Pagina 1 van 2

Dynojets versus MIKUNI Reference Chart

Geplaatst: vr 23 apr, 2004 20:08
door Rocky
Om een duidelijke uitleg te krijgen, in de verschillen tussen DynoJets en originele Jets van bv Mikuni, zie volgende site:

http://www.ds650.net/mikunivsdynojet.htm

VMAX - Main Fuel, Primary and Secondary Pilot Air Jets

Flow rates based on size markings of Mikuni and DynoJet jets are not comparable .. As a guide .. the chart to the left indicates equivalent sizes based on the diameter of hole in the jet.

Mikuni jets are chamfered on the inside opening at the threaded end and Dynojets have a machined flat surface. Keep this in mind when using this chart. These physical differences will never allow an exact comparison.

This chart is intended to be used as a tool to assist you in making a more accurate decision when selecting a jet size range or comparing tuning data where an opposing brand is being used.

Actual jet sizes are highlighted.

DynoJet jets are marked according to the diameter of the hole in the jet .. ie: DJ150 = 1.5mm and DJ175 = 1.75mm.

This is not true for Mikuni or most other OEM equivalent jets. This size Mikuni jet, (N102.221 Super BN), is marked according to its' flow rate, ie: 150 = a rating of 150 cc of fuel per minute.

Geplaatst: vr 23 apr, 2004 20:12
door Hanzie
aaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik dacht al :?

dus klopt de dyno jet wel en moet je idd gewoon volgen wat ze zeggen bij de instructies!

Geplaatst: vr 23 apr, 2004 20:28
door Rocky
Dus zegmaar ruwweg, dat de Dynojets= Mikuni + 10

Geplaatst: vr 23 apr, 2004 21:16
door Rocky
Hanzie schreef:aaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik dacht al :?

dus klopt de dyno jet wel en moet je idd gewoon volgen wat ze zeggen bij de instructies!
Ja, en toch begrijp ik het nu helemaal niet meer. Ik had vroeger een #150 Mikuni, en volgens de DynoJet moet ik nu een #DJ142 steken???

Geplaatst: za 24 apr, 2004 00:24
door Teunie
Dus is andersom als wat Fre in andere topic zegt?

Dynojet sproeiers zijn rijker als de mikuni's van dezelfde maat.

Geplaatst: za 24 apr, 2004 12:01
door Teunie
Rocky schreef:
Hanzie schreef:aaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik dacht al :?

dus klopt de dyno jet wel en moet je idd gewoon volgen wat ze zeggen bij de instructies!
Ja, en toch begrijp ik het nu helemaal niet meer. Ik had vroeger een #150 Mikuni, en volgens de DynoJet moet ik nu een #DJ142 steken???
Wat ik in die chart zie moet je een DJ160 steken om een 150 mikuni te evenaren???

(de uitleg lijkt mij juist andersom??)

Geplaatst: za 24 apr, 2004 12:12
door Fré
Rocky schreef:Ja, en toch begrijp ik het nu helemaal niet meer. Ik had vroeger een #150 Mikuni, en volgens de DynoJet moet ik nu een #DJ142 steken???
Dat zijn waarschijnlijk richtlijnen van DJ. Niet omdat je vroeger een 150 mikuni had en dynojet je aanraadt om met je huidige mods een DJ142 te steken dat een 150 Mikuni gelijk is aan een DJ142.

Geplaatst: za 24 apr, 2004 12:20
door Fré
Nog iets belangrijks:

In deze tabellen wordt enkel diameter van het gaatje vergeleken. Niet de flow!

Dus dat wil dan zeggen dat de dia van het gaatje van bv een DJ160 gelijk is aan een 150 Mikuni, wat echter niet wil zeggen dat de flow van deze beide gelijk is. De Mikuni zal wegens zijn taps oplopend gaatje nog iets beter sproeien dan de DJ.
Wat er dus op neer zou komen dat het Dynojet equivalent van een 150 Mikuni MINSTENS een DJ160 zal moeten zijn.

Miserie... :lol:

Geplaatst: za 24 apr, 2004 13:11
door Rik350
Ik kwam van een 150 mikuni origineel na openfilter en uitlaatveranderingen op een dj142 uit dus.....

Geplaatst: za 24 apr, 2004 13:28
door Fré
dus?

je bedoelt dat de tabel net het omgekeerde beweert?

Geplaatst: za 24 apr, 2004 13:37
door Fré
eenvoudig om dat bij benadering te testen:

neem een fles water, maak een gaatje in het deksel en schroef er een mainjet in en meet op in hoeveel tijd er een liter water (of een halve liter, doesn't matter) doorloopt als je de fles omgekeerd houdt. Schrijf dat op voor verschillende maten. Vergelijk de tijden van de Mikuni-jets met die van de dynojets, zet in tabelletje. Dan krijg je een tabel die wel ongeveer een juiste vergelijking is tussen de 2 merken, niet enkel maar gebaseerd op de grootte van dat gaatje (slechts 1 van de vele factoren die de flow bepalen).

Iemand die van beide merken een verzameling jets heeft liggen en het wil testen? :)

Geplaatst: za 24 apr, 2004 13:40
door Teunie
Fré schreef:eenvoudig om dat bij benadering te testen:

neem een fles water, maak een gaatje in het deksel en schroef er een mainjet in en meet op in hoeveel tijd er een liter water (of een halve liter, doesn't matter) doorloopt als je de fles omgekeerd houdt. Schrijf dat op voor verschillende maten. Vergelijk de tijden van de Mikuni-jets met die van de dynojets, zet in tabelletje. Dan krijg je een tabel die wel ongeveer een juiste vergelijking is tussen de 2 merken, niet enkel maar gebaseerd op de grootte van dat gaatje (slechts 1 van de vele factoren die de flow bepalen).

Iemand die van beide merken een verzameling jets heeft liggen en het wil testen? :)
Bezigheidstherapie :D

Geplaatst: za 24 apr, 2004 13:47
door Fré
nene wetenschappelijk onderzoek in het belang van de atv-community!
8)

Geplaatst: za 24 apr, 2004 14:25
door mx jake
kan het niet zo zijn dat als je er een andere naald in doet je al veel rijker staat
en daarom een kleinere main jet moet hebben
het is maar een iedee

Geplaatst: za 24 apr, 2004 14:26
door mx jake
kan het niet zo zijn dat als je er een andere naald in doet je al veel rijker staat
en daarom een kleinere main jet moet hebben
het is maar een iedee