YFM250R - Is dit een geschikte quad voor ...
YFM250R - Is dit een geschikte quad voor ...
cumul door vader (48j) en zoon (16j) als hobby baan/terrein te gebruiken .
beweegredenen :
a-ik papa bezit reeds een moto suzuki volusia 800.
houw van het rustige touren en kik niet op snelheid.
b-zoon wenst zich een quad.
nu zie ik dit ook zitten , een quad voor ons beiden .
MAAR alles (hobby) moet betaalbaar blijven .
+ goedkoop is duurkoop ivm prijs kwaliteit .
daarom kwam ik uit op de nieuwe yamaha 250.
prijs valt nog mee en je hebt een A-merk .
is in tijdsspreiding volgens financien mooi te tunen tot een mooi project .
wat denken de ervaren quad gebruikers hiervan ?
graag advies , tips , aanbevelingen ...
mvgjes
beweegredenen :
a-ik papa bezit reeds een moto suzuki volusia 800.
houw van het rustige touren en kik niet op snelheid.
b-zoon wenst zich een quad.
nu zie ik dit ook zitten , een quad voor ons beiden .
MAAR alles (hobby) moet betaalbaar blijven .
+ goedkoop is duurkoop ivm prijs kwaliteit .
daarom kwam ik uit op de nieuwe yamaha 250.
prijs valt nog mee en je hebt een A-merk .
is in tijdsspreiding volgens financien mooi te tunen tot een mooi project .
wat denken de ervaren quad gebruikers hiervan ?
graag advies , tips , aanbevelingen ...
mvgjes
-
- Quadrunner
een yamaha 250 is inderdaad wel wat te licht voor een 16 jarige en waarschijnlijk ook voor u .
ikzelf ben 16 en rijd met een suzuki ltz400
een zeer goeie quad die zeker genoeg vermogen heeft , en ook een achteruit heeft (yfz450 niet).
2dehands kan je er veel vinden. (mss eens kijken in het te koop topic op het forum )
begrijp het niet verkeerd , een yamaha 250 is een goeie machien , maar zal je na een korte tijd wel snel beu zijn .
dus mijn advies : een suzuki ltz400/kawazaki kfx400 (2dezelfde machien buiten kleur en merk)
hoeplijk je hiermee geholpen te hebben .
grtz
wesley
ikzelf ben 16 en rijd met een suzuki ltz400
een zeer goeie quad die zeker genoeg vermogen heeft , en ook een achteruit heeft (yfz450 niet).
2dehands kan je er veel vinden. (mss eens kijken in het te koop topic op het forum )
begrijp het niet verkeerd , een yamaha 250 is een goeie machien , maar zal je na een korte tijd wel snel beu zijn .
dus mijn advies : een suzuki ltz400/kawazaki kfx400 (2dezelfde machien buiten kleur en merk)
hoeplijk je hiermee geholpen te hebben .
grtz
wesley
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer ;), maar dan zonder sirene
De 450-ers zijn meer speelbaar voor papa, zoonlief zal niet snel uitgekeken zijn op een 450, alleen is het prijskaartje in aanschaf anders dan de 250 ...
Ik heb geen idee wat papa weegt en hoe groot hij is maar een 250 valt snel een beetje klein uit bij een volwassen vent.
probeer op beide machines een stukje te rijden, jullie merken snel genoeg wat lekker aanvoelt.
Ik heb geen idee wat papa weegt en hoe groot hij is maar een 250 valt snel een beetje klein uit bij een volwassen vent.
probeer op beide machines een stukje te rijden, jullie merken snel genoeg wat lekker aanvoelt.
danks voor de leuke/positieve reacties ,
hoop er nog veel te krijgen.
ps 1-hoe situeert zich de yamaha yfz 350 r hier tussen jullie voorstellen?
2-weet dat je keuzes moet maken of cross of baan :
maar zou toch een beetje goede eigenschappen voor beiden (cross/terrein en baan) willen vinden in 1machine?
laat de reactie weer maar komen.
maar zou toch een beetje goede eigenschappen voor beiden (cross/terrein en baan) willen vinden in 1machine?
-
- Quadracer
jep, helemaal me L crosser eens
een z/kfx heeft voor beiden goede eigenschappen en heeft minder(goedkoper) onderhoud dan een 450
een z/kfx heeft wel een veel moderner motorblok als de raptor 350, waterkoeling->bij 350 lucht, ...
veel succes bij het kiezen
een z/kfx heeft voor beiden goede eigenschappen en heeft minder(goedkoper) onderhoud dan een 450
een z/kfx heeft wel een veel moderner motorblok als de raptor 350, waterkoeling->bij 350 lucht, ...
veel succes bij het kiezen
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quadrider
de 350 is een goeie quad om mee te beginnen. Echter voor baan gebruik adviseer ik de kfx/ltz 400.de 350 is een leuke goede quad(zelf ook mee begonnen),maar op de baan met een snelheid van 80 KM maakt hij toch veel toeren.dit is op te lossen door de tandwielen te veranderen.maar dan heeft hij juist weer te weinig vermogen voor op het crossparcour.zoals al gezegd is heeft de kfx/ltz 4oo wat meer vermogen en maakt de motor minder toeren op de openbare weg.dit rijdt wat prettiger.het voordeel is ook nog dat deze quad watergekoeld is tov van de 350 wat een betere koeling geeft bij lagere toerentallen. en nog een voordeel is dat de kfx/ltz betere schokdempers heeft(instellingen naar persoonlijke voorkeur),dit heeft de 350 niet.ikpatje schreef:danks voor de leuke/positieve reacties ,
mvg fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
Ik raad deze aan -> http://www.demodderberen.be/forum//view ... c&&start=0
Goed onderhouden Quad van iemand van het forum hier , altijd baanritten met gedaan heeft nog geen modder gezien
Gaat over Suzuki LTZ400 , ideale quad in jouw geval + de opties zitten er al bij
Just a tip
Goed onderhouden Quad van iemand van het forum hier , altijd baanritten met gedaan heeft nog geen modder gezien
Gaat over Suzuki LTZ400 , ideale quad in jouw geval + de opties zitten er al bij
Just a tip
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~