Pagina 1 van 2
LTZ-435cc kit ? inplaats van cdi :d
Geplaatst: do 27 dec, 2007 18:15
door beamer320
ik lees hier nu veel over cdi's ...
de eene zegt dat het goed is de andere niet ...
ik heb nu een volledige fp , k&n filter , & k&n open bak
en een jet kit ...
zou een cdi aante raden zijn ?
of zou dit gewoon alles kapot draaien ?
zijn er mensen met bevinddingen ? van ongeveer de zelfde setup ?
greetz
Geplaatst: do 27 dec, 2007 18:18
door coolboyke
zelf spreek ik niet uit ervaring , maar uit de conclucie van hetgeen ik hier al allemaal gelezen heb erover , zou het toch goed aan te raden zijn om een jumpingjet cdi ofzo te kopen , je zal zeker met je huidige setup een hoop vermogen bijwinnen
en echt schadelijk is het niet , want het toerental gaat meestal maar zo'n 1000 toeren omhoog , en dat kan een z400 zeker wel aan zonder schade optelopen

Geplaatst: do 27 dec, 2007 18:23
door beamer320
coolboyke schreef:zelf spreek ik niet uit ervaring , maar uit de conclucie van hetgeen ik hier al allemaal gelezen heb erover , zou het toch goed aan te raden zijn om een jumpingjet cdi ofzo te kopen , je zal zeker met je huidige setup een hoop vermogen bijwinnen
en echt schadelijk is het niet , want het toerental gaat meestal maar zo'n 1000 toeren omhoog , en dat kan een z400 zeker wel aan zonder schade optelopen

ja ma heb al gelezen dat je het bij een redelijk standaard beter niet doet ...
in mijn ogen is hij nog redelijk standaard ok een uitlaat en een andere filter en een jet kit ... ?
daarom

mensen met ondervindingen
ma toch bedankt vo de reactie greetz
Geplaatst: do 27 dec, 2007 18:26
door coolboyke
hetgeen jij al verandert hebt is toch al niet meer echt standaart te noemen he

oke het is niet zoveel maar toch , een uitlaat en al...
als je de prijs ervoor over hebt zou ik het niet laten , wel nadien goed afstellen e je beestje zal aardig vooruit gaan

Geplaatst: do 27 dec, 2007 18:49
door Mika
Ik zou eerder de nokkenassen vervangen door Hotcams en misschien investeren in een grotere carburateur. CDI vervangen heb ik zelf geen ervaring mee dus zou niet weten of het z'n geld echt waart is.
Geplaatst: do 27 dec, 2007 18:59
door AlfA
Hotcams zou ook nog een optie zijn.
Ik heb ervaring met de CDI's van JumpingJet, en daar was ik héél tevreden voor. Als je er wat tijd in wil steken, wordt de curve zelfs op maar gemaakt op de testbank, je bent je quad dan wel even kwijt.
Ik had wel een bigbore kit van 434cc liggen, en een TM36 carbu, maar mijn winst in vermogen was héél duidelijk merkbaar.
Bij jou zal het verschil iets kleiner zijn, maar nog zeker de moeite.
Geplaatst: do 27 dec, 2007 19:59
door beamer320
AlfA schreef:Hotcams zou ook nog een optie zijn.
Ik heb ervaring met de CDI's van JumpingJet, en daar was ik héél tevreden voor. Als je er wat tijd in wil steken, wordt de curve zelfs op maar gemaakt op de testbank, je bent je quad dan wel even kwijt.
Ik had wel een bigbore kit van 434cc liggen, en een TM36 carbu, maar mijn winst in vermogen was héél duidelijk merkbaar.
Bij jou zal het verschil iets kleiner zijn, maar nog zeker de moeite.
op dqt stond die van jumping jet 500 €dacht ik
en stellen ze hem dan af op de testbank ?
hoeveel dagen zou ik hem dan kwijt zijn ... ?
en maakt het veel uit voor cross of baan gebruik aangezien ik hem enkel op de baan gebruik
dacht zelf dat je ok bij revieuw stond van de cdi van jumpingjet ... ?
greetz
Geplaatst: do 27 dec, 2007 20:04
door AlfA
Klopt helemaal, je kan een 'standaard' CDI krijgen, met 2 curves in, ofwel kan je 'm op de testbank laten afstellen, ook weer met 2 curves, naargelang je rijstijl.
Dan ga je 'm toch wel 'n weekje jwijt zijn denk ik, maar bel even met Marco die kan je dat juist zeggen.
Geplaatst: do 27 dec, 2007 20:07
door OpticalNicolas
voor dat geld koop je een tm 36 en/of andere nokkenasjes.
Geplaatst: do 27 dec, 2007 20:08
door tim0069
andere carbu doet wonderen , deze motor is serieus geknepen met carburator , kijjk maar een naar de enduro , zelfde motor maar 10 pk meer
tm 36
Geplaatst: do 27 dec, 2007 20:36
door coolboyke
tim0069 schreef:andere carbu doet wonderen , deze motor is serieus geknepen met carburator , kijjk maar een naar de enduro , zelfde motor maar 10 pk meer
tm 36
alleen door de carburator toch niet hoor ?
Geplaatst: do 27 dec, 2007 20:51
door airwolf
carburator-paking onder cilinder en nokenassen zijn ook niet dezelfde hebben ze me bij suzuki gezegd
Geplaatst: do 27 dec, 2007 21:09
door tim0069
nokkenassen zijn hetzelfde,maar de timing verschilt,meer koppel in middengebied maar ademnood op hoge toeren
Geplaatst: vr 28 dec, 2007 09:12
door peet #77
airwolf schreef:carburator-paking onder cilinder en nokenassen zijn ook niet dezelfde hebben ze me bij suzuki gezegd
carburator-paking onder cilinder
nokkenassen, TM36, cilinder pakking van de enduro motor (is iets dunner dan die van de Z, en dan daar een CDI bij en hij zal wel lekker gaan
Geplaatst: vr 28 dec, 2007 11:51
door airwolf
he peet waarom is da zo grappig?
ik bedoelde wel de pakking onder de cilinder,de carbu en de nokenassen he!
niet de pakking van de carbu zoals jij waarschijnlijk verstaan hebt