extra verlichting op de raptor,warrior lampen
- 
				flyingquad
- Easy Quadrider 
extra verlichting op de raptor,warrior lampen
ik ga warrior lampen op men stuur bevestigen vanavond begin ik met het maken van de beugel.
op de warrior lampen heb ik fiche gezet die het zelfde zijn als op de raptor.
heb ze al eens in gestoken en geeft toch mooi licht.
maar waar kan ik het beste aftakken. bijde warrior lampen heb ik aan gesloten op één fiche!
enkel ben ik nog niet zeker waar ik de stroom voorziening ga halen?
rechtstreeks van de battery, via het contact of aftakken van de stroomdraad van de bestaande lampen?
als ik dat laatste doe, zitten er eigenlijk 3lampen op één draad zou dit kwaad kunnen?
wat lijkt jullie het beste om te doen?
de warrior lampen zijn ook maar ballonetjes van een 35w dacht ik?
foto's volgen later.

op de warrior lampen heb ik fiche gezet die het zelfde zijn als op de raptor.
heb ze al eens in gestoken en geeft toch mooi licht.
maar waar kan ik het beste aftakken. bijde warrior lampen heb ik aan gesloten op één fiche!
enkel ben ik nog niet zeker waar ik de stroom voorziening ga halen?
rechtstreeks van de battery, via het contact of aftakken van de stroomdraad van de bestaande lampen?
als ik dat laatste doe, zitten er eigenlijk 3lampen op één draad zou dit kwaad kunnen?
wat lijkt jullie het beste om te doen?
de warrior lampen zijn ook maar ballonetjes van een 35w dacht ik?
foto's volgen later.
					Laatst gewijzigd door flyingquad op za 22 dec, 2007 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

- 
				Robby
- Quad Expert 
- Contacteer:
ik weet niet hoe zwaar je lampen zijn, maar denk dat je beter aftapt va,nop je batterij. had indertijd ook extra lampen aangesloten op men voorlichten en heb men boeltje bijna doen uitbranden op een nachtrit.
dus vanop de batterij is een betere keuze, aparte schakelaar zodat je ze appart kan op en af zetten ook.

dus vanop de batterij is een betere keuze, aparte schakelaar zodat je ze appart kan op en af zetten ook.
- 
				flyingquad
- Easy Quadrider 
zijn gewone ballontjes als in de raptor lampen?Robby schreef:ik weet niet hoe zwaar je lampen zijn, maar denk dat je beter aftapt va,nop je batterij. had indertijd ook extra lampen aangesloten op men voorlichten en heb men boeltje bijna doen uitbranden op een nachtrit.
wat voor lichten had jij er dan op staan?
ik heb vandaag de bedrading aangesloten heb ik afgetakt van de schakelaar van de originele lampen?
als ik de warrior lampen op zet geven de andere evenveel licht denk niet echt dat die ballontjes veel kwaad kunnen? tips nog steeds welkom.
- 
				fastrogeke
- Quadrider 
ik zou de lampen rechtstreeks aftakken van de accu via een relais.en dan zorgen dat ze afgezekerd zijn.de geschakelde spanning die zorgt dat je relais bekrachtigd wordt zou je van je lichtschakelaar kunnen aftakken.bijv groot licht.het relais wordt dan bekrachtigd op het moment dat je groot licht inschakeld.je zou er nog een extra schakelaar tussen kunnen plaatsen(in de plus leiding naar het relais)zo kun je je lampen uit zetten als je niet wilt dat ze branden met goot licht.
Mvg fastrogeke

Mvg fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage

als ik an jou was zou ik de voorstellen opvolgen want ik denk ook dat je je kabels gaat overbelasten en gaat verbranden doordat deze kabels hier niet op voorzien zijn!
een aparte kabel trekken met een relais tussen is nog altijd het beste 

post maar is fotokes dan kunne we is zien wat je gefabriceerd hebt

een aparte kabel trekken met een relais tussen is nog altijd het beste

post maar is fotokes dan kunne we is zien wat je gefabriceerd hebt

- yamahakoppel
- Quad GOD 
zoals fastrogeke zegt is het beste ik heb mijn extra lampen ook zo aangesloten
als je van de gewone bedrading aftakt dan belast je die draden meer en dan verdeel je de spanning over al je lampen met gevolg dat je niet de volledige licht sterkte krijgt maar moet ook opletten dat je niet te veel stroom vraagt van je quad anders geraakt je batterij plat omdat hij niet genoeg stroom kan aanmaken

als je van de gewone bedrading aftakt dan belast je die draden meer en dan verdeel je de spanning over al je lampen met gevolg dat je niet de volledige licht sterkte krijgt maar moet ook opletten dat je niet te veel stroom vraagt van je quad anders geraakt je batterij plat omdat hij niet genoeg stroom kan aanmaken
Groetjes Kris 
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !

garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- 
				Robby
- Quad Expert 
- Contacteer:
mijn originele lampen waren vervangen door 2mistlampen van 60watt, dit is in principe geen probleem,daarnaast stonden nog eens 2mistlapen van 50watt
dus samen maakt dat 220watt en dat was nu toch wat teveel van het goede was nog jong en onbezonnen
 was nog jong en onbezonnen  op een nachtrit zo dus boeltje bijna helemaal gesmolten. gelukkig heb ik de 2extra ginder vroegtijdig afgekoppeld zodat ik nog met de 2 andere lampen kon rijden (als ze smelten ruik je dat wel en zie je nogal wat rook)
 op een nachtrit zo dus boeltje bijna helemaal gesmolten. gelukkig heb ik de 2extra ginder vroegtijdig afgekoppeld zodat ik nog met de 2 andere lampen kon rijden (als ze smelten ruik je dat wel en zie je nogal wat rook)
greetz

dus samen maakt dat 220watt en dat was nu toch wat teveel van het goede
 was nog jong en onbezonnen
 was nog jong en onbezonnen  op een nachtrit zo dus boeltje bijna helemaal gesmolten. gelukkig heb ik de 2extra ginder vroegtijdig afgekoppeld zodat ik nog met de 2 andere lampen kon rijden (als ze smelten ruik je dat wel en zie je nogal wat rook)
 op een nachtrit zo dus boeltje bijna helemaal gesmolten. gelukkig heb ik de 2extra ginder vroegtijdig afgekoppeld zodat ik nog met de 2 andere lampen kon rijden (als ze smelten ruik je dat wel en zie je nogal wat rook)greetz
- 
				flyingquad
- Easy Quadrider 
hey,
bedankt voor de tips!
nu komt normaal van de week men bumper binnen en ga ik de winch ook monteren,
die winch wordt rechtstreeks van de accu afgetapt en daar staat als ik het goed heb een relais tussen.
zal straks daar ook foto's van nemen.
als ik de fiche van de lamp bij op die bedrading zet zou ik normaal gezien safe moeten zitten?
safe 1(als ik enkel stroom neem van die winch bedrading als ik de winch niet gebruik)
2(wanneer de winch wel gebruikt zou worden ik de lampen uit zet?)
en hoe met die kleuren je hebt de zwarte draad voor de mas,
groene draad voor klein licht
en de gele voor groot licht, hoe moet ik dat op lossen als ik rechtstreeks via de accu ga?
geel en groen op de+ alleen een apparte schakkelaar zodat je ze bijden en appart kan opzetten?
als ik verkeerd bezig ben mag je het vlakaf zeggen liever dat dan een gerookt raptortje.
als het straks licht is begin ik aan de beugel,gisteren avond was het net ietsje te koud in men werk plaats.
men drinken bevroor overdag al
lampen zijn 4 keer 35w dus140w samen?

bedankt voor de tips!
nu komt normaal van de week men bumper binnen en ga ik de winch ook monteren,
die winch wordt rechtstreeks van de accu afgetapt en daar staat als ik het goed heb een relais tussen.
zal straks daar ook foto's van nemen.
als ik de fiche van de lamp bij op die bedrading zet zou ik normaal gezien safe moeten zitten?
safe 1(als ik enkel stroom neem van die winch bedrading als ik de winch niet gebruik)
2(wanneer de winch wel gebruikt zou worden ik de lampen uit zet?)
en hoe met die kleuren je hebt de zwarte draad voor de mas,
groene draad voor klein licht
en de gele voor groot licht, hoe moet ik dat op lossen als ik rechtstreeks via de accu ga?
geel en groen op de+ alleen een apparte schakkelaar zodat je ze bijden en appart kan opzetten?
als ik verkeerd bezig ben mag je het vlakaf zeggen liever dat dan een gerookt raptortje.
als het straks licht is begin ik aan de beugel,gisteren avond was het net ietsje te koud in men werk plaats.
men drinken bevroor overdag al

lampen zijn 4 keer 35w dus140w samen?
- 
				fastrogeke
- Quadrider 
als het goed is heeft de winch een aparte zekering die erbij wordt geleverd.ik denk dat je de winch rechstreeks op de accu moet aansluiten.als het goed is zit er een handleiding bij waar opstaat hoe je de winch moet aansluiten.deze zou ik opvolgen,dan weet je zeker dat alles goed is aangesloten en je het systeem niet gaat over belasten

- 
				flyingquad
- Easy Quadrider 
hier dus de foto's, vanmorgen op tijd begonne enkele uurtjes aan door gewerkt naar ne kameraad die zo vriendelijk was om de verstevegings plaatsjes meteen te lassen zinkspray over gespoten en gemonteerd! binnen een uurtje als het donker is eerste testrit,demonteren en in de lak spuiten zodat het effe kan drogen had geen geduld meer om dat nog mee te doen.
resultaat mag er zijn vind ik voor ne amateur. 

te straks lampen zelf ook effe gedemonteerd en zijn er van 30w.
dus zit ik aan een 130w te samen! men dealer zei dat het geen kwaad kon dat die op de originele bedrading zit. maar ga het toch effe int oog houden.
anders van de week effe veranderen?
van hoeveel ampere moet ik zekeringen nemen en relais?

genomen met flits

genomen zonder flits

dashboard nog zichtbaar vond ik ook belangrijk! op de beugel een buis gelast waar ik de vapor op kon monteren,en volgende week komt de schakelaar van de winch ernaast.

door deze raptor kwam ik op het idee om warrior lampen te monteren.
natuurlijk zullen deze baja lampen wel een pak meer licht tevoorschijn toveren maar het prijs kaartje is ook rond de 800dollar!
heb mijn koplampen ook nog genoeg betaald haast niet te vinden tot men verbasing.
http://www.atvscene.com/machines/yamaha ... or-07.html

resultaat mag er zijn vind ik voor ne amateur.

te straks lampen zelf ook effe gedemonteerd en zijn er van 30w.
dus zit ik aan een 130w te samen! men dealer zei dat het geen kwaad kon dat die op de originele bedrading zit. maar ga het toch effe int oog houden.
anders van de week effe veranderen?
van hoeveel ampere moet ik zekeringen nemen en relais?

genomen met flits

genomen zonder flits

dashboard nog zichtbaar vond ik ook belangrijk! op de beugel een buis gelast waar ik de vapor op kon monteren,en volgende week komt de schakelaar van de winch ernaast.

door deze raptor kwam ik op het idee om warrior lampen te monteren.
natuurlijk zullen deze baja lampen wel een pak meer licht tevoorschijn toveren maar het prijs kaartje is ook rond de 800dollar!
heb mijn koplampen ook nog genoeg betaald haast niet te vinden tot men verbasing.
http://www.atvscene.com/machines/yamaha ... or-07.html
- 
				fastrogeke
- Quadrider 
als het goed is zijn de orginele koplampen afgezekerd met een zekering van 15 Ampere.de orginele lampen zijn ook 30 Watt net zoals de lampen die je erbij geplaatst hebt.ik zou de lampen afzekeren met 10 Ampere.ik zou ze toch via een relais aansluiten, en hetgeen wat de dealer heeft gezegd voor lief nemen.als de kabels wegsmelten doordat er teveel vermogen gevraagd worden,kost je dit een hoop tijd om de weg gesmolten kabels te vervangen.in het ergste geval kost je dit een nieuwe kabelboom,want als er 1 kabel wegsmelt volgen er meerdere.hierdoor kan er ook schade ontstaan aan andere componenten.
Het ziet er trouwens wel mooi uit die extra lampen met de beugel.

- 
				flyingquad
- Easy Quadrider 
fastrogeke schreef:als het goed is zijn de orginele koplampen afgezekerd met een zekering van 15 Ampere.de orginele lampen zijn ook 30 Watt net zoals de lampen die je erbij geplaatst hebt.ik zou de lampen afzekeren met 10 Ampere.ik zou ze toch via een relais aansluiten, en hetgeen wat de dealer heeft gezegd voor lief nemen.als de kabels wegsmelten doordat er teveel vermogen gevraagd worden,kost je dit een hoop tijd om de weg gesmolten kabels te vervangen.in het ergste geval kost je dit een nieuwe kabelboom,want als er 1 kabel wegsmelt volgen er meerdere.hierdoor kan er ook schade ontstaan aan andere componenten.
bedankt,
net effe een kort ritje gedaan lampen stonden nog veels te hoog gericht!
maar als ik tegen een berg zand aanscheen of bomen vanop een 10m afstand was het een heel klaar licht!
die warrior lampen schijnen beter als die van de raptor was zeker een goeie keuze.
beugel staat inmiddels in de lak aluminium metalic.
tja kwas ook aan het twijfelen aan men dealer zen woord! als er stukken zijn is hij de man die er aan verdient natuurlijk! kga het voorlopig zo laten de eerste dagen is niet dat ik ze constant gebruik.
en als ik donderdag of vrijdag aan de winch begin leg ik meteen een extra kabel mee voor de lampen.
die relais heeft die een bepaalde sterkte nodig?
mss straks is effe kijken in da boekske dat bij de raptor zit mss dat daar ook meer info in staat?
- 
				fastrogeke
- Quadrider 
hoi.het relais heeft geen bepaalde sterkte nodig.een standaard auto relais van 12 Volt is voldoende.wel goed opletten met de aansluitnummers die erop staan.maar dat moet wel lukken,zo moeilijk is het niet

met de originele yamaha kit die ge moet bij zetten zit toch een licht bij voor op uw stuur, waar of hoe word die aan gesloten? misschien kunt ge het gewoon daar aan sluiten.

witte yfz 450 06
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu

het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu