Gebruikte grizzly 660 gekocht, een paar vragen.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
mister@
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 mei, 2008 21:24

Gebruikte grizzly 660 gekocht, een paar vragen.

Bericht door mister@ »

Hallo allemaal.
Gisteren heb ik een gebruikte yamaha grizzly 660 uit 2005 gekocht. De quad heeft 4200 km gelopen (258 uur)
Nu heb ik hier nog een paar vragen over. Als ik naar rechts draai hoor ik rechts achter een tikkend/ratelend geluid. Lijkt alsof het het diffrentieel is (de rubbers om de assen enzo zijn nog heel). Iemand een idee of dit kwaad kan?

Hebben de assen enzo nog speciaal onderhoud nodig? En zijn er, op het water, olie en lucht (filters) na nog andere dingen die ik in de gaten moet houden?

De quad heeft 4200 km gelopen, is dit veel voor een grizzly 660? ik weet niet in hoeverre dit vergelijkbaar met auto's is. Hoeveel zou die nog kunnen lopen, we gaan er zuinig mee om en spuiten na het werk meteen af. Wordt niet in diep water ofzo mee gereden, alleen in de wei of in het zand (paarden bak) en een beetje op de weg.
Ik heb de quad bij een dealer aangekocht. Quad loopt verder goed, starten en onmiddelijk lopen.

groeten,
mister@
Laatst gewijzigd door mister@ op zo 18 mei, 2008 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
smevie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 05 jul, 2006 22:32

Bericht door smevie »

als je hem bij een dealer heb gekocht zou ik hem even binnen doen om is naar dat
geluid te laten kijken zou in garantie moeten opgelost worden :quad:
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

mister@

4.200 km is eigenlijk niets voor zo een Grizzly of zelfs een andere quad. Het is enkel natuurlijk de vraag of een quad steeds mooi zijn onderhoud heeft gehad en in welke omstandigheden hij gebruikt is. Natuurlijk komt er nog eens bij dat ge bij een tweedehands aankoop een beetje geluk moet hebben het blijft tenslotte mechaniek.

Ik heb mijne ook tweedehands gekocht en had meer km dan die van u en hij rijd perfect en zonder ook maar een enkel probleem. Geen abnormaal olieverbruik, geen bijgeluiden enz...

Maar aangezien ge hem bij een dealer gekocht hebt mag het al helemaal geen probleem zijn indien er iets mis zou zijn met uw quad.

Het geluid dat ge hoort kan idd van een as of uw diff komen of het kan waarschijnlijk ook een wiellager of zo zijn.

Dus ik zou zeggen gewoonweg niet uitstellen en dadelijk terug naar die dealer om hem het probleem te melden en ik veronderstel dat dit dan ook wel onder garantie hersteld zal worden.

Voor de rest wens ik u veel rijplezier met uw Grizzly. Het zijn fijne en degelijke quads waarvan ge enorm veel rijplezier gaat hebben eens dat ge echt gewoon zijt en zijn mogelijkheden kent :wink:
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

lawaai achter is wss roulement / steekas...

bij dealer gekocht is wettelijk 1 j garantie op motor en aandrijflijn ;)
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
mister@
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 mei, 2008 21:24

Bericht door mister@ »

Volgens de dealer is dat tikkende geluid rechts achter bij een bocht naar rechts te wijten aan het feit dat er bredere banden dan de standaard banden onder zitten. Ik heb er mijn twijfels bij of dat echt de oorzaak is, weten jullie of dit wel de oorzaak zou kunnen zijn?
Verder ziet het blok er een beetje roestachtig uit, kan dit kwaad? Verder zitten de 'gaatjes' in de radiator haast dicht, maar volgens de dealer kan dit geen kwaad, ik heb hier toch mijn twijfels bij, het ziet er niet goed uit in ieder geval. Ook vroeg ik me het volgende af: de dealer vertelde dat de grizzly uit 2005 komt, maar in de velgen van de banden staat: 11 06 03 die 03 is toch het bouwjaar, dus 2003? Op het serienummer staat het volgende: ...03... Die 03 in het midden van het serie nummer staat volgens mij ook voor het bouwjaar, kan iemand dit bevestigen? Ik heb de quad iets meer dan 3 weken geleden gekocht, maar hij is al twee keer terug gegaan doordat er dingen aan mankeerden, ik zit er nu aan te denken hem om te ruilen voor een ander. Heeft iemand nog advies? Zoals eerder gezegd, ziet het blok er een soort van roestachtig uit (niet echt roest denk ik, maar wel erg aangetast ofzo) Ik vraag mij af of dit dus kwaad kan, ik heb al met 2 quads op rij pech gehad, en had deze gekocht om van alle problemen af te zijn, en wilde deze in de hoop hier jaren probleemloos mee vooruit te kunnen, ik begin hier steeds meer aan te twijfelen.

Alvast bedankt,

mister@
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

ik zou de motor en die radiator eerst eens goed kuisen met eenprodukt voor motoren proper te maken en kontroleer je gewrichten van je caradassen eens of er geen stofhousen kapot zijn.

grtz jelle
raptor 660 power
toet
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 103
Lid geworden op: za 08 jan, 2005 08:16
Locatie: sint niklaas

Bericht door toet »

Kunt ge geen foto posten van uwe quad.
Misschien kent iemand diene quad :!:
Belgium's Toughest ATV team
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

mister@ schreef:Volgens de dealer is dat tikkende geluid rechts achter bij een bocht naar rechts te wijten aan het feit dat er bredere banden dan de standaard banden onder zitten. Ik heb er mijn twijfels bij of dat echt de oorzaak is, weten jullie of dit wel de oorzaak zou kunnen zijn?
Verder ziet het blok er een beetje roestachtig uit, kan dit kwaad? Verder zitten de 'gaatjes' in de radiator haast dicht, maar volgens de dealer kan dit geen kwaad, ik heb hier toch mijn twijfels bij, het ziet er niet goed uit in ieder geval. Ook vroeg ik me het volgende af: de dealer vertelde dat de grizzly uit 2005 komt, maar in de velgen van de banden staat: 11 06 03 die 03 is toch het bouwjaar, dus 2003? Op het serienummer staat het volgende: ...03... Die 03 in het midden van het serie nummer staat volgens mij ook voor het bouwjaar, kan iemand dit bevestigen? Ik heb de quad iets meer dan 3 weken geleden gekocht, maar hij is al twee keer terug gegaan doordat er dingen aan mankeerden, ik zit er nu aan te denken hem om te ruilen voor een ander. Heeft iemand nog advies? Zoals eerder gezegd, ziet het blok er een soort van roestachtig uit (niet echt roest denk ik, maar wel erg aangetast ofzo) Ik vraag mij af of dit dus kwaad kan, ik heb al met 2 quads op rij pech gehad, en had deze gekocht om van alle problemen af te zijn, en wilde deze in de hoop hier jaren probleemloos mee vooruit te kunnen, ik begin hier steeds meer aan te twijfelen.

Alvast bedankt,

mister@
Zo te horen is die quad toch niet zo best onderhouden. Je kan alle kappen en bescherming eens wegnemen, de motor met motorcleaner inspuiten (goed de handleiding lezen want sommige producten kan je best niet op rubber spuiten etc ..). Die 'roestplekken) is egenlijk aangekoekte modder die zich op het aluminium heeft vastgezet. Kan volgens mij geen kwaad, maar ziet er niet mooi uit. De mijne heeft dat ook al wat, ook al kuis ik hem vrij grondig. Je radiator zeer goed uitspuiten tot er geen vuilwater meer uit komt (wel belangrijk, want anders gaat hij roesten en gaan lekken, alsook zal de motor sneller warm lopen als je hem eens echt gaat laten afzien)

Van die nummer op je serienummer en dat getik weet ik niet, maar dat kan je wel eens bij een andere verkoper een 2'de menig vragen..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
mister@
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 mei, 2008 21:24

Bericht door mister@ »

Inmiddels de quad omgeruild voor een andere grizzly. Hier heb ik nog een paar vragen over. Deze grizzly, ook een 660, stuurt veel lichter dan de vorige. Zelfs in 4wd met diff lock aan stuur hij erg licht. Volgens mij zit er toch alleen stuurbekrachtiging op de 700 of niet? Weet iemand hoe het kan dat hij zo licht stuurt? Verder is bij deze de achtervering een stuk stugger dan bij de vorige, kan je dit afstellen, of is er een andere verklaring voor dat deze achter stugger veert?

groeten,
mister@
Arctic cat
Quadrider
Quadrider
Berichten: 284
Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
Locatie: Nederland

Bericht door Arctic cat »

Hoi,

Zitten op beide Grizzly's de zelfde banden? Een andere band (type/profiel) kan een wat ander stuurgedrag veroorzaken.

De achterdempers, en voor trouwens ook, kan je instellen.
Als je achter je quad gaat zitten zie je onderaan de demper een soort getand kransje zitten. Als je die verdraaid wordt de veer harder of zachter.

Als je nog meer van een Grizzly wilt weten PB me dan maar
Plaats reactie