banshee afstellen (7-8000 rpm stationair!)
banshee afstellen (7-8000 rpm stationair!)
Na een jaar heb ik eindelijk mijn banshee weer werkend gekregen.
ding had een jaar niet gelopen, dus met een beetje easy start 2-3 keer bleef ie wel lopen. daarna on ik hem vanzelf starten. het enige probleem is dat ie al bij stationair veeeeeel te hogen toeren draait, ik schat op het moment 7-8000 rpm).
hoe stel ik dit behoorlijk af tot op..nouja veel lager!?
Bas
ding had een jaar niet gelopen, dus met een beetje easy start 2-3 keer bleef ie wel lopen. daarna on ik hem vanzelf starten. het enige probleem is dat ie al bij stationair veeeeeel te hogen toeren draait, ik schat op het moment 7-8000 rpm).
hoe stel ik dit behoorlijk af tot op..nouja veel lager!?
Bas
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
-
- Pro Quadrider
als er niets aan veranderd is zou hij dit normaal niet mogen doen , mss door lang stil te staan is de gaskabel of bus van je carbu wat schroef en blijft het een beetje hangen , normaal gezien als je een beetje gereden hebt zal dit moeten voorbij zijn ... easy start is trouwens ook niet gezond niet goed voor de dichtingen meen ik ergens gelezen te hebben
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
heeft er benzine in gezeten toen hij stil stond?
zo ja.
haal je carb eronder uit en maak hem maar eens goed schoon.
daarna ga je naar de brommer boer en haal je daar een flesje ( hun weten denk ik wel welke : kom ff nii op de naam: )
dit is bedoeld om de motor+ slangen en carb enz te cleane. dit helpt super.
maar controlleer ook maar eens je gaskabel.
zo ja.
haal je carb eronder uit en maak hem maar eens goed schoon.
daarna ga je naar de brommer boer en haal je daar een flesje ( hun weten denk ik wel welke : kom ff nii op de naam: )
dit is bedoeld om de motor+ slangen en carb enz te cleane. dit helpt super.
maar controlleer ook maar eens je gaskabel.
afstellen van de banshee
Ik heb vorig jaar mijn banshee laten herstellen aan de ontsteking bij een quadwinkel waar ik de naam niet van ga noemen, hij zou daar ook afgesteld zijn, nu als hij stationair draait heb ik het idee dat de rechtse cilinder geen ontsteking geeft en als je gas geeft dan plots wel mee lawaai en rook maakt, regelmatig ploft hij ook achterna, als de choke opstaat draait die wel mee, zichtbaar rook dus, choke af mindert dat en enkel als je rijdt en hem laat werken (trekken) dan hoor je dat die meewerkt, ik zou graag hem zelf eens proberen af te stellen maar zou niet weten hoe ik daar aan moet beginnen. is het mogelijk voor een kleine uitleg of een link waar ik dat kan vinden? alvast bedankt
Re: afstellen van de banshee
bedoeld ge een link om de carb af te stellen?
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 64&start=0
Dat u andere cilinder niet mee werkt kan vanalles zijn volgens mij..aan de ontsteking zelf, bougie, bougiekabel,...
Carb afstellen bij een banshee is wel een rotwerkske hoor, ik ben nu al 4 of 5 avonden bezig aan mijne
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 64&start=0
Dat u andere cilinder niet mee werkt kan vanalles zijn volgens mij..aan de ontsteking zelf, bougie, bougiekabel,...
Carb afstellen bij een banshee is wel een rotwerkske hoor, ik ben nu al 4 of 5 avonden bezig aan mijne
Om een idee te krijgen, als je het zadel eraf neemt heb je de twee gaskleppen, als je die volledig dicht draait(rechts), hoeveel draaikes heb je die terug open gedraaid? misschien is dat minder van belang die gaskleppen, maar belangrijker die vijsjes aan de carburator zelf zeker, ik heb die eens dicht gedraaid(rechts) en dan één draai(360°) terug open gezet, die zullen misschien belangrijker zijn, in ieder geval kijk ik de kabels is na, t'is wel verwonderlijk als ik de choke optrek hij direct mee actief draait en als ik optrek. ik maak me enkel zorgen als hij zo achterna ploft dat ik mijn uitlaat daarmee zou kunnen beschadigen(fmf-uitlaat), heb jij voorts nog extra's op je banshee? Ik heb verschillende vrienden die met de raptor600 al reden maar blijven mijn sheeke een nijtig ding vinden, altijd kicken als je daarmee rijdt, mijn mening natuurlijk! Bonne chance met je afstelling, draait hij nog of sputtert hij als je rijdt? groeten