Pagina 1 van 3

z400 verbruikt olie

Geplaatst: ma 07 jan, 2008 21:52
door Dempsey
mij kfx400 van 2004
begint wat olie te verbruiken, wat zou ik best doen?
nieuwe piston?
nieuwe segmenten?
andere?

Geplaatst: ma 07 jan, 2008 22:06
door yamahakoppel
wat bedoel je met een wat 0,5 liter op 2000 km dat is normaal maar als je die hoeveelheid op 100 km verbruikt dan zou ik hem toch eens open gooien of laten doen cilinder eens bekijken kunt uw cilinder laten hoonen en nieuwe piston

Geplaatst: ma 07 jan, 2008 22:23
door Tom#11

Geplaatst: di 08 jan, 2008 18:13
door raptor350
Als een viertakt motorblok olie begint te verbruiken is dat een teken dat je kleppen niet goed zijn geregeld !
Dus je kleppen gaan niet 100% op de juiste tijd open en toe. En daardoor kan er olie tussen kruipen waardoor je motorblok olie gaat drinken :)
Kan ook wel zijn dat je kleppen wat krom zijn , dan moet je ze laten bijvijlen , bewerken door BV: revisiebedrijf. :wink:

Geplaatst: di 08 jan, 2008 18:36
door karl
raptor350 schreef:Als een viertakt motorblok olie begint te verbruiken is dat een teken dat je kleppen niet goed zijn geregeld !
Dus je kleppen gaan niet 100% op de juiste tijd open en toe. En daardoor kan er olie tussen kruipen waardoor je motorblok olie gaat drinken :)
Kan ook wel zijn dat je kleppen wat krom zijn , dan moet je ze laten bijvijlen , bewerken door BV: revisiebedrijf. :wink:
Hoi,

Ik wil niet grof overkomen,
maar als je er niets vanaf weet zet dan liever niet zo één onzin op het forum.
Olieverbruik heeft totaal niets te maken met wel of niet goed afgestelde kleppen.

grt.

Geplaatst: di 08 jan, 2008 18:51
door Bartje 400
wel door de klepsteel rubbertjes:) :afgestudeerd:

Geplaatst: di 08 jan, 2008 19:41
door Robby
raptor350 schreef:Als een viertakt motorblok olie begint te verbruiken is dat een teken dat je kleppen niet goed zijn geregeld !
Dus je kleppen gaan niet 100% op de juiste tijd open en toe. En daardoor kan er olie tussen kruipen waardoor je motorblok olie gaat drinken :)
Kan ook wel zijn dat je kleppen wat krom zijn , dan moet je ze laten bijvijlen , bewerken door BV: revisiebedrijf. :wink:
zou jou graag eens een kromme klep zien bijvijlen :p en ze daarna nog eens zien te monteren... bij jou koop ik geen motorblok hoor :) meestal als de klep krom is is de rest ook aan diggelen of zit er iets ferm fout. ik denk niet dat je weet over wat je praat,dus onthou u van zo een antwoorden aub
is dat niet netjes gezegd van mij,? :p
greetz

Geplaatst: di 08 jan, 2008 20:21
door karl
Bartje 400 schreef:wel door de klepsteel rubbertjes:) :afgestudeerd:
Daar heb je gelijk in,
maar heeft wel niets te maken met de klepspeling.
Want je hebt dan altijd olie verbruik als die rubbers slecht zijn.

Geplaatst: di 08 jan, 2008 21:04
door raptor350
?
Als je slecht afgestelde kleppen hebt gaat er toch olie via daar verloren ? En komt er blauwe rook uit de uitlaat = teken dat je motorblok olie verbrand ?
Of zit ik er dan totaal naast ? Was er toch vrij zeker van dat door deze oorzaak een motoblok olie verbrand ? :shock:

Geplaatst: di 08 jan, 2008 21:27
door Robby
ik denk dat jij teveel boekjes leest, de blauwe rook die je dan krijgt is door slechte verbranding en dergelijke, heeft niets met olie te maken.

Geplaatst: di 08 jan, 2008 21:33
door raptor350
Robby schreef:ik denk dat jij teveel boekjes leest, de blauwe rook die je dan krijgt is door slechte verbranding en dergelijke, heeft niets met olie te maken.
Zou ik toch wel zeer vreemd vinden :? Want had ook deze problemen met mijn 250cc crossmoto ( blauwe rook uit de uitlaat + olie verbranden )
En mijn mecanicien ( van bij Van rossom in denderwindeke ) zei dat dit kwam omdat mijn kleppen niet goed afgesteld stonden. Heb men complete cilinder binnengebracht bij een revisiebdrijf in ninove.
en zij hadden men kleppen geregeld + bijgevijld en men motorblok liep weer perfect ! :crossercool:

En heb hier bij mij thuis ook zo'n 8 mecaniciens , dus zo het toch meer vreemd vinden als dit niet zo is.

Geplaatst: di 08 jan, 2008 22:54
door sprot
raptor350 schreef:
Robby schreef:ik denk dat jij teveel boekjes leest, de blauwe rook die je dan krijgt is door slechte verbranding en dergelijke, heeft niets met olie te maken.
Zou ik toch wel zeer vreemd vinden :? Want had ook deze problemen met mijn 250cc crossmoto ( blauwe rook uit de uitlaat + olie verbranden )
En mijn mecanicien ( van bij Van rossom in denderwindeke ) zei dat dit kwam omdat mijn kleppen niet goed afgesteld stonden. Heb men complete cilinder binnengebracht bij een revisiebdrijf in ninove.
en zij hadden men kleppen geregeld + bijgevijld en men motorblok liep weer perfect ! :crossercool:

En heb hier bij mij thuis ook zo'n 8 mecaniciens , dus zo het toch meer vreemd vinden als dit niet zo is.
Olieverbruik komt oftewel van de klepzittingen(rubbers) die van den ouderdom hard worden en slecht afdichten,oftewel de olieschraapveer(sigment) op de piston en dat de olie in beide gevallen zo in de verbrandingskamer terecht komt en zo via de uitlaatklep :arrow: en uitlaat naar buiten gaat,en blauwe rook is enkel en alleen OLIE,en witte rook wijst op WATER.
Maar heeft totaal NIKS maar dus ook NIKS met de afstelling van de kleppen te maken :!:

Het zal wel zijn dat uw blok terug goe liep na volledige revisie,wsl klepdichtingen en sigmenten of volledige piston vervangen,en als ze hem opengooien moeten ze zowieso de kleppen regelen.Maar uw probleem lag dus niet met de kleppen te regelen. :wink:

Geplaatst: di 08 jan, 2008 23:02
door raptor350
Ooow ok :wink:

Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand ! :!:

Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )

maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".

Geplaatst: di 08 jan, 2008 23:11
door sprot
raptor350 schreef:Ooow ok :wink:

Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand ! :!:

Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )

maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".
Yep idd blauwe rook is olieverbranding.Ge moet maar nen keer wa olie in een pan doen op op het vuur zetten dan weet ge direct wa kleur en geur dat het geeft :mrgreen:

Grtz
Sprot

Geplaatst: di 08 jan, 2008 23:15
door raptor350
sprot schreef:
raptor350 schreef:Ooow ok :wink:

Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand ! :!:

Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )

maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".
Yep idd blauwe rook is olieverbranding.Ge moet maar nen keer wa olie in een pan doen op op het vuur zetten dan weet ge direct wa kleur en geur dat het geeft :mrgreen:

Grtz
Sprot
Ok , bedankt !
maar was aan he twijfelen want "robby zei dat olie er niets mee te maken had. en ik was daar toch wel vrij zeker van dat het er dus wel degelijk iets mee te maken had ... Maar omdat robby een mecanicien is , geloofde ik hem :wink: