Kymco MXU 500 - Goes 520 Max?
Kymco MXU 500 - Goes 520 Max?
Hey,
Ik ben redelijk nieuw op dit forum en heb nog maar weing of geen quadkennis. Zou mij graag een quad kopen en heb mijn oog laten vallen op een KYMCO MXU 500. De bedoeling die ik heb met de quad is eigenlijk straatgebruik, af en toe eens een veldbaan maar niet direct het zware off road. Tevens had ik ook graag dat deze voor 2 personen bestemd was. Toen ik ging kijken voor meer uitleg hebben zij mij deze aangeraden in plaats van een KYMCO MXU 300. Nu is mijn vraag wat is jullie ervaring is met dit merk. Is dit prijs/kwaliteit een goede verhouding? Als we dan dit budget vergelijken zijn er dan voor dit bedrag andere merken op de markt die misschien een betere kwaliteit bieden ofzo. Zoja welke zouden jullie dan aanraden?
Alvast bedankt voor de uitleg.
grtz
Toekomst quadrijder
Ik ben redelijk nieuw op dit forum en heb nog maar weing of geen quadkennis. Zou mij graag een quad kopen en heb mijn oog laten vallen op een KYMCO MXU 500. De bedoeling die ik heb met de quad is eigenlijk straatgebruik, af en toe eens een veldbaan maar niet direct het zware off road. Tevens had ik ook graag dat deze voor 2 personen bestemd was. Toen ik ging kijken voor meer uitleg hebben zij mij deze aangeraden in plaats van een KYMCO MXU 300. Nu is mijn vraag wat is jullie ervaring is met dit merk. Is dit prijs/kwaliteit een goede verhouding? Als we dan dit budget vergelijken zijn er dan voor dit bedrag andere merken op de markt die misschien een betere kwaliteit bieden ofzo. Zoja welke zouden jullie dan aanraden?
Alvast bedankt voor de uitleg.
grtz
Toekomst quadrijder
Laatst gewijzigd door barre op di 12 feb, 2008 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 232
- Lid geworden op: wo 11 aug, 2004 07:38
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Kwaliteit valt niks op aan te merken:
in duitsland rijden inmiddels machines met 20.000 probleemloze kilometers rond.
wat ik aldaar uit de ervaringen gelezen heb:
hier en daar kan een pakking eens wat gaan zweten. zolang je tussen de beurten door geen olie hoeft bij te vullen, is dit niet erg.
ook in het terrein staat deze quad redelijk z'n mannetje, al is hij meer geschikt (gemaakt) voor de openbare weg.
Onderdelen zijn normaal gesproken geen probleem.
wel moet je er rekening mee houden, dat wanneer de quad op kenteken staat, hij maar 15kW heeft, door de europese typegoedkeuring.
dit is voor het gewicht dat je vooruit moet stuwen voor deze quad aan de lastige kant.
begrenzer verwijderen wordt dus warm aanbevolen.
wat ik gelezen heb, is het dus veel quad voor een leuke prijs, zonder noemenswaardige problemen.
gr,
John
edit: als je een video wilt zien (in het duits):
http://www.quadjournal.eu/atv-quad/2007 ... o#more-110
in duitsland rijden inmiddels machines met 20.000 probleemloze kilometers rond.
wat ik aldaar uit de ervaringen gelezen heb:
hier en daar kan een pakking eens wat gaan zweten. zolang je tussen de beurten door geen olie hoeft bij te vullen, is dit niet erg.
ook in het terrein staat deze quad redelijk z'n mannetje, al is hij meer geschikt (gemaakt) voor de openbare weg.
Onderdelen zijn normaal gesproken geen probleem.
wel moet je er rekening mee houden, dat wanneer de quad op kenteken staat, hij maar 15kW heeft, door de europese typegoedkeuring.
dit is voor het gewicht dat je vooruit moet stuwen voor deze quad aan de lastige kant.
begrenzer verwijderen wordt dus warm aanbevolen.
wat ik gelezen heb, is het dus veel quad voor een leuke prijs, zonder noemenswaardige problemen.
gr,
John
edit: als je een video wilt zien (in het duits):
http://www.quadjournal.eu/atv-quad/2007 ... o#more-110
15kw is enkel op papiermotorfret schreef: wel moet je er rekening mee houden, dat wanneer de quad op kenteken staat, hij maar 15kW heeft, door de europese typegoedkeuring.
dit is voor het gewicht dat je vooruit moet stuwen voor deze quad aan de lastige kant.
begrenzer verwijderen wordt dus warm aanbevolen.
is een goede quad, zeker als je hem enkel gaat gebruiken zoals je zegt. ne maat van mij heeft een 250 van kymco gehad en gebruikte deze hetzelfde als jij zegt, op straat en soms off-road maar nooit extreem gebruik, quad had niks afgeizen, maar de 250 vond hij eigenlijk te licht.
grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Als ex Kymco eigenaar moet ik zeggen dat ik er zeer tevreden van was.
Ik had een 250 en miste wel wat vermogen, maar de quad had een goede baanligging en was zeer betrouwbaar (startte zonder probleem na 3 weken stil te staan etc..)
Ik heb nooit met een 500 gereden, maar ik denk dat hij wel voldoende vermogen zal hebben voor 2 personen en zelfs door wat bagger door te werken.
Volgens mij zal je er zeer tevreden mee zijn. T'mag dan wel een taiwanees zijn, maar de motoren zijn sterk en betrouwbaar (ze gaan zelfs de motor maken voor een nieuw model van BMW)
Moest ik een kymco dealer in mijn buurt gehad hebben had ik misschien vandaag ook met een Kymco 500 gereden.
Ik had een 250 en miste wel wat vermogen, maar de quad had een goede baanligging en was zeer betrouwbaar (startte zonder probleem na 3 weken stil te staan etc..)
Ik heb nooit met een 500 gereden, maar ik denk dat hij wel voldoende vermogen zal hebben voor 2 personen en zelfs door wat bagger door te werken.
Volgens mij zal je er zeer tevreden mee zijn. T'mag dan wel een taiwanees zijn, maar de motoren zijn sterk en betrouwbaar (ze gaan zelfs de motor maken voor een nieuw model van BMW)
Moest ik een kymco dealer in mijn buurt gehad hebben had ik misschien vandaag ook met een Kymco 500 gereden.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Bedankt voor de reacties, maar bij nader opzoekingswerk op het internet heb ik de goes 520 max opgemerkt. Nu is mijn vraag wat jullie hiervan vinden/ervaring mee hebben. Heb het forum hierover al eens doorgenomen maar had graag toch jullie bevinding als jullie zouden moeten kiezen tussen een kymco 500 mxu of een goes 520 max?. Want de ene is er tevreden over de andere minder, nog een ander zegt hij is slecht ma kymco is iets beter dusja ik het weet het eigenlijk niet goed meer. Hopelijk kunnen jullie mij een wijze raad geven.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Wij hebben een aantal klanten rond rijden met een goes 520 max en deze zijn er allen super tevreden over.
Ik zelf rijd momenteel ook rond met een goes 520 max en tot nu toe heel tevreden over.
Het rij confort vind ik echt super op deze quad zeker als je met een passagier rijdt.
Dit komt enerzijds door zijn lang chasis (30 cm langer), de ruggesteun voor de passagier en doordat hij voorzien is van IRS (Independent Rear Suspension).
Ik zelf rijd momenteel ook rond met een goes 520 max en tot nu toe heel tevreden over.
Het rij confort vind ik echt super op deze quad zeker als je met een passagier rijdt.
Dit komt enerzijds door zijn lang chasis (30 cm langer), de ruggesteun voor de passagier en doordat hij voorzien is van IRS (Independent Rear Suspension).
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
zeker weten de kymco
De kymco is stukken beter afgewerkt en heeft aanzienlijk beter stekker verbindingen. Hij is wel kleiner maar ook lichter en stuurt ook vele malen lichter. De CF/Goes is wel een goede machine, echter is deze niet makkelijk te berijden. Schakelt zwaar en sturen is ook niet super + een draaicirkel van ongveer 100 meter'
Nee als je moet kiezen ga voor de Kymco. heeft wel geen onafhankelijke vering achter mar rijdt comfortabeler
Nee als je moet kiezen ga voor de Kymco. heeft wel geen onafhankelijke vering achter mar rijdt comfortabeler
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Ik moet brumm gelijk geven, ik heb beide modellen bezien, en vond de Kymco ook beter afgewerkt.
Binnenkort komt er een Kymco 400 uit met onafhankelijke wielophanging en een mooi design.
Binnenkort komt er een Kymco 400 uit met onafhankelijke wielophanging en een mooi design.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Re: Stekker
Dit heb ik nog niet vergeleken met de Kymco.brumm schreef:De bedrading van de kymco is beter beschermd. De stekkers beter bestand tegen water. Tevens is het net iets slimmer weg gewerkt.
Deze heeft er in ieder geval weinig last van
http://www.youtube.com/watch?v=9xccOTl3Ka8
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
mxu 4OO en 500 kan je testen bij www.rent-a-quad.be