Wat te doen met me quad?
Wat te doen met me quad?
Hallo,
ik heb enkele maanden geleden een quad gekocht .het is een yamaha blaster met papieren van bedrijfsmateriaal.
Nu zit ik al van de eerste dag met enkele vragen ,het gaat om een al heel goed gebruikte quad
Toen ik hem kocht zag ik ook dat hij niet nieuw was maar èènmaal ik in de detail begon te kijken zijn er wel veel gebruikssporen
Nu de vragen : is de quad het waard om alles te herstellen ?zit met olielek aan motor (denk oliekeerring aan uitgaande as versnellingen)
motor draait en rijd nog wel goed .denk ook dat voorkant kader krom is
Of kan ik hem beter afbreken en in onderdelen verkopen?
ik heb enkele maanden geleden een quad gekocht .het is een yamaha blaster met papieren van bedrijfsmateriaal.
Nu zit ik al van de eerste dag met enkele vragen ,het gaat om een al heel goed gebruikte quad
Toen ik hem kocht zag ik ook dat hij niet nieuw was maar èènmaal ik in de detail begon te kijken zijn er wel veel gebruikssporen
Nu de vragen : is de quad het waard om alles te herstellen ?zit met olielek aan motor (denk oliekeerring aan uitgaande as versnellingen)
motor draait en rijd nog wel goed .denk ook dat voorkant kader krom is
Of kan ik hem beter afbreken en in onderdelen verkopen?
-
- Quadracer
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
- Locatie: Aalst
bekijk eerst eens wat die reparaties in totaal zullen kosten,dan kan je nog steeds beslissen of je dat (té)veel vind of je het ervoor over hebt om die kosten daarin te steken
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
he,
ik heb ook een keer een yamaha blaster gekocht die gewoon helemaal goed leek van buiten af.
maar toen ik heb eenmaal 1 dag bereden had kwamen de problemen.
eerst dat de carburateur lekte, daarnaa koppakking lek en toen bleken dat de studs (bouten in het blok die de kop vast houden) ook nog is waren lamgedraaid. dus ik er mee naar een quad zaak (hajotrade) zij hebben mij de boel weer helemaal in orde gemaakt en ik was 200 euro armer. Maar later vertelede ze mij dat er toch nog wel wat gebreken waren. Het frame was gelast aan de voorkant, hij stuurde niet helemaal recht, ketting tandwielen waren zo goed als op, kettingspanner was neit goed.
maagoed het blok was wel wat getuned en liep daarnaa ook super goed.
toch heb ik hem verkocht tot mijn grote spijt
maar als ik jou was zou ik hem gewoon even een goede beurt geven en dan kan hij wel weer een tijdje vooruit. Mag ik vragen voor hoeveel u de quad hebt gekocht want ik denk dat dat ook wel niet zo'n dure was?
dus ik ga even sparen en toch maar weer een blaster kopen:) want ik MOET en ZAL weer quad rijden
greetz
ik heb ook een keer een yamaha blaster gekocht die gewoon helemaal goed leek van buiten af.
maar toen ik heb eenmaal 1 dag bereden had kwamen de problemen.
eerst dat de carburateur lekte, daarnaa koppakking lek en toen bleken dat de studs (bouten in het blok die de kop vast houden) ook nog is waren lamgedraaid. dus ik er mee naar een quad zaak (hajotrade) zij hebben mij de boel weer helemaal in orde gemaakt en ik was 200 euro armer. Maar later vertelede ze mij dat er toch nog wel wat gebreken waren. Het frame was gelast aan de voorkant, hij stuurde niet helemaal recht, ketting tandwielen waren zo goed als op, kettingspanner was neit goed.
maagoed het blok was wel wat getuned en liep daarnaa ook super goed.
toch heb ik hem verkocht tot mijn grote spijt
maar als ik jou was zou ik hem gewoon even een goede beurt geven en dan kan hij wel weer een tijdje vooruit. Mag ik vragen voor hoeveel u de quad hebt gekocht want ik denk dat dat ook wel niet zo'n dure was?
dus ik ga even sparen en toch maar weer een blaster kopen:) want ik MOET en ZAL weer quad rijden
greetz
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
ik geef 500 euro
graptje... zoals Ralph zei : ideaal om te leren sleutelen
graptje... zoals Ralph zei : ideaal om te leren sleutelen
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
denk dat ik met 500€ misschien wel zou toekomen als ik hier en daar wa vind in occasie!Scratch schreef:hey,Ralph schreef:Geen slecht bedrag voor een Blaster. Dan is het logisch dat er wat werk aan gedaan moet worden.
geef hem een opknap beurtje van 500 euro en je hebt een prima quad.
greetz
iemand een idee?
hey,bikersfun schreef:denk dat ik met 500€ misschien wel zou toekomen als ik hier en daar wa vind in occasie!Scratch schreef:hey,Ralph schreef:Geen slecht bedrag voor een Blaster. Dan is het logisch dat er wat werk aan gedaan moet worden.
geef hem een opknap beurtje van 500 euro en je hebt een prima quad.
greetz
iemand een idee?
als het moet heb ik nog wel 2 voorveren en een uitlaat voor je blaster.
ze zien er niet super mooi meer uit maar werken volgensmij nog goed. ik heb ze bij mijn eigen blaster gekregen maar toen ik mijn blaster had verkocht had ik de uitlaat en veren niet mee verkocht.
hier linkje van mijn veertjes: http://link.marktplaats.nl/133584438
greetz
kader ga je niet snel vinden of je bent heel veel geld kwijt. misschien kun je wel wat regelen met een lasbedrijf ofzo. die je kader weer kunnen recht buigen of herlassen op sommige plekken. Verder moet een achterveertje wel lukken en je bandjes kun je bij elke quad shop wel halen. En de oplossing voor het olieverlies is al gegeven.bikersfun schreef:Volgens mij wat ik het meest nodig heb is :een recht kader ,oplossing voor olieverlies,voorwielen,achterveer.
dus ik denk dat je met 500 zeker een heel eind komt.
greetz
http://www.kapaza.be/Motoren/Quads_trik ... aster.html
denk dat sommige die zaak wel kennen ?
enkel jammer dat ik van de andere kant van belgie ben.
denk dat sommige die zaak wel kennen ?
enkel jammer dat ik van de andere kant van belgie ben.