Verhuren van Quads

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Kurdie
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Verhuren van Quads

Bericht door Kurdie »

Hallo allemaal!

Na al een paar maanden veel gelezen te hebben op jullie forum -waarvoor mijn complimenten voor degenen die hier zo fanatiek bezig zijn- dacht ik dat het wel eens tijd werd om ook maar eens lid te worden...

Het leuke is dat ik uit het Noorden van het land kom -Norg, vlakbij Assen- en daar is het Quadrijden nog niet echt doorgebroken.
Daarom ben ik met mijn bedrijf (Wildness Outdoor Trails, zie ook www.wotnorg.nl) in de Quadverhuur gestapt, dwz. het moet nog beginnen...half maart.
Ik heb dus 6 E-tons Vipers gekocht bij Low Budget Quads in Smilde, goeie zaak trouwens met goeie service en vooral het meedenken over het hele project staat me erg aan.

Nu is het zo dat ik overweeg 1 van die Quads af te zeggen om daarvoor in de plaats een wat sneller type te nemen. Ik heb het daarom met de leverancier over de Barossa Cheetah gehad, die zou een stuk sneller moeten zijn en ook betrouwbaar.
Mijn vraag is nu dan ook, zou dit een goeie keus zijn als begeleidende Quad?

Voor de rest kan ik eigenlijk nergens vinden wat de normale topsnelheid is van zo'n Barossa, dus zonder aanpassingen.
En tot slot; wat zou ik normaal gesproken aan onderhoud en reparaties moeten verwachten van de E-tons en van deze Barossa?

Bedankt alvast!
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

de merken en machines die je noemt zijn zeker goede machines,
Het hele onderhouds verhaal is vrij moeilijk in te schatten, hoe zuinig ga jij en je klanten met het matriaal om is toch wel een key issue.
als je met de verhuur constant mannen van 90+ kilo op de machines hebt zal de hoogte van slijtage toch anders liggen dan met lui van 60 -80 kilo.
geef je ze goed onderhoudt? worden ze " afgejakkerd" ?
wat is je doelgroep?
Ik weet van 1 bedrijfs uitje waarbij er ook op quads een tochtje gedaan werd, resultaat 1 Quad in het kanaal, 1 tegen een boom.
Dat soort grappen 2 keer per week en je kan een extra loods plaatsen voor de reserve onderdelen..
Ik wens je veel sucses met je plannen , er wordt toch vaker gevraagd op dit forum naar de optie die je potentieel gaat bieden.
Linke business ook in mijn ogen aangezien ik te vaak leken heb zien verongelukken puur omdat een quad een link ding kan zijn indien de bestuurder de "foute "dingen ermee doet.
verkeerde kant balans, quad tilt pootje op berijder schrikt geeft gas bij en gaat nog meer hangen , bonk...

ik wil je zeker niet afschrikken...

en wens je veel sucses met je onderneming.

Groetjes
Dozo
Kurdie
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Kurdie »

Bedankt voor je snelle reactie.
Dat je zegt dat het goede Quads zijn steunt me in ieder geval in mijn hele gevoel over dit plan.

Ik ben me ervan bewust dat het een linke business is maar ja...je zal snappen wat ik bedoel als ik zeg dat Quadrijden zo gaaf is dat ik het met iedereen wil delen. Dat ik toevallig een Outdoorbedrijf heb komt mooi van pas en het past daarom m.i. goed in het plaatje.

Juist omdat ik wel verhalen heb gehoord over dat mensen eraf donderen en dat het mij bij m'n automatische Quadje voor op eigen terrein ook wel eens is gebeurd en het in het begin met m'n chineze rommel (Bashan) zelfs wel eens is gebeurd dat ik onder m'n eigen Quad lag gaan we het uitsluitend onder begeleiding doen en we vertrekken niet eerder dan dat iedereen goed weet hoe zo'n ding werkt.

Maar ik zal je wijze woorden zeker niet onderschatten en ik ga voor de zekerheid maar m'n EHBO halen :wink:
En voor wat betreft mijn vraag over onderhoud...ik hoop niet dat het zo erg is met die slijtage, m'n doelgroep ligt namelijk wel bij de volwassenen.
Ik verwacht er wel heel veel van..ik heb er echt zin in om van start te gaan.

Wat bedoel je trouwens dat er vaker naar gevraagd wordt?
Stuur iedereen maar door hoor, na een dagje Quadhuren wil toch iedereen er zelf eentje hebben:)
Laatst gewijzigd door Kurdie op ma 11 feb, 2008 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
kane
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door kane »

hallo

ikzelf heb ook een smc en ben er tot nu toet content van.

topsnelheid van een barossa (smc) in ong rond de 90 max.

enja wat is betrouwbaar ? als je zelf op je quad zit heb je ook meteen veel zorg dan iemand die effe iets huur ...

ikzelf zou dit niet doen, omdat ori stukken niet zo gemakkelijk verkrijgbaar
myn site www.quadblast.tk

Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Kurdie
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Kurdie »

Ja, OK...jij zelf zou dat niet zo snel doen...
Ik had hier een jaar geleden ook niet aan gedacht maar het is nou eenmaal al zover :D

En ik ga er ook vanuit dat die Quads na een jaar of twee, drie af zijn maar ja, dan kopen we wel weer nieuw en ik hoop ze tegen die tijd heel veel verhuurd te hebben.

En 90 lijkt me een mooie snelheid als je bedenkt dat die E-tons ongeveer 70/75 lopen.
Kan ik er mooi omheen crossen als er iets is.

We gaan er trouwens ook georganiseerde weekenden in Luxemburg mee doen, ik vraag me alleen af of 150CC wel echt genoeg is in de heuvels aldaar.
SüdQuad
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door SüdQuad »

Als verhuur quads zijn die E-tons Vipers volgens mij goed genoeg,
maar zo een kleine barossa als begeleid quad is geloof ik niet een goede keus.
situaties zoals boven al is geschreven
Ik weet van 1 bedrijfs uitje waarbij er ook op quads een tochtje gedaan werd, resultaat 1 Quad in het kanaal, 1 tegen een boom.
zal je vaker dan lief meemaken. of gewoon een band lekgereden. niet altijd meteen te maken, een quad achterlaten en dan moet je met twee man op je quad naar huis. Dan stoot ook een 250 Barossa aan zijn grenzen.

Dan vind ik een barossa nog vrij klein, 1) Je zit (als het goed gaat ) iedere dag op je quad en dat voor langere tijd en neem van mij aan dan ga je graag eens anders zitten.
2) als je op toer gaat neem je graag wat mee olie , EHBO, sleepkabeltje, bandesetje dan zit je koffertje achterop snel vol.

Ja ik weet het alles zwartkijken, maar koop voor je zelf een iets zwaardere quad met een grote koffer zodat je wat kan meenemen, jou klanten niet bij je wegrijden als je een passagier meeneemt en zelfs eens een quad op sleep kan nemen.
Kost natuurlijk wat meer, kan dat nog niet betalen neem dan alleen de vipers. Koop je later eventueel toch een zwaarder quad kan je deze beter voor de verhuur inzetten omdat het een automaat is.
En God vroeg aan de stenen " Willen jullie Quad rijden? ". En de stenen antwoorde " Nee daarvoor zijn Wij niet hard genoeg".
www.loerrach-quad.de
Plaats reactie