Heeft er iemand ervaring met dit merk?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
RaxQ
Toeschouwer
Toeschouwer

Heeft er iemand ervaring met dit merk?

Bericht door RaxQ »

Ik had een apprilia rx 125 als enigste crossmiddel (quad was inmiddels weg)... Heb deze nu ook verkocht en ben opzoek naar een quad.

Beperkt budget max 3000 euro..

Nu vraag ik me af of een aeon goes 220 een degelijke quad is? Of is het vergelijkbaar met een blaster (omdat ik deze wat klein vond) ? Als iemand meningen of ervaringen heeft..

Ohja het is dus vooral om op straat mee te rijden ( geen autosnelweg) en soms offroad.. OF is bv een Kawasa KSF 250 beter.. Omdat het een bekender merk is. . ALs iemand iets weet.

Alvast bedankt
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

persoonlijk vind ik die cc inhoud wat jij opnoemt veel te laag voor op de baan te rijden

wat zijn de top snelheden van die quads ? je kunt wel zeggen ik rij niet snel maar na een paar maanden en wat vrienden met een snellere quad wil je ook meer, kunt hem verkopen ( met verlies ) en kunt weer een andere zoeken

voor 3000 € vind je al een warrior 350 gaan 110 km/u trekken redelijk goed maar zijn zeker het minimum cc wat je moet hebben voor veel op de baan zijn degelijke quads met sterke motors

of je kunt nog even sparen voor een ltz 400 of nog iets langer voor een 660 of 700 :wink:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

NEE, je mag een Goes 220 niet vergelijken met een blaster!
zie volgend toppic :
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

dit zegt genoeg :wink:
Laatst gewijzigd door L crosser op zo 13 jan, 2008 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

L crosser schreef:dit zegd genoeg :wink:
zegd? :shock:

De topsnelheid van deze quads ligt op ongeveer 60 a 65 km/h. Het zijn wel goede quadjes, Polaris verkoopt ze ook en ze zijn wel iets op te voeren (sneller te maken). Ze zijn wel klein, maar het is wel iets prettigs voor op de weg denk ik. Kijk eens of het niet te klein is voor je.
RaxQ
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door RaxQ »

damn als ik al zijn problemen lees :x bedankt iedereen voor de snelle reacties! Is een SMC X-treme 250cc een betere keuze als die goes dan? Of doet die smc het ook niet beter als een blaster..

Ik zoek eigelijk een quad waar ik op gewone wegen toch makkelijk 90km/h mee kan rijden (geen al te lang stukken kilometertje of 5max) en af en toe eens wat offroad.. Blaster heb ik al gehad maar vond ik redelijk klein (de quad zelf)..

Zijn er eigelijk nog goedkopere maar kwaliteitbiedende merken? Of kan ik beter een 2de hands yamaha,kawa,suzuki, honda kopen

Alvast bedankt aan iedereen :crosser:

Is een Kawasa KSF 250 eigelijk groter als een blaster? En die "extra" 50cc maakt dat iets uit of is een blaster sneller/ meer trekkracht...
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

K'denk niet dat een KSF groter is dan een blaster, maar denk wel dat ze qua prestatie, onderhoud en prijs vergelijkbaar zijn ..
Een KSF is zeker en vast een degelijke quad, en volgens mij loopt die tussen de 100 en 110 km/u mids hier en daar een kleine aanpassing.

Of je comfortabel gaat rijden tegen die snelheid is een andere zaak.. die quads zijn volgens mij niet echt gemaakt om snel te rijden.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
motorfret
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door motorfret »

Kymco MXU OF KXR (250 of 300cc) zijn ook leuke machines voor relatief weinig geld.
Vooral in duitsland goedkoop nieuw en 2e hands te krijgen.

zijn ook nog op te voeren en qua rijeigenschappen kun je nog flinke stappen vooruit maken als je wilt.

aangezien ze een europese goedkeuring hebben, heb je ook geen problemen met de import.
Maar ook dit zal niet te vergelijken zijn met een blaster. (heb met de blaster overigens geen persoonlijke ervaring, met de Kymco's dus wel)
brumm
Easy Quadrider
Easy Quadrider

smc/ barossa

Bericht door brumm »

Voor je budget kan je beter voor smc / barossa gaan dan het liefts de oude type zonder achteruit en schijfrem. Deze zijn goedkopen en gaan vrijwel niet stuk. Alleen zorgen dat je de draagarmen vol vet houd anders gauw speling

Zijn snel betrouwbaar goedkoop ook onderdelen en heel veel accessoires voor te krijgen.

weet er nog wel een paar mooie te staan
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

motorfret schreef:Kymco MXU OF KXR (250 of 300cc) zijn ook leuke machines voor relatief weinig geld.
Vooral in duitsland goedkoop nieuw en 2e hands te krijgen.

zijn ook nog op te voeren en qua rijeigenschappen kun je nog flinke stappen vooruit maken als je wilt.

aangezien ze een europese goedkeuring hebben, heb je ook geen problemen met de import.
Maar ook dit zal niet te vergelijken zijn met een blaster. (heb met de blaster overigens geen persoonlijke ervaring, met de Kymco's dus wel)
Ik ben wreed content met mijn MXU 250 en heeft standaart een top van 80km/h, het nu nog een vario kit en andere tandwielen en ketting klaarliggen voor hem ietsie sneller te laten gaan .. En die zijn hier ook zelfs voor weinig geld te vinden.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
RaxQ
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door RaxQ »

Bedankt iedereen voor al jullie comments :applaus:

Wat ik ervan heb geleerd is best voor een betrouwbaar merk kiezen (dat uiteraard wel duurder is). Ik denk dat ik opzoek ga naar een Yamaha Warrior 350.. Maar weet iemand of de quad ook hoger/groter is als een blaster?
Blaster= 200cc 2takt
Warrior= 350cc 4takt Dus ik neem aan dat ze ongeveer evenveel kracht hebben of heb ik dit mis?

Als ze beide even (klein) groot zijn dan kan ik ook een blaster (weer) aanschaffen, maar de warrior spreekt me wel aan..

groetjes
Glenn64
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Glenn64 »

mijn vorige quad was aéon goes 220cc. DIt was mijn eerst quad en heb er 3 maand mee gereden eerst op de weg daar ketting eens afgesprongen en gaskabel af en dan 2 keer naar jette geweest op parcour daar. 2 de keer achterremklauw afgereden dus echt tevreden was ik er toch niet over. Na 3 maand heb ik dan beslist om ltz 400 kopen en dit is heel wat anders hoor. Nu rij ik er een 6 maand mee met tz en daar is echt nog nx aangeweest en plezanter om te rijden ook.
Mijn mening ik zou niet voor de goes gaan.
grtz Glenn
quads are not a crime
Kortvrint
Quadrider
Quadrider

Bericht door Kortvrint »

Ik heb een KSF250 (te koop :p )

Voor die prijs kun je een hele mooie quad vinden en voor minder ook.
Het zijn echt oedegelijke beestjes die overal hun weg vinden...
Zijn prestaties zijn te vergelijken met een blaster, warrior-raptor 350,...

echt toffe quad! (zeker qua onderhoud :buig: )
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ja een 350 volgt een 700 ook als die 700 maar half gas geeft dus kun je ook vergelijken :lol:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Even over de Warrior, die is opmerkelijk hoger en langer dan een Blaster. Ik ben zelf ongeveer 1m90 & op een Blaster zit ik ronduit slecht, Warrior is een heel pak comfortabeler.

Over de prestaties zijn hier al vele discussies geweest maar je kan ze ongeveer vergelijken met elkaar (een Warrior zal wel sneller lopen op top).
Plaats reactie