Pagina 1 van 1

balljoints

Geplaatst: do 03 jan, 2008 23:24
door Black Banshee
kan er mij iemand bevestigen als je met dit gereedschap je balljoint kunt uithalen , of met wat doen jullie het ?

is hier ooit een topic over geweest en ralp gebruikte dit ook maar was van motion pro ( usa )

nu heb ik een verdeler gevonden in nederland

Afbeelding

dit is de link http://www.jrmotoren.nl/winkel/poelietr ... -1396.html

zou dat lukken met dit gereedschap , of is een gewone poelietrekker genoeg
Afbeelding
en hoe zit het met terug in te steken ?
greetz

Geplaatst: do 03 jan, 2008 23:27
door OpticalNicolas
terug insteken is zo simpel als 1,2,3 gewoon inzetten en vastdraaien.
ik heb 1 ne met poelietrekker gedaan en de andere met de hamper (wat trouwens beter gaat) ofwel draai je de moer er klein beetje op zodat je de draad niet beschadigt, ofwel leg je der houten plankje op en dan op dat plankje slaan.

Geplaatst: vr 04 jan, 2008 05:49
door mx jake
en stuurkogeltrekker van facom, moet je dan hebben

je eerste foto is een vliegwiel trekker

Geplaatst: vr 04 jan, 2008 10:55
door Ralph
De eerste foto is het inderdaad niet :) Je kunt ook een stukje metalen buis nemen, daar een grote moer op lassen en iets maken waarmee je het stuk buis kan vasthouden.

balljoints

Geplaatst: vr 04 jan, 2008 12:01
door Black Banshee
ja oke ralph maar je moet toch iets hebben om de buis op zijn plaats te houden ? als je de moer indraait gaat de buis omhoogkomen .

( hoop dat je het verstaat :oops: )

Geplaatst: vr 04 jan, 2008 12:31
door Robby
@ black banshee, mag ik vragen voor welke ball joints het is?n sommigen kan je nu eenmaal niet vervangen...

balljoints

Geplaatst: vr 04 jan, 2008 18:49
door Black Banshee
heb vandaag nog eens goed gekeken , en denk niet dat ze los kunnen

robby , het gaat over deze balljoints
Afbeelding
van de a-armen dus 2*2 stuks

Geplaatst: vr 04 jan, 2008 19:28
door mx jake
het gaat er ook niet om, om ze te vervangen, maar om ze los te krijgen
als ik het goed begrepen heb

Geplaatst: vr 04 jan, 2008 19:31
door peet #77
deze kunnen er inderdaad niet uit :D

Geplaatst: vr 04 jan, 2008 20:04
door Robby
deze kan je inderdaad niet vervangen, zijn standaard yamaha's. er zijn niet zoveel die je kan vervangen,daarmee dat ik je het vroeg. tegenwoordig word meestal de hele "chap" vervangen bij die verbreeden armen en dergelijke inplaats van enkel het gewricht. maar jou is een originele en zijn niet te vervangen. zijn ze stuk?
greetz

balljoints

Geplaatst: vr 04 jan, 2008 20:04
door Black Banshee
peet #77 schreef:deze kunnen er inderdaad niet uit :D
oke , maar wat dan als er iet gebeurt ( versleten of dergelijke )

@ mx jake en loszetten ? je kan ze toch niet doorduwen ?

Geplaatst: vr 04 jan, 2008 20:23
door Robby
als ze versleten zijn is het tijd voor andere armen... aftermarket is het goedkoopste.
greetz

baljoints

Geplaatst: vr 04 jan, 2008 20:48
door Black Banshee
zijn nog niet versleten , maar ben de quad eens goed aan het reiningen en alles smeren ( enkel motor blijft zitten ) + nieuwe remmen, ketting, tandwielen,handvaten,stickers, luchtfilter, andere uitlaat enz ,zodat hij weer klaar is voor te :crosser:
zal misschien nog wat vragen hebben, maarja daar dient een forum voor hé
alvast bedankt voor de reacties

Re: baljoints

Geplaatst: za 05 jan, 2008 13:06
door Robby
Black Banshee schreef:zijn nog niet versleten , maar ben de quad eens goed aan het reiningen en alles smeren ( enkel motor blijft zitten ) + nieuwe remmen, ketting, tandwielen,handvaten,stickers, luchtfilter, andere uitlaat enz ,zodat hij weer klaar is voor te :crosser:
zal misschien nog wat vragen hebben, maarja daar dient een forum voor hé
alvast bedankt voor de reacties
wat je kan doen is de rubbers er proper afhalen en er vers vet ondersteken. de rubbers zitten onderaan juist geklemd met een ringetje.
greetz

Geplaatst: za 05 jan, 2008 13:35
door JohnBeton
zo heb ik dat ook gedaan met de quadzilla, maar ben wel een paar uur zoet geweest met die ringetjes die er telkens terug afschoten.