50cc ------>70 cc ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
smetshanzie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 23 mar, 2008 11:55

50cc ------>70 cc ?

Bericht door smetshanzie »

Hallo,

ik wou graag op mijn aeon revo 50cc quad een 70cc cillinder zetten, maar ik heb daar eigenlijk niet echt verstand van en mijn vraag is eigenlijk wat ik nog allemaal moet aanpassen voordat ik er dan op kan rijden.
bijvoorbeeld of ik de carburateur of sproeiers of ... moet veranderen/ afstellen. Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen kan ik beginnen met tunen ;)

mvg Hans
Gebruikersavatar
boss Adly
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 713
Lid geworden op: zo 21 okt, 2007 19:05
Locatie: 't Gat

Bericht door boss Adly »

Even zoeken en je had het zo gevonden

viewtopic.php?t=21471


Stap 1:

- Als eerste verwijder je al het kapwerk wat in de weg zit.
- Verwijder dan de uitlaat.
- Dan haal je de kap aan de rechterkant van je blok weg.
- Dan zie je over de cilinder ook een kap zitten, verwijder ook deze. (bij mij dan)

Okee nu ben je op het punt aangekomen dat je de gehele cilinder ziet zitten.

Stap 2:

- Draai nu de vier moeren los waarmee de cilinder vastzit.
- Verwijder de cilinderkop.
- Verwijder dan rustig de cilinder en ondersteun de zuiger.

Nu zie je de zuiger zitten aan de drijfstang (krukas).

- Neem een punttang en pak 2 pennetjes van de cir-clip in de zuiger vast.
- Knijp deze naar mekaar toe en verwijder de cir-clip.
- Druk nu de piston pen eruit.
- Nu kun je de zuiger eraf halen, en het naaldlager uit de drijfstang halen.
- Verwijder nu de voetpakking, en maak het cartervlak goed schoon.

Stap 3:

- Plaats de nieuwe voetpakking over de tapeinden.
- Plaats nu alvast de zuigerve(e)r(en) en 1 cir-clip in de zuiger.
- Plaats het nieuwe naaldlager dat bij de cilinderkit zit in de drijfstang.
- Houd nu de zuiger met de pistonpen door 1 oog bij de drijfstang en duw de pen langzaam door.
- Duw de pen door tot de cir-clip.
- Plaats nu met een goede punt-tang de andere cir-clip in de zuiger.

Stap 4:

- Pak nu de cilinder en smeer de cilinder wand met je vinger in met een klein beetje olie.
- Plaats nu de cilinder over het begin van de 4 tapeinden en pak met 1 hand de zuiger zo beet, dat je de zuigerveer mooi aandrukt.
- Schuif nu de cilinder over de zuiger heen. (als dit niet lukt, duw dan niet door, maar heb probeer het opnieuw.)

Stap 5:

- Pak nu de cilinderkop.
- Bij de sommige cilinders zit een aluminium pakking, en bij sommige een rubberen O-ring.

Aluminium pakking is gewoon over de tapeinden te schuiven en dan kan de kop geplaatst worden.
Bij een O-ring is er een gleuf in de kop aanwezig, hier valt de o-ring in.

- Plaats nu de cilinderkop.
- Draai de moeren op de tapeinden, en draai deze stevig "hand"vast.

Stap 6:

- Draai de bougie er weer in.
- Plaats alle koelkappen weer terug erop.
- En vergeet natuurlijk niet je uitlaat.
- Doe een scheutje olie bij de benzine.

Stap 7:

- Starten maar ! Denk er wel om! Rustig 160 km inrijden
viewtopic.php?t=21471
Groetjes thuis!

:D
quadaccessstreak
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 04 jan, 2008 10:43

Bericht door quadaccessstreak »

eey top jos.

ik heb ook net een 70cc op me quad gezet. maar je moet zoiezo ook nog je drukveer en rolletjes vervangen en miss ook je trekveren om beter te laten rijden. een grotere sproeier en miss andere caburateur, ik denk dat je ook een nieuwe uitlaat nodig hebt, om veel prestaties uit je cilinder te halen

Ik zou je best willen helpen alleen weet ik niet waar je woont. ik woon in middelharnis (zuid-holland)

en als dat allemaal gedaan is dan kan je gaan knallen. :punk:
ik naakt met carneval, ik leg me L*L in me nek en ik ga verkleed als benzinestation
Plaats reactie