Pagina 1 van 1
MOTOR INBOUW LTZ-400
Geplaatst: di 24 jun, 2008 17:02
door Ruff Ryder
ok,
t zit zo...
kameraad van me, mechanieker en weet dus wel waar m aan begint...vraagt dus of k even wat tips kan vragen van de mensen hier om te weten te komen welke motor t best in te bouwen is in een ltz-400.
beetje zoals n project R6-motor in een raptor...maar dan met een ltz-400
we hadden al gedacht aan een suzuki bandit of nog gekker een gsx-r
iemand enig idee wat er al eerder is ingebouwd geweest en wat de ervaringen hiermee zijn?
eventueel fotos of een link naar een project?
eventueel tips van mensen die
ECHT weten waarop moet gelet worden en niet de gewoonlijke zaken zoals of het chassis dit kan houden en de ophanging enz, hier wordt voor gezorgt.
ik vraag dit hier enkel om kleine domme foutjes te voorkomen.
als iemand hier dus ervaring mee heeft gelieve even een reactie te geven, zoniet gelieve hier geen cafetopic van te maken want dit is een serieuze vraag over een serieus project en ik zal er persoonlijk voor zorgen dat het hele project hier gevolgd kan worden dmv fotos en tekst.
alvast bedankt
Geplaatst: di 24 jun, 2008 18:37
door simmy_112
Geplaatst: di 24 jun, 2008 21:04
door Ruff Ryder
dank je das al een goed begin, t gaat toevallig over t quadje van uw buurjongen, staat wel nog niks vast ma we zijn alvast zoveel mogelijk informatie aan t vergaren.
ma eenmaal begonnen komt da dik in orde
Geplaatst: di 24 jun, 2008 21:17
door airwolf
met da echt een motomotor zijn?
Geplaatst: di 24 jun, 2008 22:07
door Ruff Ryder
tja zochten eerst een ltz-400 motor maar de prijzen...
voor dat geld... dan leg je er een beetje bovenop en heb je iets speciaals...
anders staken we gerust een 400 motor erin...
Geplaatst: di 24 jun, 2008 22:22
door simmy_112
hmm dat is goed dan kan ik dat hier een beetje volgen
Geplaatst: wo 25 jun, 2008 07:07
door Lewis
Mss toch even erbij vermelden voor welke doeleinde de quad gaat gebruikt worden.
Dan valt er al een grootstuk van motoren keuze weg,en zijn de zaken waarop gelet moeten worden ook anders.
Geplaatst: wo 25 jun, 2008 11:19
door Ruff Ryder
quad gaat gebruikt worden voor puur recreatief gebruik, in een straal van 20 a 30 km maximum!
niet voor dragraces, puur voor de fun, beetje zoals t geval is bij bv flipmode van hier op t forum.
Geplaatst: wo 25 jun, 2008 16:41
door KrisZ400
Ruff Ryder schreef:quad gaat gebruikt worden voor puur recreatief gebruik, in een straal van 20 a 30 km maximum!
niet voor dragraces, puur voor de fun, beetje zoals t geval is bij bv flipmode van hier op t forum.
Gewoon Flipmode zijn quad kopen
dan heeft hij geen werk
sorry voor de offtopic ruff
Geplaatst: wo 25 jun, 2008 17:41
door Ruff Ryder
KrisZ400 schreef:Ruff Ryder schreef:quad gaat gebruikt worden voor puur recreatief gebruik, in een straal van 20 a 30 km maximum!
niet voor dragraces, puur voor de fun, beetje zoals t geval is bij bv flipmode van hier op t forum.
Gewoon Flipmode zijn quad kopen
dan heeft hij geen werk
sorry voor de offtopic ruff
das just maar dan is de fun ervazn af he.
vandaag mail van iemand gehad die nog een kawa motor heeft liggen, es gevraagd naar details enz, ben benieuwd
Geplaatst: do 26 jun, 2008 17:20
door airwolf
ik bedoel geen 400 mototr zenne maat
maar een crossmoto motor vindt je soms wel goedkoop
Geplaatst: do 26 jun, 2008 18:26
door Ruff Ryder
das eigenlijk ook wel n goed idee maar als we doorgaan met t project dan is t en 4cilindertje dat na t starten een lekker woowwwwwwwwwwwwww geluidje maakt
als t project niet haalbaar lijkt voor een ltz die alleen voor de fun wordt gebruikt dan gaat er uiterard gewoon dezelfde blok terug in, weliswaar gereviseerd.
Geplaatst: do 26 jun, 2008 18:49
door Lewis
Zorg vooral voor een blok met veel koppel in de lage toeren. dat is toch altijd meer fun,want de hoge toeren en bijhorende snelheid zul je niet veel gebruiken met je quad.
ik zou eerder voor een mooi 2cilinder blok gaan.
Geplaatst: do 26 jun, 2008 19:04
door Ruff Ryder
nope 4cilinderke of niks, als we de boel al open gaan halen tegoei en anders niks, is mijne quad ook nie dus heb er verder niks op te zeggen.
Geplaatst: do 26 jun, 2008 20:19
door FLIPmode
Ha, mooi projectje! Ik zou in ieder geval voor een zo klein(niet qua cc
) mogelijke blok gaan, is goed voor het gewicht en voor de plaats. voor de plaats is vloeistof gekoeld eigenlijk beter (koelvinnen betekend omvang).
Dan is er nog het verschil tussen koppel en toerenblok, die van mij is bv meer koppel als toerenblok ten opzichte van ne gsx-r het fijne is wel dat ik gewoon kan omruilen eens ik deze moe ben
(blokken zijn bijna identiek), keerzijde is dan ook wel ca.25pk minder
.
Voor mij was nog een moeilijkheid dat ik aan de lengte en de hoogte van het oorspronkelijke frame wou bewaren en dus naar onder ben moeten gaan plaatsmaken.
De slijpschijf moet er zowiezo in , ltz400 is niet oorspronkelijk gemaakt voor ne 4-cilinder maar voor ne 1-cilinder en vraagt dus wat pas en meetwerk.
Voor je begint te lassen aan steunen en shit zorg er voor dat de tandwielen ZEKER op 1 lijn staan.
Laatste tip als ge het goed wilt doen (bedoel veel pk's en weinig cc's) koop een moderne blok, vb kawa 636 heeft voor ne 600 al een lekkere 136pk.
En bekijk de mogelijkheid van kelkjes te zetten (moto luchtfilterhuis namaken passend op frame is niet makkelijk
)
ook weer een plaats besparing.
Denk er ook aan , een keer het mes erin is er geen weg terug
.
Als het doorgaat wil ik deze zomer wel eens komen kijken
.
grtz
oja, tnx Kris
! (ook sorry voor de off topic
)