Hey,
Ik heb nu een kleine 2 maanden een yfz450 Yamaha.
Na wat rond lezen op de forum blijkt hier echter veel onderhoud aan te zijn en niet echt geschikt voor de baan?
Ze hebben me gezegd gehad dat ik na een 1500 km de quad op onderhoud moest doen en niet veel werk zou inhouden.
Na wat lezen zie ik dat na 100u een nieuwe piston moet gestoken worden?
Wat zou me dan een eerst volgend onderhoud gaan kosten?
Of is deze 100uren vooral toepasselijk bij de cross?
Blijkbaar had ik me toch wat meer moeten informeren over ht type quad dat ik heb gekocht en voor welke omstandigheden ik hem ga gebruiken.
Ik vind dat deze quad echt wel goed rijdt en heb geen klachten hierover, is zeer snel in optrekken.
Voor lange afstanden aan een redelijke hoge snelheid heb ik soms toch mijn twijfels en
krijg hem soms moeilijk naar een lagere versnelling?
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Greetz
YFZ 450
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
zo een 450 is eigenlijk meer voor de cross ja
heeft veel meer onderhoud nodig dan een raptor 700
ik zou andere tandwielen steken waardoor de topsnelheid stijgt en je in lagere toeren kunt rijden bij lagere snelheden
die 100 uren is vooral voor de cross denk ik je kunt alles eens laten controleren op 100 u in een garage die zullen dan zien of het nodig is of niet
eerste onderhoud op 1500 km ? het eerste van mijne 700 hebben ze op 500 km gedaan en de rest om de 2000 km zo hebben ze mij aangeraden
je gebruikt toch steeds uw koppeling als je schakeld ? Ik ken er die zonder koppeling schakelen ( dat gaat goed zeggen ze dan, veel sneller ) sneller kapot ja
heeft veel meer onderhoud nodig dan een raptor 700
ik zou andere tandwielen steken waardoor de topsnelheid stijgt en je in lagere toeren kunt rijden bij lagere snelheden
die 100 uren is vooral voor de cross denk ik je kunt alles eens laten controleren op 100 u in een garage die zullen dan zien of het nodig is of niet
eerste onderhoud op 1500 km ? het eerste van mijne 700 hebben ze op 500 km gedaan en de rest om de 2000 km zo hebben ze mij aangeraden
je gebruikt toch steeds uw koppeling als je schakeld ? Ik ken er die zonder koppeling schakelen ( dat gaat goed zeggen ze dan, veel sneller ) sneller kapot ja
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Ik gebruik altijd mijn koppeling.
Ik heb ook al wel gehoord dat er veel zijn die de koppeling niet gebruiken, voor de cross, OK.
Maar voor op de baan als je de tijd hebt om de koppeling te gebruiken... Waarom niet !
Zal hem eens binnen doen en het eens navragen.
Heb nog tot eind dit jaar garantie, want mijn pinkers doen het ook niet meer zoals het zou moeten, bij laag toerental wel maar bij hoger blijven
ze continu branden.
Het zou ook wel wat zot zijn om deze te verkopen en een raptor 700 ofzo aan te schaffen hé?
Volgende week ga ik met een paar vrienden eens rijden, zij hebben een raptor. zal dan eens vergelijken.
Nog iemand suggesties om ergens te rijden?
Greetz
Ik heb ook al wel gehoord dat er veel zijn die de koppeling niet gebruiken, voor de cross, OK.
Maar voor op de baan als je de tijd hebt om de koppeling te gebruiken... Waarom niet !
Zal hem eens binnen doen en het eens navragen.
Heb nog tot eind dit jaar garantie, want mijn pinkers doen het ook niet meer zoals het zou moeten, bij laag toerental wel maar bij hoger blijven
ze continu branden.
Het zou ook wel wat zot zijn om deze te verkopen en een raptor 700 ofzo aan te schaffen hé?
Volgende week ga ik met een paar vrienden eens rijden, zij hebben een raptor. zal dan eens vergelijken.
Nog iemand suggesties om ergens te rijden?
Greetz
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
-
- Quadrider
- Berichten: 360
- Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
- Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer
Hoi. De 30 uur die Yamaha voorschrijft zijn als het goed is crossbaan uren. Als je er mee de openbare weg rijd denk ik dat dat je je zuiger wel eerder mag controleren. Op de crossbaan rij je veel afwisselende hoge toeren. Op de openbare weg rij je meestal dezelfde toeren, hoog danwel laag. Hier slijt de motor harder van dan constant afwisselend toerengebied rijden. Wat ik gehoord heb van een 450 expert is dat als je rijd met hogere toeren niet moet gaan afremmen op de motor. Hierdoor ga je de motor over zijn toeren jagen. Maar moet er wel bij zeggen dat het er ook aan ligt hoe jezelf met de quad omgaat. Goed warm laat draaien en regelmatig de olie(filter) controleren en vervangen en het luchtfilter regelmatig schoonmaken.yamahakoppel schreef:30 uur
dit wil dus in baan kilometers zeggen 2500 à 3000 km
Sommige mensen raden het af om met de 450 op de weg te rijden, sommige zeggen dat het geen kwaad kan.
Zelf rijd ik met beidde quads. Een 700 voor op de openbare weg en een 450 voor de cross. beidde quads doen niet voor elkaar onder.
mvg fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage