Hallo,
Allereerst ter introductie:
Mijn naam is Paul, sinds aug. 2005 woonachtig in Portugal en sinds januari 2008 de eigenaar van twee Shineray XY250STXE EEC ATV's. Aangeschaft in NL, op transport naar Portugal gezet en, tot nu toe ;-> , tevreden over het gebruikte materiaal en de werking van alles.
Misschien dat ik (en met mij alle andere berijders van Chinese ATV's) de mening over deze machines op dit forum kan doen ombuigen -> heb een beetje het idee dat andere bezitters van chinees spul zich een beetje schamen ofzo want ze laten weinig van zich horen.
Nu wat er speelt (heb op het forum hier niets over kunnen vinden):
De Portugese douane wil, voordat zij hun deel van de formaliteiten rondom het op kenteken zetten van de ATV's willen afronden, een verklaring van de NL douane zien waarin staat dat de ATV's in NL zijn binnengekomen.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt (met b.v. een atv uit Duitsland die in NL of B op kenteken gezet is) ?
Enig idee welk loket bij de NL douane hier iets in bij kan dragen ?
Ben benieuwd !?
Gegroet, Paul
Importverklaring douane om kenteken aan te vragen
-
- Toeschouwer
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Hallo Paul,
Voor het rijden met een moto4 op de openbare weg heb je in Portugal een motorrijbewijs nodig. Heb je die?
Nog even over die chinese quads. Ze zullen zeker goed zijn waar je ze voor gebruik maar als je daar in het mooie noorden van Portugal echt de omgeving wilt verkennen kan ik je verzekeren dat je na 1 jaar je chineesjes inruil voor twee japanners om eens echt lekker te kunnen boenderen.
Als je ze dan in Portugal koopt krijg je gelijk je kenteken erbij zonder gedoe. Ik zou het wel weten als ik jou was.
Voor het rijden met een moto4 op de openbare weg heb je in Portugal een motorrijbewijs nodig. Heb je die?
Nog even over die chinese quads. Ze zullen zeker goed zijn waar je ze voor gebruik maar als je daar in het mooie noorden van Portugal echt de omgeving wilt verkennen kan ik je verzekeren dat je na 1 jaar je chineesjes inruil voor twee japanners om eens echt lekker te kunnen boenderen.
Als je ze dan in Portugal koopt krijg je gelijk je kenteken erbij zonder gedoe. Ik zou het wel weten als ik jou was.