijd je al zo wat sneller als je veel op znadweggetjes neemt is die polaris wel ideaal niet zo super top maar met cardan zeer onderhoudsvriendelijk en op zandweggetjes is 65 km/h snel zat

groeten
YAMAHA BREEZE 125cc
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

hey
als ik jou was zou ik een barossa/smc 250 kopen deze zijn sterk en lopen rond de 100.
barossa is ook een goed bekend merk en onderdelen zijn ook goed te verkrijgen.
wil je toch wat meer power dan moet je een blaster nemen. ik heb zelf ook een blaster gehad en ik trok de suzuki eiger 400cc eruit en de top is de blaster stukken sneller.

een goede blaster met kenteken: 2500-3000 euro zonder kenteken 1500-2000
een goede barossa en kenteken: 2250-3500 euro zonder kenteken 2000+
of je neemt een barrosa 170cc maar die mist toch echt wel wat power tegen over de 250cc of de 200cc blaster.

voor 3000 euro ga je dus echt een leuke blaster, barosso kopen waar je veel plezier van hebt...

greetz
Plaats reactie