bochtenwerk, tegenhangen?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
djgod
Toeschouwer
Toeschouwer

bochtenwerk, tegenhangen?

Bericht door djgod »

ik heb sinds pas een quad. maar nu vroeg ik me af hoe in een bocht te moeten sturen zodat ie niet kantelt. (rotondes, scherpe bochten)
Is het zo dat je je juist in tegengestelde richting moet gaan hangen als waar je heen stuurt. (om kantelen te voorkomen)?
want ik neem aan dat als je een rotonde neemt met redelijke hoge snelheid en je hangt mee naar de kant waar je heen stuurt dat ie dan nog eerder omgaat?!

groet
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Euhm als je een bocht naar links neemt, ga je ook naar links hangen op de quad om hem aan die kant zwaarder te maken tegen het omkantelen... Lijkt me toch logisch!
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

altijd naar de binnenkant vn de bocht, middelpunt vliedende kracht gaat naat buiten en die moet je net tegenwerken, je kan ook gewoon de snelheid wat minderen als je nog niet vertrouwd bent met de quad .

grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Ik ben het helemaal met bovenstaande reacties eens! :knikduim:
Ik heb nooit echt nagedacht over het hangen en waar je moet gaan zitten, dat deed ik vanzelf al wel goed!

Als je tegenstuurt, dan moet je niet naar de kant hangen waarheen je stuurt :afgestudeerd: :p , maar ik denk dat tegensturen voor jou op de weg niet nodig is.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Dat voel je normaal gezien vanzelf wel. Het is een natuurlijke reactie om naar de juiste kant te verplaatsen, anders voelt je quad in de bochten absoluut niet stabiel aan. Ik heb er in ieder geval nooit bij moeten nadenken.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ik heb er ook nooit moeten bij nadenken

maar heb nogal gehoordt van mensen die van een moto komen, er wel eens problemen mee hebben omdat je een andere rijstijl moet aannemen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Haha dat klopt ja, als je een quad gewend bent en je stapt op de motor van je neef dan moet je toch wel een geheel andere rijstijl aannemen :oops: Maar als het hier andersom is, zou ik aanraden eerst eens een tijdje op een open (industrie-)terrein rondjes te oefenen. Dan komt dat gevoel vanzelf wel.
Quadracer 74
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Quadracer 74 »

Voorbeeldje van mij hoe je er moet naasthangen:
Afbeelding

Heheh, kvind het wel een mooie foto en toepasselijk in deze topic :crossercool:
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
Plaats reactie