Afstelling Blaster

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Afstelling Blaster

Bericht door Tiesko »

Hey,

Ik heb een Yamaha Blaster '98. Nu heb ik laatst de luchtfilterkap erafgehaald en een grotere sproeier (280) erin gezet.

Nu blijkt dat de quad uitvalt als ik geen gas geef en toen ik aan het rijden was, gooide hij zichzelf de toeren inals een gek als ik de
quad niet in een gang had staan...

Wat is dit? en hoe kan ik het verhelpen? is het puur het afstellen van de carburateur?

En waar zit eigenlijk de stationairsschroef?

Groet! :bier:
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

Hebt ge ook nog een andere uitlaat?
Kleur van de bougie?
waren er pas problemen toen ge die veranderingen gedaan had of reed hij ervoorook niet goed?

greets
Tom#11
Quad Master
Quad Master

Bericht door Tom#11 »

Is inderdaad de afstelling, en die stationairschroef zit boven op de carburateur. Dat is die grote.
Ik had met mijn blaster een DOMA pijp en deksel eraf en een 270 sproeier erin.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt ie waarschijnlijk bij de buren ook.
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

280 sproeier is denk ik ook te groot
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

als ie uit zen eigen in toeren gaat ben ik er vrij zeker van dat je ergens met valse lucht zit, dat stilvallen komt er bij. carburator mooi goedgestoken in zen rubbers? een sproeier die te groot is kan enkel resulteren in verzuipen of slecht rijgedrag, maar ben er vrij zeker dat als je deksel open is en je een andere uitlaat hebt dat die sproeier enkel lichtjes zwarter zal worden, want qua sproeier zit dat ongeveer goed.
dit probleem is toevallig niet achteraf opgedoken? anders chek je je reed valves maar eens, kan zijn omdat die plotseling meer opengaan dat je een hoekje gebroken hebt en geeft ongeveer hetzelfde, maar normaal start hij dan ook slechter.
greetz
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Hey,

Ja, ik heb zelf een stomme fout gemaakt, ik heb namelijk aan de luchtstelschroef (tussen lichtfilter en carburateur) gezeten,
daardoor kreeg die valse lucht waardoor die zichzelf ind de toeren gooide, ik heb die bijgesteld en nu loopt die goed stationair en valt die niet meer uit.

Bedankt voor reacties!

Groet! :bier:
Plaats reactie