Crossteam tegen illegale crossers

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Tom#11
Quad Master
Quad Master

Crossteam tegen illegale crossers

Bericht door Tom#11 »

woensdag 21 mei 2008 | 18:52 | Eindhovens Dagblad

Crossteam wapen tegen illegale racers

Robbert Hendriks en Tonny Vermulst van politieafdeling Best, Oirschot en Son en Breugel in actie tegen een illegale crosser. foto Ron Rutten
BEST - Het stijgend aantal illegale crossers, een trend die jaren geleden al is ingezet, wordt door de afdeling Best, Oirschot en Son en Breugel bestreden met een speciaal crossteam op motoren. Het is de bedoeling dat dit team de controles in de toekomst gaat intensiveren.

Volgens projectleider Robbert Hendriks van het team 'Rijden in natuurgebieden' hebben agenten op motoren de meeste kans om de crossers te pakken. De Bijzondere Opsporingsambtenaren (Boa's) die in de meeste gemeenten de taak hebben toe te zien op illegaal crossen, worden namelijk massaal genegeerd. Aan stoptekens wordt nauwelijks gehoor gegeven omdat de Boa's in auto's geen schijn van kans hebben om de crossmotoren bij te houden. Kentekens, als die al op de voertuigen zitten, zijn vaak omgebogen of onleesbaar gemaakt.

Mobieler
Op de motor zijn de agenten veel mobieler. Daarom heeft het politiekorps Brabant Zuidoost driekwart jaar geleden twee nieuwe motoren aangeschaft. Sindsdien zijn er 21 bekeuringen van 150 euro uitgedeeld aan illegale crossers. In sommige gevallen, zoals onverzekerd rijden of bij het negeren van een stopteken, wordt de motor of quad in beslag genomen.

Met een auto of zelfs helikopter, zoals jaren geleden al eens is geprobeerd, is het nauwelijks te doen om de illegale crossers te pakken te krijgen. "Het enige dat werkt, is met de motor of door een fuik op te zetten op een bekende route" , aldus Hendriks.

Dat het illegaal crossen zeker de laatste jaren zo'n enorme vlucht heeft genomen, heeft volgens Boa Ad van den Berk alles te maken met de verminderde aandacht vanuit de politie. "De crossers hebben het gevoel niet gepakt te kunnen worden."

Controles
En nog steeds staan de controles niet hoog op het prioriteitenlijstje van de politie. De tijd ontbreekt. Het team dat vanuit het politiebureau in Best opereert, wil dat wel gaan intensiveren in de toekomst. Behalve met controles zijn de vier mannen bezig met het verzamelen van informatie. " Overal waar ze ook maar een stukje groen kunnen meenemen, zijn ze te vinden. We zien hier in de regio geen echte uitschieters in de overlast. Ze komen overal. Je ziet wel dat bepaalde routes populair zijn. Samen met de Boa's verzamelen we zoveel mogelijk gegevens over de groepen. Je komt ze nauwelijks alleen tegen", aldus Hendriks.

Wat voor soort groepen het zijn, daar kan de politie nauwelijks een vinger op leggen. Ook algemeenheden zijn nauwelijks los te laten op de illegale rijders. De drie motoragenten Hendriks, Tonny Vermulst en Coen Voeten en Boa Van den Berk zijn al van alles tegengekomen: mannen van achttien tot bijna zestig en van directeuren tot automonteurs.

Hoeveel klachten van overlast binnenkomen, is niet precies bekend. Wandelaars, ruiters en fietsers kunnen via de Milieuklachtenlijn (073-6812821) hun klacht deponeren. De provincie bekijkt op het moment hoeveel dat er zijn.
http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/3 ... racers.ece
Zoals het klokje thuis tikt, tikt ie waarschijnlijk bij de buren ook.
Quadracer 74
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Re: Crossteam tegen illegale crossers

Bericht door Quadracer 74 »

Tom#11 schreef:

Dat het illegaal crossen zeker de laatste jaren zo'n enorme vlucht heeft genomen, heeft volgens Boa Ad van den Berk alles te maken met de verminderde aandacht vanuit de politie. "De crossers hebben het gevoel niet gepakt te kunnen worden."
http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/3 ... racers.ece
Volgens mij is er toch een andere reden hoor, zeker hier in België, als ze eens crosspleins zouden aanleggen waar we ons kunnen uitleven!
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

haha, wat een grap, dus die flikken gaan zelf 'legaal' wildcrossen om wildcrossers te pakken :p
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Wat wouden ze met zo'n yamaha enduro motor gaan doen tegen een dikke quad ?

Een quad rijdt die gewoon omver. :duivel3:
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

SlOoT schreef:Wat wouden ze met zo'n yamaha enduro motor gaan doen tegen een dikke quad ?

haha ja als die voor je rijdt en hij begint af te remme geef je wat exstra gas en heb je het effect van een monster truck :mrgreen:
JR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JR »

Wel raar dat er dan zoveel gewildcrosst wordt in nederland. Daar heb je om de vijf meter een parcour :?
‰ Quadracing Team
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Dat nou ngo net niet, maar binnen een half uur is hier (bijna) voor iedereen een crossbaan ja. Dus vind ik het ook raar dat ze onze sport naar de kloten gaan helpen, door wild te crossen.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Ik hoop dat ene met een crossmotor het ravijn in rijd. LACHEE:D:D:D

Hier heb je kilometers veld voor mensen die doen golven. Kilometers. Dat ze eens wat voor ons maken! Als je ergens legaal mag crossen, gaat iedereen daarheen.

Toegevoegd na 2 minuten:
JohnBeton schreef:haha, wat een grap, dus die flikken gaan zelf 'legaal' wildcrossen om wildcrossers te pakken :p
Dat doen ze zowiezo al. Maar dat mag allemaal! Hier heb je hetzelfde. Motorwoute gewoon over bos padjes.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

SlOoT schreef:Wat wouden ze met zo'n yamaha enduro motor gaan doen tegen een dikke quad ?

nu mag je nog de beste quadrijder zijn die er is, wees gerust als je op mijn terrein komt waar ik iedere put weet liggen, dat je niet ver komt met je quad. en allemaal grote mond,maar denk als er eentje afkomt dat 1/3 stopt en 1/3ongelukken doet van de stress en de andere gewoon gepakt worden.
vind dit geen slecht initiatief, rij gewoon waar je mag rijden... als ze me dan tegenhouden stop ik gewoon, ben in orde met alles, heb niets te vrezen.
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Robby schreef:

nu mag je nog de beste quadrijder zijn die er is, wees gerust als je op mijn terrein komt waar ik iedere put weet liggen, dat je niet ver komt met je quad. en allemaal grote mond,maar denk als er eentje afkomt dat 1/3 stopt en 1/3ongelukken doet van de stress en de andere gewoon gepakt worden.
vind dit geen slecht initiatief, rij gewoon waar je mag rijden... als ze me dan tegenhouden stop ik gewoon, ben in orde met alles, heb niets te vrezen.
Volledig mee akkoord, blijf weg waar het niet mag en zorg dat je al je papieren bij hebt, dan kunnen ze niks tegen u beginnen, of hij / zij nu van slecht wil is of niet van bil is mogen gaan. Blijf reglementair en je hebt niks te vrezen, en daarbovenop verziek je onze naam niet :!:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

cyberdrone schreef:
Robby schreef:

Volledig mee akkoord, blijf weg waar het niet mag en zorg dat je al je papieren bij hebt, dan kunnen ze niks tegen u beginnen, of hij / zij nu van slecht wil is of niet van bil is mogen gaan. Blijf reglementair en je hebt niks te vrezen, en daarbovenop verziek je onze naam niet :!:
idd hier sluit ik me ook bij aan :bier:
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

vind het wel nog altijd belachelijk dat de media niet snapt dat er 2 soorten rijder zijn:
motocrossers en enduristen. de ene zit op een parcour terwijl de andere toert in het buitenlandschap.

zoals een je een wielrenner en een wielertoerist hebt, de ene doet rondrintjes de andere zit op een gesloten piste...
greetz
Tom#11
Quad Master
Quad Master

Bericht door Tom#11 »

Robby schreef:vind het wel nog altijd belachelijk dat de media niet snapt dat er 2 soorten rijder zijn:
motocrossers en enduristen. de ene zit op een parcour terwijl de andere toert in het buitenlandschap.

zoals een je een wielrenner en een wielertoerist hebt, de ene doet rondrintjes de andere zit op een gesloten piste...
greetz
Wel is het moeilijk in te delen bij sommige.
Voorbeeld:
Ik rijd af en toe op parcour, maar af en toe vind ik het ook relax om hier beetje over wat paadjes te rijden.
Ik vind het allemaal heel erg overdreven..
Zoals het klokje thuis tikt, tikt ie waarschijnlijk bij de buren ook.
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

hier in de omgeving 5 crossbanen, maar er zijn er maar 2 waar je met een quad mag rijden
en 1 is alleen woensdag en donderdag open

dus als er zaterdag een wedstrijd is op de overgebleven baan, kunnen wij alleen maar toertochten maken (wild crossen)
never drive faster then your angel can fly
Plaats reactie