Koppeling barossa/smc 170cc?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Koppeling barossa/smc 170cc?

Bericht door tivalus »

Hallo,

Ik heb sinds kort een Barossa/SMC 170cc quad maar zit met een probleempje of twee (behalve dat ik bang ben dat ik een dure kat in de zak gekocht heb..en probeer je geld maar eens terug te krijgen van een particuliere verkoop) :x

Probleem 1:

Weet iemand precies hoe de koppeling hendel op het motorblok moet werken? Is het de bedoeling dat deze automatisch terug veert of moet deze terug geduwd worden door de kabel of een veer op het motorblok?

Probleem 2:

Als na de koppeling na het vervangen van de koppeling kabel niet goed ontkoppeld (hij rijd al weg in de 1, terwijl de koppeling helemaal ingetrokken is) zal het neem ik aan aan het koppelingsgedeelte in het motorblok liggen?

Bedankt
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Het kan ook zijn dat de kabel gewoon niet strak genoeg zit, dus als je hem ingeknepen hebt de kabel gewoon niet gespannen staat en hem dus ook niet ontkoppeld. Anders bovenin stellen met de hendel of anders onder bij het blok. Weet niet precies hoe dit zit bij jouw quad.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

Vyrena schreef:Het kan ook zijn dat de kabel gewoon niet strak genoeg zit, dus als je hem ingeknepen hebt de kabel gewoon niet gespannen staat en hem dus ook niet ontkoppeld. Anders bovenin stellen met de hendel of anders onder bij het blok. Weet niet precies hoe dit zit bij jouw quad.
Dat is ook de reden dat ik in ieder geval de kabel ga vervangen, hij is namelijk zo uitgelubberd dat hij zelf op maximale afstelling de kabel nog niet strak trekt. Hopelijk is dat dan ook het enige probleem.

Ik verbaasde me alleen over het feit dat er voor zover ik na kan gaan geen veer meganisme aanwezig is die zorgt voor de terugslag van de koppeling als je de hendel los laat. Vandaar dat ik me af vroeg of dat wel klopte :)
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

De koppeling moet altijd teruggetrokken worden door de koppelingsveren. Maar heeft dat niet te maken met de kabel die niet goed is?
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

Heb net de kabel besteld, zal als ie binnen is eens kijken.

Maar heb zo toch wel een beetje het idee dat er iets met de koppeling aan het handje is, aangezien zonder kabel de koppeling hendel op het motorblok totaal niet veert maar in de stand blijft staan waar ik hem in zet.

Ben al online op de barossa/smc/kasea onderdelen websites aan het zoeken of ik uit kan vinden hoe die koppeling nu precies zitten moet, maar nog niet veel geluk.

Ik heb het idee dat wel eens nummer 8 zou kunnen zijn uit http://www.kaseaparts.com/index.php?cPath=27_151 deze lijst (het veertje wat voor de terug-slag van de koppeling moet zorgen. Iemand enig idee?

En bedankt voor de hulp zo ver! altijd jammer als dit soort dingen niet opgemerkt worden bij de verkoop maar ja..hij schakelde toen goed en nooit op gelet of de terug vering van de koppeling wel klopte.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Dat zit niet goed, open die handel.
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

Sja, motorblok uit elkaar halen gaat me toch een beetje ver. Alleen het veertje zou me denk ik nog wel lukken maar geen idee of de rest van de koppeling dan nog wel in orde is.

Misschien maar naar een echte quad garage brengen zodat ze de koppeling handel na kunnen kijken :?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Er zitten meerdere veren in. Misschien is de koppeling niet juist inelkaar gezet.
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

Nou helaas was het niet de koppelingskabel. Is toch iets in het motorblok niet goed, hij ontkoppelde helemaal nog niet, ook met de nieuwe kabel en toen ik er een beetje meer spanning op zette: pang. Nu is het palletje op het motorblok dus kapot.

Toch maar even samen met mijn collega, een oud automonteur, motorblokje openhalen om de koppelingsas na te kijken.

Wijze les voor vandaag: ook al is er bij de testrit noppes aan de hand en lijkt het allemaal netjes tijdens inspectie..wil nog niet zeggen dat het ook werkelijk allemaal op orde is :verymad:
kadettgsiboy
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door kadettgsiboy »

tivalus schreef:Nou helaas was het niet de koppelingskabel. Is toch iets in het motorblok niet goed, hij ontkoppelde helemaal nog niet, ook met de nieuwe kabel en toen ik er een beetje meer spanning op zette: pang. Nu is het palletje op het motorblok dus kapot.

Toch maar even samen met mijn collega, een oud automonteur, motorblokje openhalen om de koppelingsas na te kijken.

Wijze les voor vandaag: ook al is er bij de testrit noppes aan de hand en lijkt het allemaal netjes tijdens inspectie..wil nog niet zeggen dat het ook werkelijk allemaal op orde is :verymad:

en hoe is dit nu afgelopen?

ik heb ook zo een smc 170cc in gebruik :)

grts
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

heb ook een barossa chetaa 170 cc , en ik moet zeggen mij is 1 keer dat balletje over gegaan , toen nieuwen eraan gemaakt ,en toen geen last meer er van gehad.
en voor de rest ook nergens last van , aleen onderhoud wat elke quad heeft , is bij die betje meer . vooral als je 2de handskoopt .
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

Hallo!

Ik ben er nog niet mee bezig geweest aangezien ik een beetje druk ben geweest. Ik ga hopelijk in Juni een en ander fixen en weer lekker rijden.

En dan de vakantie bonus uitgeven aan nieuwe banden en velgen (zodat ie wat lekkerder rijd bij 80 KM/h) :crossercool:
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

Nou lijkt me een duidelijke zaak:

Afbeelding

Toch maar even nieuwe koppeling-as bestellen en dat proberen voordat ik verder met de koppelingsplaten ga klooien.
Plaats reactie