Raptor'08 250 / kymco 250

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Raptor'08 250 / kymco 250

Bericht door Weertske06 »

Op aanraden van z400_racer ben ik hier eens komen kijken bij bespreking van merken en vond ik informatie over kymco en de raptor 250.
MAAR op sommige topics schrijft men dat een raptor250 zelfs te licht is voor een 16 jarige ( ik ben 18 en beschik over een autorijbewijs ) en op
andere topics wordt geschreven dat dit een zeer goed quad is voor beginners. Nu zou ik graag eens de mening weten van een 'ervaren' quadrijder
die weet wat beide quads kunnen en niet. :)
Ik ben van plan de quad enkel te gebruiken op baan en wil vlot meekunnen met het verkeer.
welke van de 2 zou ik dan best nemen ?
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

hey,
Geen van beiden nemen maar een 350/400cc omdat je dan pas goed mee kan met het verkeer.
Wil je toch niet veel CC's maar wel goed mee rijden kun je beter voor een yamaha blaster 200cc 2 takt gaan.
Wanneer je dus wel voor een kymco of raptor 250 gaat dan zul je de tandwielen moeten veranderen zodat hij vlotter optrekt maar dan lever je weer in op de topsnelheid.

Het is maar net wat je zelf wilt, maar de meerderheid gaat zeggen dat een 250cc gewoon TE licht is voor baangebruik en dat je de quad snel zat bent, dus een zwaardere wilt.

greetz
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Inderdaad een 250 of 300 ga je snel moe zijn denk ik .. sparen en naar een 400cc gaan :duimhoog:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Bedankt voor je reactie maar is de blaster goed voor gebruik op de baan ? en mogelijkheden om uit te bouwen qua uitzicht ( verlagen , spoorverberders , andere uitlaat , ... ) ?
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

hey,
Een blaster is zeker te verlagen,
Verbreden dmv spoorverbreders en bredere achteras
Verbreden voor dmv spoorverbreders en langere A-Armen
Opvoeren: Snelle uitlaat van DG/FMF/Doma, Andere luchtfilter, Open luchtfilterbak.

Wanneer je dit doet komt de blaster er leuk uit te zien en komt dan zeker goed mee met het verkeer bij een goede afstelling. Wel kun je met een yamaha blaster niet constant 100 gaan rijden omdat hij dan te warm word.

kijk dit is een mooie blaster:

http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=23480

deze ziet ernu al goed uit en als je hem dan nog een beetje verlaagt word hij nog mooier:)

greetz
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Is niet mis nee , maar krijg je niet rapper kapotte onderdelen aan een 2takt dan aan een 4takt ?
dus met deze quad kun je vlot mee in het verkeer ? ===> http://www.quadshop.be/quadshop/content ... s_navID=29
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

Weertske06 schreef:Is niet mis nee , maar krijg je niet rapper kapotte onderdelen aan een 2takt dan aan een 4takt ?
dus met deze quad kun je vlot mee in het verkeer ? ===> http://www.quadshop.be/quadshop/content ... s_navID=29
Hey,
Nou het is een yamaha blaster dus 200CC 2 takt
De blaster kan worden vergeleken kwa optrekken met een warrior 350CC
Zelf heb ik ook een blaster die helemaal standaard is en die trekt iets trager op als een suzuki eiger 400cc maar op top is hij sneller.

Maar die blaster van jou link heeft al snelle uitlaat etc dus die zou wel stukje sneller zijn.
Met die quad ga je zeker wel goed mee komen met het verkeer...

Een 2 takt draait wel meer toeren en heeft ook iets meer onderhoud nodig maar een blaster kan zeer veel hebben al helemaal als je er weinig mee crosst en voor de baan gebruikt.

greetz
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Bedankt voor je reactie , zal ik zeker eens horen achter een blaster.
Ook werd me verteld ( door de dealer van quadcentrale ) dat een 2takt zowiezo veel vinniger is als een 4takt maar
wat moet ik nu precies verstaan onder ' vinniger ' ? heeft dit te maken met optrek of baanligging of ... ?
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

Weertske06 schreef:Bedankt voor je reactie , zal ik zeker eens horen achter een blaster.
Ook werd me verteld ( door de dealer van quadcentrale ) dat een 2takt zowiezo veel vinniger is als een 4takt maar
wat moet ik nu precies verstaan onder ' vinniger ' ? heeft dit te maken met optrek of baanligging of ... ?
je kunt het verstaan als agressiever,een 'snellere' reactie als je gas geeft
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

Weertske06 schreef:Bedankt voor je reactie , zal ik zeker eens horen achter een blaster.
Vinnig betekent volgensmij een felle reactie op het gas.
Geef je met een blaster iets te veel gas in z'n 1 zit je direct op z'n achterwiele.
Ook als je het gas maar iets aanraakt reageert de quad zeer snel..

greetz
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Snelle jongens jullie :D bedankt voor de hulp
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

Weertske06 schreef:Snelle jongens jullie :D bedankt voor de hulp
van leren word je moe dus.. :wink:
liever af en toe bezighouden met dingen die me wél intresseren
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Ja zeker :D
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

hey,
bekijk dit filmpje maar is zie je dat een blaster nog redelijk vooruit wil:)

http://nl.youtube.com/watch?v=5YoPIC-T7ZM

greetz,

ps, check pb
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Geweldig filmpje , precies veel trekkracht ? :D
Ook enig idee van topsnelheid ?
Plaats reactie