Even zoeken en je had het zo gevonden
viewtopic.php?t=21471
Stap 1:
- Als eerste verwijder je al het kapwerk wat in de weg zit.
- Verwijder dan de uitlaat.
- Dan haal je de kap aan de rechterkant van je blok weg.
- Dan zie je over de cilinder ook een kap zitten, verwijder ook deze. (bij mij dan)
Okee nu ben je op het punt aangekomen dat je de gehele cilinder ziet zitten.
Stap 2:
- Draai nu de vier moeren los waarmee de cilinder vastzit.
- Verwijder de cilinderkop.
- Verwijder dan rustig de cilinder en ondersteun de zuiger.
Nu zie je de zuiger zitten aan de drijfstang (krukas).
- Neem een punttang en pak 2 pennetjes van de cir-clip in de zuiger vast.
- Knijp deze naar mekaar toe en verwijder de cir-clip.
- Druk nu de piston pen eruit.
- Nu kun je de zuiger eraf halen, en het naaldlager uit de drijfstang halen.
- Verwijder nu de voetpakking, en maak het cartervlak goed schoon.
Stap 3:
- Plaats de nieuwe voetpakking over de tapeinden.
- Plaats nu alvast de zuigerve(e)r(en) en 1 cir-clip in de zuiger.
- Plaats het nieuwe naaldlager dat bij de cilinderkit zit in de drijfstang.
- Houd nu de zuiger met de pistonpen door 1 oog bij de drijfstang en duw de pen langzaam door.
- Duw de pen door tot de cir-clip.
- Plaats nu met een goede punt-tang de andere cir-clip in de zuiger.
Stap 4:
- Pak nu de cilinder en smeer de cilinder wand met je vinger in met een klein beetje olie.
- Plaats nu de cilinder over het begin van de 4 tapeinden en pak met 1 hand de zuiger zo beet, dat je de zuigerveer mooi aandrukt.
- Schuif nu de cilinder over de zuiger heen. (als dit niet lukt, duw dan niet door, maar heb probeer het opnieuw.)
Stap 5:
- Pak nu de cilinderkop.
- Bij de sommige cilinders zit een aluminium pakking, en bij sommige een rubberen O-ring.
Aluminium pakking is gewoon over de tapeinden te schuiven en dan kan de kop geplaatst worden.
Bij een O-ring is er een gleuf in de kop aanwezig, hier valt de o-ring in.
- Plaats nu de cilinderkop.
- Draai de moeren op de tapeinden, en draai deze stevig "hand"vast.
Stap 6:
- Draai de bougie er weer in.
- Plaats alle koelkappen weer terug erop.
- En vergeet natuurlijk niet je uitlaat.
- Doe een scheutje olie bij de benzine.
Stap 7:
- Starten maar ! Denk er wel om! Rustig 160 km inrijden
viewtopic.php?t=21471