cilinder afhalen raptor 660
-
- Quadrunner
- Contacteer:
cilinder afhalen raptor 660
hey
het is algemeen bekent
dat een raptor 660
een olie boot is de meeste dan
ben gisteren een dagje weesten crosse
olie pijl bij gevult
na het crosse thuis gekomen
mijn olie pijl gemeten
en de olie pijl stond onder het stokje
als ik op de weeg rij verbruikt ie veel minder olie
is het dann meschien verstandiger om er iets dikkere olie in te doen
hoe kan ik het het best aanpaken
gr peter
ps zit nu gewoon 10/w40 in
het is algemeen bekent
dat een raptor 660
een olie boot is de meeste dan
ben gisteren een dagje weesten crosse
olie pijl bij gevult
na het crosse thuis gekomen
mijn olie pijl gemeten
en de olie pijl stond onder het stokje
als ik op de weeg rij verbruikt ie veel minder olie
is het dann meschien verstandiger om er iets dikkere olie in te doen
hoe kan ik het het best aanpaken
gr peter
ps zit nu gewoon 10/w40 in
Laatst gewijzigd door quadje op do 19 jun, 2008 20:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik ben geintresseerd in:
Quads, motors, auto's,..
Zolang het maar wielen heeft + snel is!
Quads, motors, auto's,..
Zolang het maar wielen heeft + snel is!
laat je de motor volledig afkoelen als je het peil meet ?
Ik merk bij mijn raptor ook dat het peil een stuk lager is als de motor maar een paar minuten afstaat tov als hij een kwartier stil staat. (na een kwartier is het peil bij mij betrouwbaar om te meten, na een paar minuten kan dat soms te hoog zijn, soms te laag).
Ik merk bij mijn raptor ook dat het peil een stuk lager is als de motor maar een paar minuten afstaat tov als hij een kwartier stil staat. (na een kwartier is het peil bij mij betrouwbaar om te meten, na een paar minuten kan dat soms te hoog zijn, soms te laag).
-
- Quadrunner
Als het echt extreem is kan je gewoon de cilinder laten boren en nieuwe piston er in. Dan opnieuw degelijk roderen.cyclonedriver schreef:olieverbruik komt omdat de motor slecht of niet gerodeerd is. nu is het uiteraard te laat.
Trouwens het kan ook zijn dat de segmenten gewoon te fel versleten zijn waardoor die olie gaat verbruiken.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
rare opmerking, kan ook gewoon slijtage zijn, raptors worden sinds 2005-2006 nimeer gemaakt en kan me best voorstellen dat het grote deel al heel wat te verwerken gehad heeft en dus kan het best ook gewoon slijtage zijn.cyclonedriver schreef:olieverbruik komt omdat de motor slecht of niet gerodeerd is. nu is het uiteraard te laat.
openmaken,zuigertje nakijken en meten,goedkoopste geval kom je er af met zuigerveren en olieschraapveer en setje dichtingen. maar als hij dan toch opengaat zou ik een koprevisie doen en nieuwe zuiger plaatsen en me er zeker van maken dat die drijfstang goed is. dan is dat blokje weer goed voor ruime tijd.
greetz
-
- Quadrunner
-
- Quad Expert
- Contacteer:
heb ergens het deel gemist dat het blok net gereviseerd is geweest sorry. op een oudere motor is slijtage normaal.cyclonedriver schreef:rare opmerking ? is niks raars aan, dat zijn de wetten van de mechanica. de inrijperiode is de belangrijkste fase uit het motorleven
@quadje, of tewel inderdaad niet goed gerodeerd, of tewel ergens iets over het hoofd gezien. een klepseal die stuk is of de segmenten en schraapveren al naar de botten.
de schraapveren zijn die veerachtige dinges onder uw segmenten.
hoe was de staat van cilinder? toevallig geen ovale slijtage?
-
- Quadracer
die zitten rondn je piston(zuiger) dacht onder de segmenten?
dus geen werkje van enkel is te kijken want de hele boel moet open
dus geen werkje van enkel is te kijken want de hele boel moet open
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quadracer
indien dat het probleem is wel,in de hoop je piston en cilinder zelf ook niet beschadigd zijnquadje schreef:ok thanks
das dus een stuk minder
als deze vervangen zijn zou het olie verbruik een stuk minder moeten zijn toch
gr peter
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
4 wheels 4 more fun!