startproblemen .. wie heeft er nog niet mee te maken gehad ?
-
- Toeschouwer
startproblemen .. wie heeft er nog niet mee te maken gehad ?
helow mense van de gekte , hehe
little problemo
half jaar geleden een nieuwe baterij gestoken omdat men kodiak niet meer starte met de elek. start
nu vorige week weer van het zelfde .. hij had amper gebolt van augustus tot nu. +- een 300 km .
heeft wel even stilgestaan.
maar als ik op mijn elek. start wil starten .. hoor ik alleen een klik van de relais ... en dacht dat het de baterij was die te weinig gaf ..
nieuwe baterij erin ..
en nog niks ...
nu zal de relais wel kapot zijn zeker ?
let me now
grtz Yvel
little problemo
half jaar geleden een nieuwe baterij gestoken omdat men kodiak niet meer starte met de elek. start
nu vorige week weer van het zelfde .. hij had amper gebolt van augustus tot nu. +- een 300 km .
heeft wel even stilgestaan.
maar als ik op mijn elek. start wil starten .. hoor ik alleen een klik van de relais ... en dacht dat het de baterij was die te weinig gaf ..
nieuwe baterij erin ..
en nog niks ...
nu zal de relais wel kapot zijn zeker ?
let me now
grtz Yvel
Lang stilstaan is natuurlijk nooit goed voor een voertuig, maar ik begrijp dat je soms niet anders kan. Was de andere accu ook helemaal vol? Heb je hem gemeten voordat je hem gebruikte?
Als je wel een klik hoort zou je kunnen meten bij de uitgangen van het startrelais die naar de startmotor gaan. Als daar voldoende spanning op staat (zo'n 12 volt), dan is de startmotor het probleem. Misschien zit de startmotor alleen een beetje vast (door het lange stilstaan). Maar dat merk je wel als je hem demonteert.
Als je wel een klik hoort zou je kunnen meten bij de uitgangen van het startrelais die naar de startmotor gaan. Als daar voldoende spanning op staat (zo'n 12 volt), dan is de startmotor het probleem. Misschien zit de startmotor alleen een beetje vast (door het lange stilstaan). Maar dat merk je wel als je hem demonteert.
bedankt voor de reactie.
de mijne heeft nooit lang stil gestaan.hij heeft het zelfs na een poosje rijden.of na dat hij eens is afgeslagen met optrekken.wanneer je hem dan opsleept start hij direct en als je hem dan uitdoet dan start hij soms wel en soms niet. je hoort alleen het relais .er zit een nieuwe accu in .met een auto accu heeft hij de zelfde problemen.
vr.gr eric
de mijne heeft nooit lang stil gestaan.hij heeft het zelfs na een poosje rijden.of na dat hij eens is afgeslagen met optrekken.wanneer je hem dan opsleept start hij direct en als je hem dan uitdoet dan start hij soms wel en soms niet. je hoort alleen het relais .er zit een nieuwe accu in .met een auto accu heeft hij de zelfde problemen.
vr.gr eric
-
- Quadracer
tik eens met de achterkant van een schroevendraaier tegen je relais das teken dat de relais blijft hangen (plakken), het zal dan normaal gezien moeten gedaan zijn.
heb dat ook al eens voor gehad, je moet een plastiekje of iets in die zin rond de relais doen en zorgen dat er geen water aan komt en de contacten proper maken (houden).
heb dat ook al eens voor gehad, je moet een plastiekje of iets in die zin rond de relais doen en zorgen dat er geen water aan komt en de contacten proper maken (houden).
raptor 660 power
Heb hetzelfde ook gehad. Bij mij was het volgende aan de hand: de accupool had geen goede verbinding met de aangesloten kabel. Er liep nog genoeg stroom om het relais te laten klikken, maar zodra de startmoter z'n stroom wou pakken hield het helemaal op. Dus ff de polen (en ook de connector die er tegen aan komt uiteraard) lichtjes opschuren, het hele zaakje goed in de vaseline zetten en terug monteren. Succes ermee! (en sterkte met je hernia... )