Beste mensen,
Ik heb advies nodig bij de aanschaf van een 4x4 quad. Ik woon niet in België maar in Italië in de bergen. De quad wil ik gaan gebruiken als een tracktor/werkpaard en voor plezierrijden in de bergen. Ook moet er een karretje achter kunnen.
Het terrein waarop de quad zjin werk moet gaan doen is steil aflopende kleigrond.
Kan iemand mij advies geven over waar ik vooral op moet letten bij de aanschaf van een quad geschikt voor ditsoort werk? Ik heb zelf geen enkele ervaring met een quad, wel vele jaren motorrij ervaring.
Alvast vriendelijk bedankt!
advies werk-quad op steile kleigrond
Hoi,
Voor het zware werk dat jij wil doen kun je het best een 700cc of zwaarder kopen,
-suzuki king quad
-yamaha grizzly
-kawasaki brute force
-en als het budget geen rol speeld zou ik gaan voor een can am outlander 800 cc.
-Zelf rij ik met een kq 700 en deze heeft een zeer goede motorrem,
zelfs de steilste helling af remd hij goed af op de motor,minder slijtage van de remmen en de quad blijft goed bestuurbaar omdat de wielen niet blokkeren.
-Nog één pluspunt de achterrem zit in een oliebad en, deze is praktis onderhoudsvrij.
grt. Karl
Voor het zware werk dat jij wil doen kun je het best een 700cc of zwaarder kopen,
-suzuki king quad
-yamaha grizzly
-kawasaki brute force
-en als het budget geen rol speeld zou ik gaan voor een can am outlander 800 cc.
-Zelf rij ik met een kq 700 en deze heeft een zeer goede motorrem,
zelfs de steilste helling af remd hij goed af op de motor,minder slijtage van de remmen en de quad blijft goed bestuurbaar omdat de wielen niet blokkeren.
-Nog één pluspunt de achterrem zit in een oliebad en, deze is praktis onderhoudsvrij.
grt. Karl