Wat nou als ik een quad neem van weinig CC? Die kan misschien absoluut niet snel of veel, maar daarmee mag je als ik het goed heb wel over het fietspad. Als ik me niet vergis is dit tot 50cc. En alhoewel hij weinig zou kunnen zou het dus lijkt mij *wel* handig als (traag) vervoersmiddel zijn. Meer in plaats van een fiets of brommertje dan in plaats van een auto, zoals de hogere CCs.
Daarom vroeg ik me af wat je met een 50cc zou kunnen (aangenomen dat je de beste 50cc die bestaat koopt):
1. Kan je een hellinkje op rijden zoals je die wel eens bij fietspaden hebt, of za je dan al moeten duwen?
2. Over gras rijden
3. Met iemand achterop rijden, met een totaalgewicht van ongeveer 120 kilo. Wat zou dan de topsnelheid zijn?
En in hoeverre valt een quad op te voeren waardoor de politie denkt dat ie op het fietspad mag? Dit wil ik niet om de snelheidslimieten te overtreden - ik ben geen snelheidsduivel - maar gewoon voor als het ding te zwak is om überhaupt nog vooruit te komen met 120 kilo erop. Want laten we wel wezen; dat je met een quad van 50 cc met 30 km/h over een fietspad mag en met een 110cc met 30 km/h slaat eigenlijk nergens op.
Bedankt!