Dynojets versus MIKUNI Reference Chart
- Rocky
- Quadrider

- Berichten: 446
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
- Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
- Contacteer:
Dynojets versus MIKUNI Reference Chart
Om een duidelijke uitleg te krijgen, in de verschillen tussen DynoJets en originele Jets van bv Mikuni, zie volgende site:
http://www.ds650.net/mikunivsdynojet.htm
VMAX - Main Fuel, Primary and Secondary Pilot Air Jets
Flow rates based on size markings of Mikuni and DynoJet jets are not comparable .. As a guide .. the chart to the left indicates equivalent sizes based on the diameter of hole in the jet.
Mikuni jets are chamfered on the inside opening at the threaded end and Dynojets have a machined flat surface. Keep this in mind when using this chart. These physical differences will never allow an exact comparison.
This chart is intended to be used as a tool to assist you in making a more accurate decision when selecting a jet size range or comparing tuning data where an opposing brand is being used.
Actual jet sizes are highlighted.
DynoJet jets are marked according to the diameter of the hole in the jet .. ie: DJ150 = 1.5mm and DJ175 = 1.75mm.
This is not true for Mikuni or most other OEM equivalent jets. This size Mikuni jet, (N102.221 Super BN), is marked according to its' flow rate, ie: 150 = a rating of 150 cc of fuel per minute.
http://www.ds650.net/mikunivsdynojet.htm
VMAX - Main Fuel, Primary and Secondary Pilot Air Jets
Flow rates based on size markings of Mikuni and DynoJet jets are not comparable .. As a guide .. the chart to the left indicates equivalent sizes based on the diameter of hole in the jet.
Mikuni jets are chamfered on the inside opening at the threaded end and Dynojets have a machined flat surface. Keep this in mind when using this chart. These physical differences will never allow an exact comparison.
This chart is intended to be used as a tool to assist you in making a more accurate decision when selecting a jet size range or comparing tuning data where an opposing brand is being used.
Actual jet sizes are highlighted.
DynoJet jets are marked according to the diameter of the hole in the jet .. ie: DJ150 = 1.5mm and DJ175 = 1.75mm.
This is not true for Mikuni or most other OEM equivalent jets. This size Mikuni jet, (N102.221 Super BN), is marked according to its' flow rate, ie: 150 = a rating of 150 cc of fuel per minute.
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rocky
- Quadrider

- Berichten: 446
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
- Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
- Contacteer:
Dus zegmaar ruwweg, dat de Dynojets= Mikuni + 10
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rocky
- Quadrider

- Berichten: 446
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
- Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
- Contacteer:
Ja, en toch begrijp ik het nu helemaal niet meer. Ik had vroeger een #150 Mikuni, en volgens de DynoJet moet ik nu een #DJ142 steken???Hanzie schreef:aaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik dacht al![]()
dus klopt de dyno jet wel en moet je idd gewoon volgen wat ze zeggen bij de instructies!
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ik in die chart zie moet je een DJ160 steken om een 150 mikuni te evenaren???Rocky schreef:Ja, en toch begrijp ik het nu helemaal niet meer. Ik had vroeger een #150 Mikuni, en volgens de DynoJet moet ik nu een #DJ142 steken???Hanzie schreef:aaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik dacht al![]()
dus klopt de dyno jet wel en moet je idd gewoon volgen wat ze zeggen bij de instructies!
(de uitleg lijkt mij juist andersom??)
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Dat zijn waarschijnlijk richtlijnen van DJ. Niet omdat je vroeger een 150 mikuni had en dynojet je aanraadt om met je huidige mods een DJ142 te steken dat een 150 Mikuni gelijk is aan een DJ142.Rocky schreef:Ja, en toch begrijp ik het nu helemaal niet meer. Ik had vroeger een #150 Mikuni, en volgens de DynoJet moet ik nu een #DJ142 steken???
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Nog iets belangrijks:
In deze tabellen wordt enkel diameter van het gaatje vergeleken. Niet de flow!
Dus dat wil dan zeggen dat de dia van het gaatje van bv een DJ160 gelijk is aan een 150 Mikuni, wat echter niet wil zeggen dat de flow van deze beide gelijk is. De Mikuni zal wegens zijn taps oplopend gaatje nog iets beter sproeien dan de DJ.
Wat er dus op neer zou komen dat het Dynojet equivalent van een 150 Mikuni MINSTENS een DJ160 zal moeten zijn.
Miserie...
In deze tabellen wordt enkel diameter van het gaatje vergeleken. Niet de flow!
Dus dat wil dan zeggen dat de dia van het gaatje van bv een DJ160 gelijk is aan een 150 Mikuni, wat echter niet wil zeggen dat de flow van deze beide gelijk is. De Mikuni zal wegens zijn taps oplopend gaatje nog iets beter sproeien dan de DJ.
Wat er dus op neer zou komen dat het Dynojet equivalent van een 150 Mikuni MINSTENS een DJ160 zal moeten zijn.
Miserie...
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
eenvoudig om dat bij benadering te testen:
neem een fles water, maak een gaatje in het deksel en schroef er een mainjet in en meet op in hoeveel tijd er een liter water (of een halve liter, doesn't matter) doorloopt als je de fles omgekeerd houdt. Schrijf dat op voor verschillende maten. Vergelijk de tijden van de Mikuni-jets met die van de dynojets, zet in tabelletje. Dan krijg je een tabel die wel ongeveer een juiste vergelijking is tussen de 2 merken, niet enkel maar gebaseerd op de grootte van dat gaatje (slechts 1 van de vele factoren die de flow bepalen).
Iemand die van beide merken een verzameling jets heeft liggen en het wil testen?
neem een fles water, maak een gaatje in het deksel en schroef er een mainjet in en meet op in hoeveel tijd er een liter water (of een halve liter, doesn't matter) doorloopt als je de fles omgekeerd houdt. Schrijf dat op voor verschillende maten. Vergelijk de tijden van de Mikuni-jets met die van de dynojets, zet in tabelletje. Dan krijg je een tabel die wel ongeveer een juiste vergelijking is tussen de 2 merken, niet enkel maar gebaseerd op de grootte van dat gaatje (slechts 1 van de vele factoren die de flow bepalen).
Iemand die van beide merken een verzameling jets heeft liggen en het wil testen?
White LTZ-450 - powered by MSD -
BezigheidstherapieFré schreef:eenvoudig om dat bij benadering te testen:
neem een fles water, maak een gaatje in het deksel en schroef er een mainjet in en meet op in hoeveel tijd er een liter water (of een halve liter, doesn't matter) doorloopt als je de fles omgekeerd houdt. Schrijf dat op voor verschillende maten. Vergelijk de tijden van de Mikuni-jets met die van de dynojets, zet in tabelletje. Dan krijg je een tabel die wel ongeveer een juiste vergelijking is tussen de 2 merken, niet enkel maar gebaseerd op de grootte van dat gaatje (slechts 1 van de vele factoren die de flow bepalen).
Iemand die van beide merken een verzameling jets heeft liggen en het wil testen?
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"


