luchtfilter bij banshee + nieuwe vraag dynojet kit

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

luchtfilter bij banshee + nieuwe vraag dynojet kit

Bericht door JdmhatchR »

Hallow

ik ben men originele luchtfilter aan het vervangen door een sportluchtfilter..
Nu heb ik een vraagske...
Kan ik met een open luchtfilterbak rijden?Mits er een jetting op de carbs wordt gedaan natuurlijk...

Deze vraag stel ik omdat als je de foto bekijkt, zie je het geraamte van de originele filter, van dat geraamte heb ik alleen die voorste ring nodig om men kelk op te zetten...maar zonder de deksel van de luchtfilter bak sluit deze niet goed aan (opening), hij houd dus niet echt op zen plaats. Kan ik daar gewoon een boutje inzetten zodat deze wel goed aansluit?

foto
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij kan dit geen kwaad om er een boutje in te draaien (om goed aan te sluiten), maar ik wil toch zeker zijn :mrgreen:
Sorry voor de lange uitleg, ik hoop dat het wat duidelijk is :wink:
Laatst gewijzigd door JdmhatchR op do 08 mei, 2008 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Je kan ook als je het deksel er niet terug op wil zetten er gewoon gaten in maken om extra lucht aan te zuigen maar dan behoud je toch de steun om de luchtfilter op z'n plaats te houden.
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

Mika schreef:Je kan ook als je het deksel er niet terug op wil zetten er gewoon gaten in maken om extra lucht aan te zuigen maar dan behoud je toch de steun om de luchtfilter op z'n plaats te houden.
tja ik hou men deksel liever gans natuurlijk...
Met open bak maakt het echt een super geluid, daarmee dat ik ook liefst zonder het deksel rijd

Nieuwe vraag :oops:

Bij een dynojet kit zitten er dus ook andere naalden...wat is het verschil tegenover de standaard naalden?
sven80
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door sven80 »

waarom koop je niet gewoon apparte 2 K&N kelk-filters ? dat staat super en zonder bak rijden kan... die lui op banshee HQ rijden allemaal in de duinen volle bak zand en geen bak dusja denk niet dat het echt kwaad kan dan mits je de filters regelmatig zuiver maakt :)

een VB van zo een duinen-cruiser zonder die lompe bak en met mooie K&N-kelkjes met zwarte hoes over
Afbeelding

FF offtopic, weet je wat ik me dan afvraag... wat heeft die dan met dat koelvloeistof reservoir gedaan wat daar normaal ook achteraan zit en de stroomregelaar enzo zitten daar toch ook waar heeft die dat allemaal gestopt ? :p wel vet zo !
waar een weg is, is een weelie
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Ik denk als je met die 2 aparte luchtfilters van k&n gaat crossen in de modder enzo.. ( dan denk ik vooral aan water )
dat je banshee het niet lang zal uithouden. Als die carburators water zuigen i.p.v. lucht zal je banshee onmiddelijk uitvallen.
In het beste geval moet je enkel je luchtfilter(s) kuisen en je carbu eens uitspoelen. Maar water in je cilinder door de carbu's kan ook heel je banshee naar de kl*te helpen !
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
jep
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door jep »

Afbeelding
Als je zonder deksel wilt rijden is dit een goed filter met houder sluit perfect af
Je org filter gaat vaak bij de aansluiting in je bak lekken en vuil doorlaaten
Dit filter kan je met en zonder deksel rijden
Zonder deksel maakt hij wel een bak herrie meer is leuk maar gaat op den duur verveelen(bij mij)
yamaha of toch een can-am
Plaats reactie