Quad wil niet meer starten

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
g.vdijk
Toeschouwer
Toeschouwer

Quad wil niet meer starten

Bericht door g.vdijk »

Hallo,

Ik heb een probleem. Mijn quad wil niet meer starten. Ik had al een poosje last van heel slecht starten, moest de elektrische en kick gebruiken om hem aan te krijgen. Na een paar weken wou hij helemaal niet meer aan. Ik wou kijken naar de bougie. dus haalde de dop eraf en toen stond ik met alleen de dop in de handen. de bougiedop was van de bougiekabel af. nadat ik deze er weer ingedraaid heb vonkt de bougie weer goed. maar toen de bougie weer in de cilinder zat, dop erop proberen te starten. Wil het niet meer aan. Heb accu al paar keer helemaal leeggetrokken. Vanavond was ik nog even bezig, als ik aan het kicken ben en ik geef geen gas gebeurt er niets.. als ik ga kicken en ik geef half gas begint hij al iets meer geluid te maken alsof hij wel aan wil. en als ik ga kicken met volgas maakt hij nog meer geluid of hij wil gaan lopen, maar hij wil net niet gaan lopen. lijkt net alsof hij niet genoeg druk kan opbouwen ofzo.. weet niet echt hoe ik het moet beschrijven.
Benzine krijgt hij trouwens wel gewoon want de bougie is gewoon nat. en na een hele poos starten, komt het de uitlaat uit.

met de compressie is naar mijn weten ook niets mis mee.. accu was bijna leeg.. met de bougie er uit, kon hij de zuiger nog wel in beweging brengen. maar met bougie erin kon de accu het niet meer hebben.

Er werd mij aangeraden te kijken naar het membraam..
ik heb het losgehaald.. bekeken.. er is niets afgebroken. als je heel goed kijkt zie je heel ietsies licht, maar als ik er op zuig hoef ik er weinig moeite voor te doen.. tis niet dat ik hem vacuum krijg. verder alles bekeken, hij vonkt.. hij krijgt benzine en als ik me duim op gat van de bougie zit zit er duidelijk druk op als ik start. kabelboom is ook niet mis mee.. ik zou het niet meer weten, waarom komt de benzine door de vonk niet tot ontbranding?

Het gaat om een adly rs50. met chromen technigas uitlaat.
sproeier 85.

Wie weet waar het aanligt?

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt.
g.vdijk.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

ik zou een klein stukje van die bougiekabel afsnijden, volgens mij maakt die slecht contact daar.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

of nieuwe bougie steken,het is niet omdat ze vonkt dat ze goed is...
anders is proberen met quickstarter.
en benzine chekken,kan water inzitten, of diesel :p
g.vdijk
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door g.vdijk »

ik zal zo spoedig mogelijk nieuwe bougie proberen.. en de benzine eens veranderen.. wie weet levert het wat op!

Bedankt voor de reacties!

v Dijk.

Edit:

okee... ik heb het gevonden, cilinder en de rest is kapot.

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties..!..!

v Dijk.
Plaats reactie