Pagina 1 van 3

Yamaha Racing kit voor YFZ450

Geplaatst: ma 21 jan, 2008 15:28
door No Limit W-tec
http://www.yamaha-racingparts.com/model ... b=5&page=2

Afbeelding

PISTON ASSEMBLY

New single-ring forged piston developed by YRRD for the YFZ450 for enhanced performance.



CYLINDER GASKET

Manufactured from a new material, this YRRD gasket is of a different thickness compared to the standard item.



INTAKE CAMSHAFT ASSEMBLY

Specially-developed YRRD intake camshaft with revised profile and timing for increased performance.



EXHAUST CAMSHAFT ASSEMBLY

Specially-developed YRRD intake camshaft with revised profile and timing for increased performance.



CDI UNIT

The latest generation YRRD CDI unit benefits from revised mapping in order to maximise the performance gains of the new camshafts and exhaust system. Complete with bracket and fixings.



EXHAUST PIPE FRONT SECTION

Manufactured from lightweight titanium tube, this factory-replica exhaust pipe front section is designed to boost the YFZ450�s overall performance.



EXHAUST PIPE CENTRAL SECTION

Designed to increase overall performance, this titanium exhaust centre section saves weight and enhances power at all engine speeds. Includes bracket.



SILENCER

Specially developed titanium silencer meets 94 dB noise regulations and reduces overall weight.



RADIATOR CAP

Designed to keep your cooling system pressurised up to a maximum of 2.0 bar, this higher pressure radiator cap increases your YFZ450�s cooling efficiency for consistently high performance.



ENGINE OIL BREATHER (UNDER TESTING)

For greater engine efficiency during prolonged usage.



CRANKCASE COVER, CLUTCH

This machined factory crankcase clutch cover is the same as the design used by the YRRD MX-GP riders, and gives higher rigidity.



CARBURETTOR SETTING PARTS

Includes a range of needles and jets to enable you achieve the optimum set up in a range of conditions.



E/F BOLTS FITTING SET

Includes all the bolts, spacers, dampers, metal plug etc. required to fit the YRRD YFZ450 kit to your ATV.



YRRD YFZ450 ATV KIT MANUAL

This clearly written manual contains all the information you need to fit the YRRD kit to the YFZ450 ATV.

Geplaatst: ma 21 jan, 2008 16:00
door mx jake
zal wel een aardige duit kosten een kompleet setje :shock:

Geplaatst: ma 21 jan, 2008 16:10
door airwolf
denk ik ook maar vindt het wel schoon dempertjes!

Geplaatst: ma 21 jan, 2008 16:26
door No Limit W-tec
airwolf schreef:denk ik ook maar vindt het wel schoon dempertjes!
En 94 db !

Geplaatst: ma 21 jan, 2008 17:29
door airwolf
ja das wel een + punt
vermogen en weinig geluid!
ik zie nu juist dat zij ook gebruik maken van een powerbomb zoals fmf zou deze uitlaat misschien in samenwerking met fmf gemaakt zijn?

Geplaatst: wo 23 jan, 2008 14:05
door No Limit W-tec
Kit zit momenteel op een testquad van Yamaha, volledig voorzien van datalog instrumenten. Vanpevenage, Michels en Maessen zijn aan het testrijden vandaag in Loon met één doel : rijden tot het breekt. Ze zitten momenteel aan zowat 21 uur. Rijden in training is natuurlijk nog niet te vergelijken met rijden onder wedstrijdomstandigheden.

Zou wel eens goed kunnen dat kit ook onder de quad van Couprie komt voor Touquet.

Geplaatst: wo 23 jan, 2008 14:34
door Mika
Hoe staat zo'n 94db uitlaat t.o.v. de originele qua geluid (lawaai)? Op welk toerental is dat geluidsniveau berekent?

Blijkbaar bestaat ze nu enkel voor de YFZ. Komt er ook één voor andere modellen?

Geplaatst: wo 23 jan, 2008 15:24
door No Limit W-tec
Volgens FIM reglementen wordt db gemeten aan 4500 toeren.

Frankrijk doet echt inspanningen om geluid op trainingscircuits en wedstrijden naar beneden te halen en het werkt effectief. Iedereen houd zich er min of meer aan. Nogal wat anders dan de wedstrijden in België waar vaak meer dan 100 db de norm blijkt te zijn.

Geplaatst: wo 23 jan, 2008 15:52
door doubletracing
Zijn er al prijzen gekend van al dit moois?

Geplaatst: wo 23 jan, 2008 17:46
door No Limit W-tec
Geen idee, maar is te verkrijgen via elke Yamaha dealer, dus Christophe best eens bij Deliège langs gaan.

Geplaatst: do 24 jan, 2008 11:32
door Dutje#82
heb richtprijs gekregen van de volledige kit, +3500€ :)

uitlaat appart kost zo'n 1200€ net als het cdi kastje

Geplaatst: do 24 jan, 2008 12:12
door No Limit W-tec
Slik !

Daar koop je een CRF motor voor die standaard even hard loopt en die betrouwbaarder is...

Geplaatst: do 24 jan, 2008 13:55
door ICHE
hola, lekker prijzig, ik had eerst gedacht aan een 2500 max. :shock:

Geplaatst: do 24 jan, 2008 20:28
door quadrome
dat is idd niet erg goedkoop :shock: :o
maarja waarom zou je 2 dempers moete hebbe?

Geplaatst: do 24 jan, 2008 20:43
door Dutje#82
dat is'n extra demper, rinaldi maakt geen rommel hoor :wink: 1 voor zand en 1 voor harde parcours

een yfz of yz motor met rinaldi kit gaat harder of een standaard CRF geloof me vrij nikolas :duimhoog: