yfz 450
yfz 450
Een YFZ 450:
Doel: We gaan hem gebruiken voor 70% baan en 30% offroad. Er gaat een meisje mee rijden. Het is de bedoeling er een hele tijd mee te doen. We hadden al gedacht aan een suzuki 400 maar kdenk dat je dat na enkele maanden beu bent.
OK, er is wat meer onderhoud aan dan een suzuki 400. Elk jaar piston en nog wat prulletjes vervangen is een must.
Kdenk dat je met een yfz 450 wel goed zit als je hem goed onderhoud. Het is denk ik ook een speelse quad die je niet al te snel beu zal zijn.
Wat denken jullie? Voor- / nadelen?
Doel: We gaan hem gebruiken voor 70% baan en 30% offroad. Er gaat een meisje mee rijden. Het is de bedoeling er een hele tijd mee te doen. We hadden al gedacht aan een suzuki 400 maar kdenk dat je dat na enkele maanden beu bent.
OK, er is wat meer onderhoud aan dan een suzuki 400. Elk jaar piston en nog wat prulletjes vervangen is een must.
Kdenk dat je met een yfz 450 wel goed zit als je hem goed onderhoud. Het is denk ik ook een speelse quad die je niet al te snel beu zal zijn.
Wat denken jullie? Voor- / nadelen?
tis geen nieuwe tis een occazie die we op het oog hebbenL crosser schreef:joa het zal een goeie quad zijn hoor, maar als ik zie waar je hem voor wilt gebruiken denk ik dat je beter een 700 kunt pakken is qua prijs toch in de zelfde range en hij heeft een achteruit en is wat rustiger voor op de baan
70% baan vind ik YFZ verkeerde keuze.
En de dame mag wel haar op de tanden hebben om er veilig mee te rijden.
YFZ is veel te agressief kwa powerband op de baan vind ik.
KFX/Z400 was in mijn optiek beter geweest om te beginnen.
Anders een Raptor.
En de dame mag wel haar op de tanden hebben om er veilig mee te rijden.
YFZ is veel te agressief kwa powerband op de baan vind ik.
KFX/Z400 was in mijn optiek beter geweest om te beginnen.
Anders een Raptor.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ik volg de mening van Teun.
Als je zoveel op de baan rijdt is een YFZ geen goeie keuze. ongeacht of er een dame mee gaat rijden of niet.
Kies dan voor een raptor700 ofzo, maar een Z400 of kawa ga je zeker niet snel beu zijn.
Ik heb een Z400 gehad, en ik ben uiteindelijk omgeschakeld omdat ik teveel stukken had aan de 400 (eigen schuld, bigbore kit, enz...), anders reed ik er nu nog mee.
Ik heb ook enkele maanden een YFZ gehad, maar deze rijd écht niet fijn op de baan. De powercurve is daar te aggresief voor, het is moeilijk om je gas te doseren en "rustig" daarmee te rijden.
Zoek je een quad die toch iets meer geeft als de Z400, denkt dan eventueel eens aan de LTR450. Hier rijd ik nu mee, en deze heeft power te over, en is toch vrij goed berijdbaar op de openbare weg.
Als je zoveel op de baan rijdt is een YFZ geen goeie keuze. ongeacht of er een dame mee gaat rijden of niet.
Kies dan voor een raptor700 ofzo, maar een Z400 of kawa ga je zeker niet snel beu zijn.
Ik heb een Z400 gehad, en ik ben uiteindelijk omgeschakeld omdat ik teveel stukken had aan de 400 (eigen schuld, bigbore kit, enz...), anders reed ik er nu nog mee.
Ik heb ook enkele maanden een YFZ gehad, maar deze rijd écht niet fijn op de baan. De powercurve is daar te aggresief voor, het is moeilijk om je gas te doseren en "rustig" daarmee te rijden.
Zoek je een quad die toch iets meer geeft als de Z400, denkt dan eventueel eens aan de LTR450. Hier rijd ik nu mee, en deze heeft power te over, en is toch vrij goed berijdbaar op de openbare weg.
LTR450 heb ik ook over nagedacht. Deze heeft net ietsje meer vermogen dan de yamaha denk ik.AlfA schreef:Ik volg de mening van Teun.
Als je zoveel op de baan rijdt is een YFZ geen goeie keuze. ongeacht of er een dame mee gaat rijden of niet.
Kies dan voor een raptor700 ofzo, maar een Z400 of kawa ga je zeker niet snel beu zijn.
Ik heb een Z400 gehad, en ik ben uiteindelijk omgeschakeld omdat ik teveel stukken had aan de 400 (eigen schuld, bigbore kit, enz...), anders reed ik er nu nog mee.
Ik heb ook enkele maanden een YFZ gehad, maar deze rijd écht niet fijn op de baan. De powercurve is daar te aggresief voor, het is moeilijk om je gas te doseren en "rustig" daarmee te rijden.
Zoek je een quad die toch iets meer geeft als de Z400, denkt dan eventueel eens aan de LTR450. Hier rijd ik nu mee, en deze heeft power te over, en is toch vrij goed berijdbaar op de openbare weg.
Ook wat mij tegenhoud bij de LTR450 is dat deze ook net iets meer onderhoud vraagt. Sneller piston vervangen enz. enz. . Ook het gekende probleem met versnellingsbak, is wel simpel met verstevigingske op te lossen.
Kdenk dat de yfz450 en ltr450 ook een beetje op dezelfde lijn zitten kwa power en berijdbaarheid op de baan. Of ben ik mis?
-
- Quadrider
- Berichten: 360
- Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
- Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer
ik volg de mede quadrijders die hiervoor al hebben gereageerd.daarbij kan ik je ook nog vertellen dat ik hier eens een gesprek over heb gehad met Ton Maessen.die raad het iedereen af.sterker nog,hij wil zelfs geen 450 verkopen aan mensen die hem voor de baan gaan gebruiken.hij vertelde ook dat de 450 die hij had verkocht voor op de baan,hij 9 van de 10 quads binnen heeft gehad met motorische stukken.deze quad is daar volgens hem gewoon niet voor geschikt.het lang op dezelfde (hoge) toeren rijden
is een slijtage slag voor de motor.daarbij vindt ik persoonlijk dat deze quad te agressief is voor op de weg.een leuke 2de handse 700 heb je voor net zoveel geldt.en hier is veel minder onderhoud aan gemoeid.daarbij doet hij niet (veel)onder voor de 450.maar hier ligt de powerband heel anders.dus kun je hem beter voorspellen wat hij doet en gaat doen.
mvg fastrogeke
is een slijtage slag voor de motor.daarbij vindt ik persoonlijk dat deze quad te agressief is voor op de weg.een leuke 2de handse 700 heb je voor net zoveel geldt.en hier is veel minder onderhoud aan gemoeid.daarbij doet hij niet (veel)onder voor de 450.maar hier ligt de powerband heel anders.dus kun je hem beter voorspellen wat hij doet en gaat doen.
mvg fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
Ik denk dat een Raptor 700 sneller is op de baan dan een YFZ.
Heeft veel meer koppel om de hoge weerstand van de baanbanden te compenseren.
Maar dat is maar een gedachte weet het niet zeker.
In ieder geval minder onderhoud.
Heeft veel meer koppel om de hoge weerstand van de baanbanden te compenseren.
Maar dat is maar een gedachte weet het niet zeker.
In ieder geval minder onderhoud.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrider
- Berichten: 360
- Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
- Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer
ik rijd met beidde quads.en deze zijn allebei iets gekieteld.op de baan zullen ze zeker niet voor elkaar onder doen.en verwacht dat ook in orginele staat.op crossparcour zal dat anders zijn.dan rij ik toch liever met de yfz
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
LTR is iets minder aggressief, beter te doseren, dus prettiger om te rijden op de baan.
Het klopt, meer onderhoud als doorsnee quad, maar dat mag geen probleem zijn.
Ik ga bijna alk weekend toeren over de baan (want mijn LTR wordt tegenwoordig alleen nog op de baan gebruikt), vervang meestal om de 3-4 weken de olie en oliefilter.
Bij 85 uren is de motor open geweest om dat verstevigings stuk te zetten, toen hebben we de piston gecontroleerd, en deze was nog perfect in orde. Na ongeveer 130-140 uren heb ik de piston toch vergangen, Nu zag je wel sporen van slijtage, maar het was nog altijd geen probleemgeval. De piston heb ik bewaard, om eventuele sceptici te overtuigen
Het klopt, meer onderhoud als doorsnee quad, maar dat mag geen probleem zijn.
Ik ga bijna alk weekend toeren over de baan (want mijn LTR wordt tegenwoordig alleen nog op de baan gebruikt), vervang meestal om de 3-4 weken de olie en oliefilter.
Bij 85 uren is de motor open geweest om dat verstevigings stuk te zetten, toen hebben we de piston gecontroleerd, en deze was nog perfect in orde. Na ongeveer 130-140 uren heb ik de piston toch vergangen, Nu zag je wel sporen van slijtage, maar het was nog altijd geen probleemgeval. De piston heb ik bewaard, om eventuele sceptici te overtuigen
ik heb 1 jaar met een lt 400 gereden voor men plezier op de baan offroad en op parcour diegene die zegge da deze quad nie genoeg power heeft weet nie wa hij zegt vrees ik is ne superquad qua motor nie verslijtbaar ik heb hem nu wel te koop gezet
ik heb nu een ltr 450 gekocht enkel nog voor op parcour
en die yamaha die je op foto op het oog hebt is bij motosdave
ik heb nu een ltr 450 gekocht enkel nog voor op parcour
en die yamaha die je op foto op het oog hebt is bij motosdave
@JR : rijstijl is vanalles wat, met die piston is ook mee gecrost, Erasmusweekend, 2x DQT quadweekend, enz..
Maar 't meeste over de baan, ritjes tegen 70-80, tss de 100-200km per keer, op de rechte stukken werd er soms wel goed doorgereden , zodat ik toch wel serieus wat stukken volgas heb gereden, elke rit. Ook rij ik regelmatig met passagier achterop, dus ik heb er zowat alles mee gedaan
Maar 't meeste over de baan, ritjes tegen 70-80, tss de 100-200km per keer, op de rechte stukken werd er soms wel goed doorgereden , zodat ik toch wel serieus wat stukken volgas heb gereden, elke rit. Ook rij ik regelmatig met passagier achterop, dus ik heb er zowat alles mee gedaan